PROTOKÓŁ nr 18/2016 z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 18 sierpnia 2016 roku o godz. 16.30 w Urzędzie Miejskim.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Łukasz Zaranek. Przewodniczący Ł. Zaranek stwierdził, że na 7 członków Komisji w obradach bierze udział 7 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Ad. 1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, stwierdzenie quorum. Posiedzenie rozpoczął przewodniczący komisji pan Łukasz Zaranek, po powitaniu gościu stwierdził, że komisja jest władna do podejmowania decyzji i wydawania opinii.
Ad. 2. Przedstawienie porządku obrad. Przewodniczący komisji przedstawił zaplanowany porządek obrad, do którego radni nie wnieśli zmian – został on jednogłośnie przyjęty.
Ad. 3. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia KSSOiK. Protokół z poprzedniego posiedzenia komisji członkowie przyjęli – jednogłośnie.
Ad. 4. Sprawozdanie z realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2015-2016.
Ad. 5. Informacja o przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia rokuszkolnego 2016-2017. Pan przewodniczący Łukasz Zaranek zaproponował członkom komisji, aby omawiać i dyskutować nad oba punktami jednocześnie, ponieważ ich tematyka jest bardzo zazębiona. Komisja wyraziła zgodę. Pani z-ca burmistrz Renata Tomaszewska jako pełnomocnik ds. oświatowych poinformowała, iż w związku z tym że powyższy temat jest też tematem obrad sesji – to oddaje głos paniom dyrektorkom, by przybliżyły temat szkół członkom komisji, a informacja szczegółowa zostanie przedstawiona na sesji przez panią pełnomocnik. W powyższym temacie kolejno głos zabrały:
Pan radny Zbigniew Chudzicki poprosił pani dyrektorki o omówienie prac remontowych w szkołach oraz zapotrzebowanie, które poprawiłoby funkcjonowanie szkół. Panie dyrektorki przedstawiły kolejno wykonane prace remontowe w szkołach oraz omówiły co należy zrobić w szkołach by poprawić ich funkcjonowanie. Jako pierwsza głos zabrała pani z-ca dyrektora pani Kowala ze Szkoły Podstawowej nr 3, która powiedziała, że jest potrzeba monitoringu, ponieważ wokół szkoły jest coraz większe chuligaństwo, z tego też względu zostały zlikwidowane ławeczki szkolne, pewne obiekcje są też co do zamykania bramy na klucz – jednak ze względu na to iż przychodzą do szkoły w weekend dzieci z rodzicami, możliwość ta nie może być zastosowana. Pan radny Chudzicki zapytał, jaka jest realna szansa na cyklinowanie parkietu, by polepszyć bezpieczeństwo dzieci na lekcjach wf-u? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział radnemu, że w najbliższym czasie nie widzi realnej możliwości na poprawienie nawierzchni w Sali gimnastycznej, chyba że radni zrezygnują z innych inwestycji w tej szkole. pani dyrektor Cisowska poinformowała komisję, że najpilniejszą potrzebą jest wymiana dwóch okien na korytarzu, termomodernizacja – pan burmistrz dodał, że jeżeli będzie zaplanowana termomodernizacja to wtedy dopiero będzie wymiana okien, natomiast pani dyrektor dodała również potrzebę zamontowania monitoringu. Pani dyrektor Pijanowska jako najpilniejszą potrzebę wymieniła wymianę okien w szkole w Tarnowie i nierówne powierzchnie na boiskach, oraz część ogrodzeń. Pani dyrektor Szkoły Podstawowej w Pruścach jako najpilniejszą potrzebę wymieniła termomodernizację, wykonanie elewacji, ponad 50-letnia ścianka działowa pomiędzy dwoma klasami i ich odnowa. Potrzeby Szkoły Podstawowej w Budziszewku jakie wymieniła pani dyrektor Frankowska to: naprawa schodów od strony podwórza, oraz odnowa pasa rekreacyjnego również od strony podwórza, wymiana stolarki okiennej szczególnie na sali gimnastycznej, remont pomieszczeń sanitarnych u dziewcząt, wymiana posadzki na kauczukową oraz przeprowadzenie prac pielęgnacyjnych na drzewach, które rosną w parku zabytkowym. Przedstawione materiały przez dyrekcję szkól stanowią załączniki do niniejszego protokołu. Pani radne Katarzyna Erenc – Szpek poprosiła panie dyrektorki aby wypowiedziały się kolejno o współpracy z sołectwami. Każda z pań poinformowała radnych, że w związku z tym iż każda z nich jest członkiem rady sołeckiej, ta współpraca przebiega bez zarzutów, we wzajemnym zrozumieniu i pomocy. Rady sołeckie biorą udział w rozwoju szkół, w organizowaniu imprez oraz w pracach porządkowych. Na koniec wystąpień, pani dyrektor Pijananowska w związku z przejściem na emeryturę podziękowała burmistrzom, członkom komisji, koleżankom dyrektorkom za szereg lat współpracy z samorządem gminy, za chęci, za owocna współpracę i życzyła aby ta współpraca przebiegała dalej w takiej atmosferze, z takimi efektami jak dotychczas. Przedstawicielka związków zawodowych pani Nowak podziękowała za to, iż nikt z nauczycieli w nowym roku szkolnym nie stracił etatu, jednocześnie zapytał czy będą miały miejsce ograniczenia etatów? Pani burmistrz Tomaszewska, że jeszcze nie są skonstruowane aneksy, ale trwają rozmowy ponieważ zmieniła się sytuacja w gimnazjum nr 1, gdzie pojawił się nowy oddział. Również zmieni się sytuacja w szkołach gdzie był wybór nowych dyrektorów i wicedyrektorów, pani burmistrz dodała że nie jest to pewne w 100%, ponieważ faktycznie tych aneksów jeszcze nie posiada, ale na pewno zwróci uwagę na podział godzin. Pani burmistrz dodała, że ideą pana burmistrza jest to, żeby równo dzielić godziny, by nie zdarzyła się sytuacja gdzie jeden nauczyciel ma nadgodziny a drugiemu godzin brakuje – jest to niedopuszczalne. Pan radny Łatka zapytał na czym polegać będzie innowacja pedagogiczna w gimnazjum? Pani burmistrz odpowiedziała że jest to klasa o profilu strażackim, jest już tam osoba o odpowiednich kwalifikacjach która będzie ta klasę prowadziła, jest przygotowany program, jest pozytywna decyzja kuratorium. Pan burmistrz dodał, że program jest przygotowany tak by móc korzystać ze sprzętu straży gminnej. Pan radny Chudzicki zapytał o konkursy dyrektorów, którzy są powołani zarządzeniem burmistrza i radny dopytał, czy zastępcy też się zmieniają w takiej sytuacji? Pani burmistrz odpowiedział, że są to dyrektorzy, powołani na 10 miesięcy tam gdzie nie było kandydatów, natomiast jeśli chodzi o zastępców to w gimnazjum nr 1 – nie ma zastępcy, natomiast w Gościejewie zastępca pozostaje. Pan radny Łatka zapytał, czy w gimnazjum nr 1 z osób tam pracujących nie było chętnych do objęcia stanowiska dyrektorskiego? Pani burmistrz odpowiedziała, że z osób które proponował pan burmistrz nikt nie zgodził się na taką propozycję. Pan radny Zaranek swoje ostatnie dwa pytania skierował do pana dyrektora Heydrycha pytając o to, czy placówka w pełni została już przekształcona w CUW, oraz o kwestie dowozów szkolnych? Pan dyrektor odpowiedział, że placówka posiada już nip, regon, zmiany szyldów, kont bankowych, wszelkie niezbędne dane w postępowaniu administracyjnym. Jeśli chodzi o wybór przewoźnika do przewozów szkolnych, to wygrał pan Siwiński – Czarnecki. Jeżeli chodzi o sprawy zatrudnienia to planowane jest zatrudnienie osoby w kadrach do wsparcia pani Wilhelm, oraz inspektora do spraw administracyjnych ze względu na zmiany organizacyjne całej jednostki.
Ad. 6 Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.
Ad. 7. Wolne głosy, wnioski, komunikaty. Pan przewodniczący Łukasz Zaranek przedstawił radnym kilka pism, które wpłynęły podczas przerwy urlopowej, a z którymi radni mieli okazje się zapoznać w nadesłanych materiałach na komisję, były to m.in. sprawy dotyczące:
Pan radny Jarosław Łatka zgłosił dwa wnioski pierwszy w sprawie wycięcia krzaków na rowie przy ulicy Południowej, natomiast drugi dotyczył wyburzenia wiaty na terenie byłego targowiska.
Ad. 8. Zakończenie. Posiedzenie zakończono o godz. 18:30, protokołowała Anna Mazur. | |