Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 15/2016 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 24 marca 2016 roku o godz. 16:15 wsali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 15/2016

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 24 marca 2016 roku o godz. 16:15 wsali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.



Posiedzenie Komisji otworzyłi posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny.

Przewodniczący A. Nadolny stwierdził , że na 8 członków Komisji w obradach bierzeudział 8 członkówKomisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
  5. Aktualna sytuacja w zakresie zimowego utrzymania dróg.
  6. Budowa obwodnicy miasta Rogoźna.
  7. Drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne na terenie Gminy Rogoźno.
  8. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej  w Rogoźnie.
  9. Wolne głosy i wnioski.
  10. Zamknięcie obrad.

 

 

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Pan przewodniczący zaproponował radnym zmianę kolejności w porządku obrad zaczynając od omówienia projektów uchwał, oraz wystąpienie zaproszonego pana dyrektora ZAMK, Marka Mysłka oraz rezygnację z omawiania pkt 6 i 7 z racji występowania tych tematów również na sesji w dniu 30 marca 2016 r.– radni zmianę przyjęli jednogłośnie.

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR

Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.

 

Ad. 8. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

a) uchwała w sprawie Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2016 roku,

b) uchwała w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, bez uwag,

c) uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości , na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe przez część roku, bez uwag,

d) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym, bez uwag,

e) uchwała w sprawie powołania Rady Muzeum przy Muzeum Regionalnym im. Wojciechy Dutkiewicz, wchodzącym w skład Rogozińskiego Centrum Kultury, pismo w sprawie tej uchwały przedstawił pan sekretarz Marek Jagoda, które dotyczyło ilości członków do Rady Muzeum, przedstawił nazwiska członków wytypowanych przez pana dyrektora Piotra Szturmińskiego, przez Towarzystwo Przyjaciół Rogoźna, oraz wytypowanych przez KSSOiK. Pan radny Henryk Janus zaproponował kandydaturę pana radnego Pawła Wojciechowskiego – I dodał, że należy się w obecnej sytuacji zgłosić do towarzystwa o podanie jeszcze jednego kandydata, ponieważ skład musi wynosić 1/3. Dalej pan radny Paweł Wojciechowski zapytał na podstawie jakiego dokumentu powoływany jest skład rady ?

Pan sekretarz odpowiedział, że nie ma takiego dokumentu, a regulamin ustalany jest przez sama Radę Muzeum.

f) uchwała w sprawie zapewnienia bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do przedszkoli i szkół na ternie Gminy Rogoźno, uchwałę przedstawił również pan sekretarz Marek Jagoda, argumentują że uchwała dotyczy ułatwienia zabierania dzieci do szkół powyżej 3 km do szkół I przedszkoli, 4 km do gimnazjów tam gdzie brak jest chodnika, pobocza i ogólnie utrudniony jest dojazd do szkoły. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, co w momencie kiedy przejeżdża autobus a nie spełnia tych określonych warunków? Pan przewodniczący Adam Nadolny odpowiedział, że właśnie po to jest ta uchwała.

g) uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Piła, tą uchwałę przedstawiła pani skarbnik, że uchwała dotyczy pomocy dla ośrodka gdzie przebywają osoby nietrzeźwe, kwota pomocy wynosi 6.490 zł, a od sierpnia do końca ubiegłego roku było przyjętych 35 osób z terenu gminy dlatego jest taka niska odpłatność, pan radny Kupidura zapytał czy jest to porozumienie korzystniejsze niż było dotychczas z Poznaniem? Pani skarbnik odpowiedziała, że w zeszłym roku była brana pod uwagę liczba osób od czerwca i inna kwota, która wtedy obowiązywała – a różnica w kwocie wynika z ilości przyjętych osób.

h) uchwała zmieniająca Uchwałę Nr XIX/157/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych, pani skarbnik wytłumaczyła potrzebę podjęcie tej uchwały poprzez błąd, który powtórzony został w części „c”,

i) uchwała w sprawie poboru podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso – pani skarbnik poinformował, że w tej uchwale zmienia się tylko wykaz inkasentów – nie było pytań do uchwały,

j) uchwała w sprawie udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków – nie zgłoszono pytań do uchwały.

 

 

W dalszej części porządku obrad pan przewodniczący Adam Nadolny głosu udzielił zaproszonemu na posiedzenie komisji panu dyrektorowi Markowi Mysłkowi. Pan dyrektor po krótce przedstawił przekazanie budynku przy ul. II Armii WP do spółdzielni mieszkaniowej, oraz tryb przekazania takiego budynku, poinformował m. in. że pieniądze po przekazaniu takiego budynku, są również przekazywane do spółdzielni mieszkaniowej. Pan dyrektor poinformował również, że ok 20 tys nie wpływa miesięcznie do kasy ZAMK, co daje sumę ok 100 osób, które nie reguluje swoich zobowiązań. Kwota przekazywana na czynsz od mieszkańców to 3,50 zł, 3 zł to stawka którą się oddaje do spółdzielni a ZAMK zostaje 0,50 gr – jest to bardzo mało. Ogólna kwota zadłużenia wynosi 2 mln 579 tys zł I jest to zadłużenie do września 2015 roku. Największe problemy stwarzają osoby mieszkające na Placu Karola Marcinkowskiego – tam znajdują się osoby, które oczekują na lokale socjalne, poza tym utworzyła sie wspólnota, która wystawia faktury I ZAMK musi zapłacić.

Pan radny Adam Nadolny zapytał, czy można odciąć ogrzewanie? Pan dyrektor odpowiedział radnemu, że w tym roku należy nad tym pomyśleć, ale lokale takie musza być wyposażone w e wszystkie media, choćby grzejnik. Radny Bartosz Perlicjan podzielił zdanie pana dyrektor I uzasadnił swoją wypowiedź tym, że jeżeli płaca za prąd, to mogą ogrzewanie tez zapłacić wtedy.

Radni a m. in. radny Sebastian Kupidura zapytał o formę rozliczania wody, czy jest to wspólny licznik, czy inaczej jest ta sprawa rozwiązana? Pan dyrektor odpowiedział, że tam każda rodzina powinna mieć swój własny licznik – wobec tego padł wniosek formalny o zaproszenie na następne posiedzenie komisji panią prezes Aquabellisu Mirosławę Sass – Nowak. Dalej radni podsumowali, że nie należy się tych rodzin bać, tylko podjąć bardziej drastyczne kroki wobec nich. Każda sytuacja ma wyjście, jedynie należy znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Pan dyrektor powiedział radnym , że są to rodziny patologiczne, bardzo agresywne, niejednokrotnie pracownice pukają do drzwi już w asyście policji – I są to trudne sytuacje. Bardzo często odbywają się spotkanie na terenie ZAMK-u w asyście radców prawnych, by nakłonić osoby zadłużone do spłaty swoich zobowiązań. Pan radny Adam Nadolny zaproponował, by osoby chcące zająć lokal komunalny miały obniżony standard? Pan dyrektor odpowiedział, że niestety standardy są określone przez prawo i nie można ich zmienić.

W związku z tym pan radny Kupidura zapytał, czy istnieje możliwość przekazać ten dodatek 500+ na zaległości ZAMK? Pani skarbnik odpowiedziała, że nie można tego dodatku zająć, jednak burmistrz Szuberski dodał, że to jest pozytywny aspekt, ponieważ niektórzy z zadłużonych deklarują, że w momencie otrzymania tego dodatku spłaca część zadłużenia.

 

Ad. 5. Sytuacja w zakresie zimowego utrzymania dróg.

Swoje pytanie w tej sprawie zadał pan radny Roman Kinach pytając, czy są zapasy piasku, pan Tadeusz Zygmunt odpowiedział radnemu że tak. Dalej radny Kinach zapytał, czy most na rzece Rudce został wyłączony z ruchu czasowo, czy na stałe?

Pan Tadeusz Zygmunt odpowiedział, że jest to uzależnione od środków finansowych.

 

Ad. 9. Sprawy bieżące.

W tym punkcie zostały złożone następujące wnioski:

- utwardzenia pobocza na odcinku 30 m przy drodze powiatowej naprzeciwko świetlicy wiejskiej w Garbatce,

- sprzątnięcia poboczy przy drodze powiatowej nr 272538P od zjazdu z drogi krajowej nr 11 do końca ulicy Garbackiej

- montażu lustra drogowego przy drodze powiatowej w miejscowości Wełna na wysokości skrzyżowania drogi powiatowej z drogą dojazdową do tzw. Czworaków,

- przycięcie gałęzi przy drodze powiatowej na odcinku „Karolewo – Tarnowo”, oraz o wprowadzenie tonażu na tej drodze,

- obcięcie gałęzi (odrostów od ziemi) przy drzewach na drodze ulicy Za jeziorem i Rogoźno – Budziszewko, „Rogoźno – Owczegłowy”,

- wycinkę gałęzi drzew w pasie drogowym „Rogoźno – Boguniewo” w Międzylesiu, „Rogoźno – Studzieniec”, „Studzieniec – Budziszewko”.

- utwardzenia gruzobetonem drogi gminnej w miejscowości Boguniewo tzw. pod górkę,

- wyrównania dziur gruzobetonem drogi gminnej w miejscowości Studzieniec od posesji państwa Sukiennik do posesji nr 48, 49,

- zamontowania dwóch lamp przy garażach na ul. Kościuszki blok nr 53, 55, oraz utwardzenia tego ciągu gruzobetonem

- utwardzenia ulicy Południowej na odcinku około 200 m od końca ul. Konieczyńskich do skrzyżowania z drogą prowadzącą do Garbatki, oraz naprawa drogi 272538P w Garbatce i drogi do Nowego Młyna,

- utwardzenia zjazdu z drogi powiatowej nr 272538P w drogę gminną 2027 naprzeciwko sklepu spożywczego w Garbatce wraz z wysepką do autobusu szkolnego,

- uporządkowania gminnej działki przy ul. Topolowej (wycięcie niepotrzebnych drzew), usunięcie słupa i posprzątanie działki,

- poprawy przycinki gałęzi na ulicy Leśnej (przy cmentarzu Żydowskim), oraz usunięcie drzewa rosnącego w środku drogi.

- odwodnienie zatoki autobusowej przy ZS w Gościejewie. W 2014 roku został wybudowany chodnik oraz zatoka autobusowa. Mimo że odwodnienie było w projekcie, nie zostało wykonane. Również chodnik k. sklepu został źle wyprofilowany z bardzo dużym kątem nachylenia, co grozi wypadkami szczególnie podczas deszczu oraz zimą. Wnioskujemy o poprawę w/w błędów a także założenie barierek w miejscach niebezpiecznych - w załączeniu zdjęcia,

- naprawę zniszczonego pobocza przez pojazdy na drodze nr 272511P przy zakładzie Holpol Compost w Tarnowie.

- pilnego wymalowania znaków poziomych (zwłaszcza przejść dla pieszych), na odcinku drogi nr 241 w Gminie Rogoźno.

- montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi nr 11 z drogą nr 2025P w miejscowości Wełna,

- dokończenie budowy ścieżki pieszo - rowerowej na odcinku Ruda – Gościejewo, (przy drodze nr 11),

- wykonania chodników w miejscowości Tarnowo wzdłuż drogi nr 11 na odcinkach: od skrzyżowania z drogami powiatowymi nr 2020 i nr 2022 w kierunku Piły po prawej stronie oraz od skrzyżowania z droga powiatową nr 2024 do stacji PKP ( w załączniku wniosek sołectwa Tarnowo)

- wykonania oznakowania przejścia dla pieszych i rowerzystów w m. Ruda przy przejściu ze ścieżki Ruda - Gościejewo przy drodze nr 11, na drogę nr 1352P. Wnioskujemy również o ograniczenie prędkości do 70 km/h w obrębie w/w przejścia w załączeniu zdjęcia.

Wszystkie złożone wnioski zostały podjęte jednogłośnie przez członków komisji i przekazane do rozpatrzenia według właściwości.

 

Ad. 10. Zamknięcie obrad.

Posiedzenie komisji zakończono o godz. 19:20, protokołowała – Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf