Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 22/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15 grudnia 2016 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 22/2016

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15 grudnia 2016 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Wiceprzewodniczący Komisji B. Perlicjan. Wiceprzewodniczący stwierdził, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  5. Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2016r.
  6. Kontrola wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim.
  7. Sprawy bieżące
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zakończenie.

 

Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

Pan wiceprzewodniczący Bartosz Perlicjan otworzył obrady komisji i stwierdził, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 3 członków komisji.

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.

 

Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5. Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2016r.

Członkowie komisji zapoznali się dokumentacją przygotowaną przez wydział finansowy – która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan wiceprzewodniczący zapytał, czy kwota umorzeń wynika z ilości wniosków? Pani skarbnik odpowiedziała, że tak. Wniosek taki musi być bardzo dokładnie uzasadniony, każdy wniosek jest indywidualnie rozpatrywany, ponieważ przyczyn zwolnienia jest wiele np. choroba podatnika, utrata pracy itp.) Na koniec pani skarbnik dodała, że kwota zwolnienia podatku od nieruchomości 77.287,04 – to kwota wynikająca z podjętych przez radę uchwał, oraz że w materiałach dostarczonych radnym przedstawiona jest tabela z należnościami rozłożonymi na raty – fizycznie środków tych nie ma w budżecie, ale wpłyną w terminie późniejszym.

Pan Perlicjan zapytał, czy te środki wpłyną w roku budżetowym, czy niekoniecznie? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że niekoniecznie ponieważ jeżeli jest wydana decyzja o spłacie ratalnej, to te raty przechodzą na rok następny, a od momentu wstrzymania decyzji wstrzymywane jest tez naliczanie odsetek. Pan radny Perlicjan zapytał, z czego wynika duża kwota 26.245 i czy jest to całość podatku? Pani skarbnik odpowiedziała, że może tylko powiedzieć tyle, że jest to ważny interes podatnika.

Pan Perlicjan zapytał, dlaczego umorzenia w tabeli są tylko do czerwca? Pani skarbnik odpowiedziała, że nie można umorzyć czegos co jest niewymagalne, nie można umarzać naprzód. Na koniec radny zapytał o kwestię OSP, dlaczego jest umorzenie, mimo że urząd za wynajem GOPS-u płacił? Pani skarbnik odpowiedziała, że owszem jest umorzenie ale wtedy jeżeli OSP dokona w tych wynajmowanych pomieszczeniach jakies inwestycje.

 

Ad. 6. Kontrola wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim.

W tym punkcie również komisja mogła zapoznać się z obszernym opracowaniem, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pani radna Wysocka poprosiła o wyjaśnienie, co to są przejazdy koleżeńskie? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że jedna osoba kierująca pojazdem i jedna, dwie lub trzy które zabierają się na to samo szkolenie lub w tym samym kierunku, jednakże delegowani są wszyscy i musza posiadać dokument przy sobie w razie wypadku, lub nieszczęścia. Pan radny Perlicjan poprosił o wyjaśnienie pojęcia delegacja bezkosztowa? Pani skarbnik wyjaśniła, że delegacja odbyła się ale pracownik zrezygnował z jej rozliczenia. Dalej radny zapytał, czy ryczałty są dla każdego z pracowników urzędu? Pani Kachlicka odpowiedziała, że ryczałty są dla pracowników, którzy maja prace w terenie – są to przeważnie kierownicy. Dodała, że ryczałty oblicza się tylko za te dni, w które pracownik był w pracy, natomiast odlicza się urlop, oraz zwolnienie lekarskie. Pan radny zapytał, czy do tych delegacji jest zaliczka na podatek dochodowy? Pani skarbnik wyjaśniła, że od delegacji zwykłej nie ma podatku, natomiast przy ryczałcie pracownik o tyle dostaje mniej. Pan Perlicjan zapytał, czy koszty tegoroczne można porównać z zeszłorocznymi? Pani skarbnik odpowiedział, że jest kłopot ponieważ od stycznia 2016 roku została zmieniona kwalifikacja budżetowa i koszty delegacji wraz ze szkoleniami sa połączone.

Komisja skontrolowała następujące delegacje:

  • szkolenia
    • delegacja nr 299/16 – RK00214 na kwotę 115,18gr – szkolenie archiwum państwowe w dniu 27 października 2016r.
    • delegacja nr 331/16 – RK00226 – szkolenie archiwum państwowe w dniu 21 listopada 2016r.
    • delegacja nr 272/16 – RK00199 na kwotę 105,30 gr – szkolenie WOKSS
  • sprawy służbowe
    • delegacja nr 31/16 – RKK00034 – kwalifikacja wojskowa od 09 II – 11 II, wypłata 19 II.
    • delegacja nr 150/16 – RK00090 – dostarczenie drukarek do naprawy – 09. V.

Pani Katarzyna Erenc – Szpek zapytała co to znaczy pomoc dla Dendro de minimis? Pani burmistrz Renata Tomaszewska odpowiedziała, że jest to pomoc dla przedsiębiorców o niewielkich rozmiarach i np. może być to zwolnienie z części podatków.

 

Ad. 7 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad. 8 Wolne głosy i wnioski

Brak

 

Ad. 9 Zakończenie.

Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 18:00 – protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf