Zarządzenie Nr OR.0050.1.299.2017
Burmistrza Rogoźna
z dnia 15 grudnia 2017 r.
w sprawie regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie
Na podstawie art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.Dz.U. z 2016r., poz. 902 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wprowadzam w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie Regulamin wynagradzania w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Tracą moc zarządzenia:
- Nr 90/2009 Burmistrza Rogoźna z dnia 29 maja 2009 roku w sprawie regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
- Nr OR.0050.1.243.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
- Nr OR.0050.1.222.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 16 grudnia 2014 roku w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
- Nr OR.0050.1.164.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 19 sierpnia 2015 roku w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie tekstu Regulaminu na zakładowej tablicy ogłoszeń, z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2018 roku.
Załącznik do Zarządzenia nr OR.0050.1.299.2017 Burmistrza Rogoźna z dnia 15 grudnia 2017r.
Regulamin wynagradzania Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
Rozdział I . Postanowienia wstępne.
§ 1
Regulamin wynagradzania, zwany dalej regulaminem określa:
- wymagania kwalifikacyjne pracowników,
- szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego,
- warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa,
- warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego i specjalnego oraz innych dodatków.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Pracodawcy - oznacza to Urząd Miejski w Rogoźnie - bądź w zależności od kontekstu - osobę zarządzającą Urzędem Miejskim w Rogoźnie albo inną osobę wyznaczoną do podejmowania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- pracowniku - oznacza to osobę zatrudnioną w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie w ramach stosunku pracy, o których mowa w § 3, bez względu na rodzaj umowy o pracę i wymiar czasu pracy,
- wynagrodzeniu zasadniczym – oznacza to wynagrodzenie wynikające z indywidualnej przyznanej danemu pracownikowi w umowie o pracę stawki i kategorii miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 3
- Regulamin obejmuje wszystkich pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
- W zakresie określonym w Regulaminie Regulamin obejmuje również pracowników zatrudnionych na podstawie powołania.
§ 4
- Pracownikom, odpowiednio do rodzaju pracy i kwalifikacji wymaganych przy jej wykonaniu, a także ilości i jakości świadczonej pracy, przysługują bądź mogą przysługiwać składniki wynagrodzenia określone w Regulaminie oraz składniki wynagrodzenia przewidziane w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych oraz w ustawie z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U.Nr 160, poz. 1080, z późn.zm.).
- Pracownikom przysługują ponadto inne składniki wynagrodzenia, przewidziane w powszechnie obowiązujących przepisach prawa pracy.
Rozdział II. Wynagrodzenie zasadnicze.
§ 5
- Miesięczne wynagrodzenie zasadnicze pracownika wynika z przyznanej mu przez Pracodawcę kategorii zaszeregowania i kwoty wynagrodzenia zasadniczego.
- Tabela miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego jest określona w załączniku nr 1 do Regulaminu.
- Wykaz stanowisk pracowniczych, szczegółowe wymagania kwalifikacyjne i kategorie zaszeregowania określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział III. Dodatkowe składniki wynagrodzenia.
§ 6
- W przypadkach i na warunkach określonych poniżej pracownikowi przysługują następujące dodatkowe składniki wynagrodzenia:
- dodatek funkcyjny,
- dodatek specjalny,
- dodatek za pracę w porze nocnej,
- dodatek za pracę w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia,
- premia.
- Pracownikowi może być przyznana nagroda za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej.
§ 7
- Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym przysługuje dodatek funkcyjny.
- Wykaz stanowisk osób o których mowa w ust. 1 określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Tabela stawek dodatku funkcyjnego stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 8
- Z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadańpracownikowi może być przyznany dodatek specjalny.
- Postanowienie ust. 1 stosuje się również do pracowników zatrudnionych na podstawie powołania.
- Dodatek specjalny Pracodawca przyznaje na czas określony, a w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach – na czas nieokreślony.
- Dodatek przyznaje się w wysokości nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
§ 9
Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje za każdą godzinę takiej pracy dodatek w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia minimalnego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 Kodeksu pracy.
§ 10
1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia w przypadku przepracowania co najmniej 80 godzin w miesiącu.
2. Wysokość dodatku wynosi:
- przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości do 5%,
- przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości do 10%,
- przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości do 15%
najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonego w tabeli miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego o której mowa w § 5 ust. 2.
3.Wykaz prac wykonywanych w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia jest określony w załączniku nr 4 do Regulaminu.
4. Podstawę wypłaty dodatku stanowi imienny wykaz pracowników wykonujących pracę w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia przedłożony każdego miesiąca przez bezpośredniego przełożonego w porozumieniu z inspektorem b.h.p.
§ 11
- Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy.
- Wysokość funduszu premiowego oraz warunki przyznawania i wypłacania premii określa załącznik nr 5 do Regulaminu.
§ 12
- Pracownikowi spełniającemu kryteria przewidziane w art. 105 Kodeksu pracy może być przyznana nagroda z funduszu nagród . Warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania nagród określa załącznik nr 6 do Regulaminu.
- Postanowienia ust. 1 stosuje się również do pracowników zatrudnionych na podstawie powołania.
- O wysokości funduszu nagród, formie nagrody i przyznaniu jej pracownikowi decyduje Pracodawca.
Rozdział IV. Postanowienia końcowe.
§ 13
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie zakładowe, branżowe i powszechne przepisy prawa pracy.
§ 14
Zmiany Regulaminu następują w formie aneksu, w trybie w jakim został wprowadzony .
ZAŁĄCZNIK Nr 1 do Regulaminu wynagradzania. TABELA MIESIĘCZNYCH KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
1 |
2 |
I |
1700 - 2280 |
II |
1720 - 2350 |
III |
1740 - 2450 |
IV |
1760 - 2600 |
V |
1780 - 2800 |
VI |
1800 - 3000 |
VII |
1820 - 3270 |
VIII |
1840 - 3540 |
IX |
1860 - 3740 |
X |
1880 - 4080 |
XI |
1900 - 4400 |
XII |
1920 - 4720 |
XIII |
1940 - 4890 |
XIV |
1960 - 5060 |
XV |
1980 - 5280 |
XVI |
2000 - 5500 |
XVII |
2100 - 5800 |
XVIII |
2200 - 6000 |
XIX |
2400 - 6500 |
XX |
2600 - 7000 |
|
|
ZAŁĄCZNIK Nr 3 do Regulaminu wynagradzania. TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego |
Maksymalny poziom dodatku funkcyjnego (kwota w złotych) |
1 |
2 |
1 |
440 |
2 |
660 |
3 |
880 |
4 |
1100 |
5 |
1320 |
6 |
1540 |
7 |
1760 |
8 |
2200 |
9 |
2750 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2 do Regulaminu wynagradzania. WYKAZ STANOWISK, WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH NA POSZCZEGÓLNYCH STANOWISKACH ORAZ POZIOMÓW WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I DODATKU FUNKCYJNEGO
TABELA I. Stanowiska kierownicze urzędnicze
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe |
Staż pracy (w latach) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Sekretarz gminy |
XVII - XX |
8 |
Wyższe |
4 |
2. |
Zastępca skarbnika gminy |
XV - XVIII |
6 |
Wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne |
3 |
3. |
Kierownik urzędu stanu cywilnego |
XVI - XVIII |
6 |
Wg odrębnych przepisówWymagania kwalifikacyjne1) |
4. |
Zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego |
XIII - XVI |
4 |
5. |
Kierownik wydziału,rzecznik prasowy |
XV - XVIII |
7 |
wyższe2) |
5 |
Główny księgowy,audytor wewnętrzny |
Wg odrębnych przepisów |
6. |
Zastępca kierownika wydziału |
XIII - XVIII |
6 |
wyższe |
4 |
TABELA II. Stanowiska urzędnicze
Lp |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe |
Staż pracy (w latach) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Radca prawny |
XIII - XVIII |
6 |
Wg odrębnych przepisów |
2. |
Główny specjalista |
XII - XVII |
5 |
Wyższe2) |
4 |
3. |
Inspektor |
XII - XVI |
- |
Wyższe2) |
3 |
4. |
Starszy specjalista,starszy informatyk |
XI - XVI |
- |
Wyższe2) |
3 |
5. |
Podinspektor, informatyk |
X - XV |
- |
Wyższe2),średnie3) |
-3 |
Geodeta |
Wyższe geodezyjne i kartograficzne |
- |
6. |
Specjalista |
X - XIV |
- |
Średnie3) |
3 |
7. |
Samodzielny referent |
IX - XIII |
- |
Średnie3) |
2 |
8. |
Referent prawny |
VIII - XIV |
- |
Wyższe prawnicze |
- |
9. |
Referent prawno - administracyjny |
VIII - XIII |
- |
Wyższe prawniczelub administracyjne |
- |
10. |
Referent,Kasjer,Księgowy |
IX - XI |
- |
Średnie3) |
2 |
11. |
Młodszy referent,Młodszy księgowy |
VIII - X |
- |
Średnie3) |
- |
TABELA III. Stanowiska pomocnicze i obsługi
Lp |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe |
Staż pracy (w latach) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
XII - XVI |
- |
Wyższe |
3 |
XI - XV |
- |
Wyższe |
- |
2. |
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych |
X - XIII |
- |
Średnie |
3 |
IX - XI |
- |
Średnie |
2 |
VIII - X |
- |
Średnie |
- |
3 |
Zaopatrzeniowiec |
VIII - XI |
- |
Średnie3) |
2 |
4. |
Sekretarka |
IX - X |
- |
Średnie3) |
- |
5. |
Kierownik kancelarii głównej |
VIII - XIII |
2 |
Średnie3) |
3 |
6. |
Archiwista, magazynier, starsza telefonistka, maszynistka, teletypistka, recepcjonista |
VII - VIII |
- |
Średnie3) |
- |
7. |
Telefonistka |
V - VI |
- |
Podstawowe4) |
- |
8. |
Pomoc administracyjna |
III - VII |
- |
Średnie3) |
|
9. |
Konserwator, rzemieślnik wykwalifikowany, ślusarz – spawacz, elektryk, stolarz, malarz, introligator, |
VIII - IX |
- |
Zasadnicze zawodowe5) |
- |
10. |
Kierowca samochodu osobowego |
VII - IX |
- |
Według odrębnych przepisów |
11 |
Robotnik gospodarczy |
V - VIII |
- |
Podstawowe4) |
- |
12 |
Portier, woźny |
IV - VII |
- |
Podstawowe4) |
- |
13 |
Goniec |
II - VI |
- |
Podstawowe4) |
- |
TABELA IV. Stanowiska w Straży Miejskiej
Lp |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe |
Staż pracy (w latach) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
I. Stanowiska kierownicze urzędnicze |
1. |
Komendant straży |
XV - XVIII |
7 |
Wyższe2) |
5 |
2. |
Zastępca komendanta |
XIV - XVII |
6 |
Wyższe2) |
4 |
3. |
Naczelnik (wydziału) |
XIII - XVII |
6 |
Wyższe2) |
4 |
Zastępca naczelnika (wydziału), kierownik referatu |
5 |
II. Stanowiska urzędnicze |
1. |
Starszy inspektor |
XII - XV |
- |
Wyższe2) |
3 |
Średnie3) |
6 |
Inspektor |
Wyższe2) |
2 |
Średnie3) |
5 |
2. |
Młodszy inspektor |
XI - XIV |
- |
Wyższe2) |
- |
Średnie3) |
3 |
3. |
Starszy specjalista |
XI - XIV |
- |
Średnie3) |
3 |
4. |
Specjalista |
XI - XIII |
- |
Średnie3) |
3 |
5. |
Młodszy specjalista |
X - XII |
- |
Średnie3) |
3 |
6. |
Starszy strażnik |
X - XIV |
- |
Średnie3) |
3 |
7. |
Strażnik |
IX - XIII |
- |
Średnie3) |
2 |
8. |
Młodszy strażnik |
VIII - XII |
- |
Średnie3) |
1 |
9. |
Aplikant |
VII - VIII |
- |
Średnie3) |
- |
- Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia I stażu pracy dla kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, uwzględniają wymagania określone w ustawie, przy czym do stażu pracy wymagano na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej, zgodnie z art.6 ust.4 pkt 1 ustawy. Wymagane kwalifikacje dla pracowników służby bezpieczeństwa I higieny pracy określają odrębne przepisy.
- Wyższe odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, a także wymagania określone w ustawie stosownie do opisu stanowiska.
- Średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
- Podstawowe I umiejętność wykonywania czynności.
- Zasadnicze zawodowe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku.
ZAŁĄCZNIK NR 4 do Regulaminu
Wykaz prac wykonywanych w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia
- Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
- w pomieszczeniach, w których ze względów technologicznych jest konieczne stałe stosowanie sztucznego oświetlenia,
- w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
- w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stała temperatura efektywna powyżej 25 oC lub poniżej 10 oC,
- w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
- w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
- w warunkach narażenia na wibrację ogólną.
- Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
- w pomieszczeniach specjalnych zagłębionych i półzagłębionych obwałowanych w warunkach niewłaściwej wentylacji i sztucznego oświetlenia,
- w warunkach narażenia na hałas,
- w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2.000 kcal dla mężczyzn i 1.200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
- w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
- w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie.
- Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
- w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
- w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.00 MHz w strefie zagrożenia,
- w warunkach narażenia na działanie benzydyny alfa i beta, naftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym jak te substancje działaniu, o ile zostanie to stwierdzone przez instytut medycyny pracy.
ZAŁĄCZNIK NR 6 do Regulaminu Warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania nagród
§ 1
W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia tworzy się fundusz nagród w poszczególnych latach budżetowych z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej.
§ 2
Nagroda przyznawana jest uznaniowo :
- Zastępcy Burmistrza po zapoznaniu się z całokształtem wykonywanych obowiązków i zadań,
- Kierownikom wydziałów, w stosunku do których bezpośrednim przełożonym jest Burmistrz,
- pozostałym pracownikom Urzędu po zasięgnięciu opinii Kierowników wydziałów i ocenie całokształtu pracy.
§ 3
Przez szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej będących podstawą przyznania nagrody należy rozumieć:
- wzorowe wypełnianie obowiązków,
- samokształcenie wpływające na efektywność realizowanych zadań,
- wypracowywanie samodzielnych koncepcji,
- przejawianie właściwej inicjatywy lub zaangażowania w pracy zmierzających do podnoszenia jej wydajności oraz jakości.
§ 4
Na wysokość nagrody wpływa ponadto:
- nie zgłoszenie się w wyznaczonym terminie na badania okresowe, kontrolne,
- nieusprawiedliwione spóźnianie się do pracy,
- samowolne opuszczanie stanowiska pracy,
- nieprzestrzeganie innych obowiązków wynikających z regulaminu pracy,
- nieobecność w pracy ( spowodowana m.in. chorobą, opieką ...)
ZAŁĄCZNIK NR 5 do Regulaminu Wysokość funduszu premiowego oraz warunki przyznawania i wypłacania premii.
§ 1
Postanowienia regulaminu dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
§ 2
Ustala się jeden rodzaj premii - premia uznaniowa.
§ 3
Fundusz premiowy tworzy się w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 4
1. Ustala się maksymalną wysokość premii do 20 % płacy zasadniczej, z tym że pracownikom zatrudnionym na okres próbny, zastępstwo lub czas określony, maksymalna wysokość premii określa pracodawca indywidualnie.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach , m.in. po przeprowadzonych remontach i pracach malarskich Pracodawca, na wniosek Sekretarza Gminy, może przyznać premię do 35% płacy zasadniczej.
§ 5
Premię określoną w § 4 wypłaca się w okresach miesięcznych.
§ 6
Podstawą do wypłaty premii o której mowa w § 4, są ustalone przez Sekretarza Gminy następujące kryteria oceny wykonywania zadań :
- terminowe i jakościowo dobre wykonanie pracy - 40%
- oszczędna gospodarka materiałami - 10%
- przestrzeganie przepisów BHP i Ppoż - 20%
- utrzymanie porządku i czystości na stanowiskach pracy oraz po zakończeniu pracy - 10%
- utrzymanie w stanie czystości i sprawności technicznej powierzonego sprzętu - 20%
§ 7
Niezależnie od dokonywanych potrąceń z tytułu nie wykonywania zadań premiowych wymienionych w § 6, pracownik może być pozbawiony premii w całości lub w części za następujące przekroczenia:
- zaniedbanie obowiązków, które spowodowało wypadek przy pracy - do 100%
- znaczne naruszenie dyscypliny pracy - do 100%
- spóźnienie do pracy - do 20%
- opuszczenie stanowiska bez usprawiedliwienia, bez zgody przełożonego - do 20%
- marnotrawstwo materiału - do 30%
- niedbałość o powierzony sprzęt i materiał - do 50%
- nieprzestrzeganie przepisów BHP i Ppoż - do 100%
- nieusprawiedliwiona nieobecność - do 100%
- niewykonanie polecenia przełożonego - do 50%
- niewykonanie zadania pokontrolnego - do 50%
- nieprzestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej - do 100%
- niewłaściwy stosunek do współpracowników i przełożonych - do 30%
- nienależyte wywiązanie się z obowiązków służbowych - do 100%
- niewykonanie dodatkowych zadań premiowych - do 40%
- nieobecność spowodowana chorobą za każdy dzień nieobecności - 0,7%
§ 8
Decyzje w sprawie pozbawienia lub zmniejszenia premii uznaniowej podejmuje Burmistrz Rogoźna na wniosek Sekretarza Gminy. |