Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 28/2017 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 07 czerwca 2017 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 28/2017

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 07 czerwca 2017 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji K. Erenc – Szpek. Przewodniczący K. Erenc – Szpek stwierdziła, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

Proponowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  5. Kontrola w zakresie udzielania zamówień publicznych przez Gminę Rogoźno do I półrocza 2017r.
  6. Sprawy bieżące
  7. Wolne głosy i wnioski.
  8. Zakończenie.

 

 

Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 4 członków komisji.

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.

 

Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5. Kontrola w zakresie udzielania zamówień publicznych przez Gminę Rogoźno do I półrocza 2017r.

Do dnia 23.05.2017 r. przeprowadzono i zakończono następujące postępowania:

 

  1. Zakup artykułów biurowych na potrzeby Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 4 962,17 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 3 Dostawców prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono jedną ofertę:
    • - KRAM (Obrzycko) za łączną kwotę 3 392,52 zł netto. W dniu 10.02.2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
  2. Opracowanie projektów graficznych, wykonanie i dostawa materiałów promocyjnych na potrzeby Gminy Rogoźno. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 11 566,50 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 12 Dostawców prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Z uwagi na bardzo duże rozbieżności w złożonych ofertach Zamawiający unieważnił postępowanie.
  3. Wycinka drzew oraz formowanie koron drzew rosnących na terenie Gminy Rogoźno. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 36 704,83 zł netto. Zaproszenie do złożenia oferty zostało opublikowane na stronie www.bip.rogozno.pl w celu dobrego upublicznienia zamówienia dla oferentów. Na ogłoszenie odpowiedziało 13 wykonawców. W dniu 09.02.2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejsze oferty tj. firmy P.H.U. ABIES z Murowanej Gośliny na łączną kwotę 11 450,00 zł netto.
  4. Budowa oświetlenia przy ul. Szarych Szeregów w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 94 527,49 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 70 000,00 zł brutto W dniu 08.02.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 23.02.2017 r. o godz. 09:45 złożono 7 ofert. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 27.02.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy P.P.H.U. RAGAMA z Rogoźna na łączną kwotę 49 731,00 zł netto. Dniu 16.03.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  5. Ręczne oczyszczanie ulic na terenie miasta Rogoźna w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) dla zamówienia o szacunkowej wartości 106 537,34 zł netto. Na podstawie art. 4 ust. 13 ustawy PZP Zamawiający w dniu 07.03.2017 r. Zaprosił do złożenia oferty jednostkę powołaną przez Gminę Rogoźno tj. Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie jako jedynego oferenta do złożenia oferty cenowej. Centrum Integracji Społecznej w dniu 20.03.2017 r. złożyło ofertę o wartości 84 692,88 zł.
  6. Przebudowa drogi w miejscowości Parkowo. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 749 759,72 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 502 204,46 zł brutto Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 16.03.2017 r.): 625 204,46 zł brutto W dniu 17.02.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 06.03.2017 r. do godz. 09:45 złożono 5 ofert. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 13.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. z Rogoźna na łączną kwotę 502 160,41 zł netto. Dniu 28.03.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  7. Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 56 828,42 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 167 000,00 zł brutto W dniu 27.02.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 07.03.2017 r. do godziny 09:45 złożono 1 ofertę. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 08.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy PB-D Włodarczyk Szymon z m. Skoki na łączną kwotę 55 607,11 zł netto. Dniu 17.03.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  8. Opracowanie projektów graficznych, wykonanie i dostawa materiałów promocyjnych na potrzeby Gminy Rogoźno. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 33 643,20 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 6 Dostawców prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono 3 oferty z czego 1 oferta została odrzucona ze względu na niespełnianie warunków zawartych w zaproszeniu do złożenia oferty. W dniu 07.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy VBS z m. Radomin na łączną kwotę 14 001,30 zł netto.
  9. Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 41 333,33 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 3 potencjalnych oferentów prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono 2 oferty. W dniu 10.03.2017 r. zawarto umowę z firmą Atrium Grupa Doradcza z Poznania na łączną kwotę 29 000,00 zł netto.
  10. Profilowanie dróg i ulic gruntowych wraz z utwardzeniem na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 277 366,00 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 250 000,00 zł brutto W dniu 14.03.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 29.03.2017 r. do godziny 09:45 złożono 2 oferty. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 31.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy PB-D Włodarczyk Szymon z m. Skoki na łączną kwotę 528 715,50 zł netto. Dniu 07.04.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  11. Mechaniczne oczyszczanie ulic na terenie miasta Rogoźna wraz z wywozem nieczystości z koszy w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 198 598,60 zł netto. W dniu 08.03.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 17.03.2017 r. do godziny 09:45 złożono 1 ofertę. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 27.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawce o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy ZUKiT z Rogoźna na łączną kwotę 183 479,29 zł netto. Dniu 03.04.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  12. Przebudowa dróg w miejscowości Jaracz w formule zaprojektuj i wybuduj. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 409 322,40 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 250 000,00 zł bruttoŚrodki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 26.04.2017 r.): 440 000,00 zł brutto W dniu 23.03.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 10.04.2017 r. do godz. 09:45 złożono 2 oferty. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 28.04.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. z Rogoźna na łączną kwotę 349 840,00 zł netto. Dniu 15.05.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
  13. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową oświetlenia na ul. Szarych Szeregów w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 2 000,00 zł netto. W postępowaniu złożono 3 oferty. W dniu 16.03.2017 r. zawarto umowę z Zakładem usług Elektrycznych z Obornik na łączną kwotę 1 000,00 zł netto.
  14. Zakup i dostawa tonerów na potrzeby Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 2 517,89 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 6 potencjalnych oferentów prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono 3 oferty. W dniu 07.04.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy BLACKLINE ze Szczecina na łączną kwotę 5 235,00 zł netto.
  15. Przeglądy oraz wyczyszczenie urządzeń oczyszczających ścieki opadowe w Rogoźnie w roku 2017. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 24 065,74 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 40 000,00 zł brutto W dniu 31.03.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 11.04.2017 r. do godziny 09:45 złożono 4 oferty. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 18.04.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy ZUK „UNIKOM” z Bydgoszczy na łączną kwotę 13 850,02 zł brutto.
  16. Przebudowa ulicy Smolary w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 379 402,68 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 200 000,00 zł brutto Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 26.04.2016 r.): 255 000,00 zł brutto W dniu 08.04.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 15.05.2017 r. do godz. 09:45 złożono 4 oferty. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 16.05.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy PB-D Szymon Włodarczyk z m. Skoki na łączną kwotę 203 839,41 zł netto.
  17. Wykonanie systemu monitoringu Ronda Melzera w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości poniżej 30 000,00 euro netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 3 potencjalnych oferentów prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono 2 oferty. W dniu 26.04.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy K Power z Rogoźna na łączną kwotę 45 885,00 zł netto. W dniu 17.05.2017 r. zawarto umowę z wybranym Wykonawcą.

 

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej podziękowała za przygotowane materiały przez Wydział rozwoju gospodarczego i promocji, a następnie przeszła bezpośrednio do zadawania pytań związanych z tematem. Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zadała pytanie, ile przeprowadzono od początku roku 2017,postanowień w sprawie zamówień publicznych? Pan kierownik Paweł Andrzejczak odpowiedział, że 17 postanowień jest zakończonych i są to różne postanowienia o różnej wartości – zarządzenia burmistrza, zapytania ofertowe. Radna poprosiła o wyjaśnienie postepowania dotyczącego zakupu artykułów biurowych? Pan Paweł Andrzejczak poinformował, że jest to poniżej progu 5 tys zł. Do tego przetargu przystąpiły trzy firmy – Denar, Kram i Papirus. Pan kierownik wyjaśnił, że do każdego postępowania powoływana jest komisja, chociaż według ustawy, taka nie musi być powołana, nie jest wymagany KRS. Na obecną chwilę tworzy się rankingi ofert i badana jest najkorzystniejsza, jeżeli dotyczy jednego zadania. Jeżeli chodzi o budowlankę to cały proces tego postępowania trwa ok 4 tygodni, a jeśli dodatkowo potrzebny jest projekt to termin można wydłużyć o 14 dni. Pani radna Ewa Wysocka zapytała, jak wygląda budowa placu zabaw pod kątem takiego postepowania? Pan kierownik wyjaśnił, że wszystko zależy od elementu z jakiego taki plac zabaw jest zbudowany, kształt, certyfikat, nie ma tu wpływu cena.

Pan radny Perlicjan zapytał, czy jest dowolność pomiędzy umieszczaniem ogłoszenia o przetargu na BIP-ie, a wysyłanie do konkretnych firm? Pan Andrzejczak odpowiedział, że jeżeli chodzi o wycinkę drzew – to nie było rozpoznania firm na tej płaszczyźnie, dlatego ogłoszenie zostało uiszczone na BIP-ie, natomiast jeśli chodzi o monitoring, to urząd był w posiadaniu kilku firm zajmującym się tym tematem i takie zapytania zostały do tych firm wysłane.

Pan radny Bartosz Perlicjan, poprosił o udostępnienie dokumentów związanych z remontami cząstkowymi, monitoringu oraz wycinki drzew.

Pani Ewa Wysocka zapytała, jak wyglądał przetarg na ręczne oczyszczanie miasta? Pan kierownik wyjaśnił, że nie musiało być postępowania, jeżeli przekazane jest to jednostce gminy, czyli CIS-owi. Pani Longina Kolanowska zapytała, czy na nadzór inwestorski, też musi być przetarg? Pan kierownik odpowiedział, że jeżeli kwota nadzoru jest ok. 20 tys wysyłane jest zapytanie do trzech, lub czterech osób. Pan radny Perlicjan, zapytał, skąd bierze się różnica w kwocie zaplanowanej a wydanej na profilowanie dróg? Pan Andrzejczak odpowiedział, że jest to mx kwota, jaka może wyjść na profilowanie w ciągu roku, jednak jej rozliczanie dokonuje się w kwocie jednostkowej.

 

Ad. 6 Sprawy bieżące.

 

Ad. 7 Wolne głosy i wnioski.

Pani radna Wysocka zapytała, kiedy będą barierki przed plażą w Nienawiszczu, łącznie z utwardzeniem terenu ? Pan kierownik poinformował, że nie ma takiego zadania w budżecie. Pan radny Perlicjan zapytał o termin naprawienia przystanku w Kaziopolu oraz o montaż skrzynki prądowej? Pan kierownik odpowiedział, że przystanek jest naprawiony, a warunki na skrzynkę już są. Pani Wysocka zapytała o termin montażu przystanku w Międzylesiu? Pan kierownik odparł, że jest już gotowy. Pani Kolanowska zwróciła uwagę na duży problem zalewania ulicy od Prusa do Piłsudskiego – ul. Kochanowskiego. Pan kierownik powiedział, że firma, która podjęła się sprofilowania płyt została wygoniona przez mieszkańców. Ostatecznie pani Kolanowska otrzymała informację, że projekt na ulicę Kochanowskiego będzie w graniach listopada. Na koniec poprosiła o wymalowanie pasa zatrzymującego pojazd z ul. Prusa i Szarych Szeregów na ul. II Armii Wojska Polskiego i przycięcie żywopłotu przy wyjeździe z ulicy Polnej na ulicę II Armii W.P. Pani Katarzyna Erenc-Szpek zgłosiła problem wysokiego progu zwalniającego na na ulicy Kościuszki oraz zapytała kiedy ma być rozwiązany problem ze zmianą strefy ruchu drogowego na osiedlu przy sklepie Tesko.

 

Ad.8. Zakończenie.

Posiedzenie zakończono o godz. 19.00, protokołowała Anna Mazur

 

drukuj pobierz pdf