Uchwała Nr XXXIII/233/2008 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 grudnia 2008 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust.1 i art. 42 ustawy z 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, ze zm.), Rada Miejska w Rogoźnie uchwala, co następuje: § 1. Uchwała określa szczegółowe warunki udzielania pomocy de minimis, do której ma zastosowanie rozporządzenie Komisji Europejskiej Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy w ramach de minimis (Dz. Urz. WE L nr 379/5 z 28.12.2006) oraz przepisy ustawy z 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity Dz.U. z 2007r. Nr 59, poz. 404, ze zm.) § 2. Pomoc, o której mowa w § 1, może być udzielana wyłącznie przedsiębiorcom, dla których wartość planowanej pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł, w okresie bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 000 EUR brutto, a dla podmiotów gospodarczych działających w sektorze transportu drogowego 100 000 EUR brutto.
3. Za przedsiębiorcę w rozumieniu niniejszej uchwały uważa się każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą niezależnie od formy prawnej i źródeł finansowania.
2. Zwolnienie przysługuje po zakończeniu budowy nowej inwestycji i rozpoczęciu użytkowania nowej inwestycji od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym spełniono przesłanki wynikające z § 6 niniejszej uchwały, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, ze zm.). 3. Zwolnienie od podatku od nieruchomości, o którym mowa w ust. 1, przysługuje przedsiębiorcy przez okres:
2) 2 lata, jeżeli nakłady finansowe na nową inwestycję wyniosły kwotę przekraczającą 500.000 zł
3) 3 lata jeżeli nakłady finansowe na nową inwestycję wyniosły kwotę przekraczającą 1.000.000 zł
4) 4 lata jeżeli nakłady finansowe na nową inwestycję wyniosły kwotę przekraczającą 7.000.000 zł
4. Przy obliczaniu wysokości nakładów inwestycyjnych, uwzględnia się koszty inwestycji w środki trwałe ustalone zgodnie z przepisami ustawy z 29.09.1994r. o rachunkowości (Dz.U.z 2002r. Nr 76, poz. 694 ze zm.).
§ 6. Warunkiem uzyskania zwolnienia, o którym mowa w § 4 jest spełnienie łącznie następujących przesłanek : 1) dokonanie przez przedsiębiorcę w terminie do 6 m-cy od zakończenia nowej inwestycji pisemnego zgłoszenia Burmistrzowi Rogoźna zamiaru korzystania z pomocy - wg załącznika nr 1 do uchwały, 2) złożenie oświadczenia o utrzymaniu nowo utworzonej inwestycji przez okres co najmniej 5 lat licząc od dnia zakończenia inwestycji – wg druku nr 1 do załącznika nr 1, 3) złożenie oświadczenia przez przedsiębiorcę, iż nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004) - wg druku nr 2 do załącznika nr 1, 4) złożenie deklaracji lub informacji na podatek od nieruchomości, 5) złożenie dokumentów potwierdzających zakończenie i wartość nowej inwestycji – wg załącznika nr 2 do uchwały, 6) złożenie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanej w bieżącym roku kalendarzowym oraz dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych oraz informacji o pomocy innej niż de minimis dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc na podstawie niniejszej uchwały. § 7. 1. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w § 5, jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków uprawniających do zwolnienia w ramach pomocy de minimis najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących tę utratę. 2. Przedsiębiorca, który w terminie określonym w ust. 1 powiadomi organ podatkowy traci prawo do tego zwolnienia od miesiąca, w którym utracił te warunki. 3. W przypadku utraty prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości przedsiębiorca zobowiązany jest do zapłaty podatku za okres, w którym nienależnie korzystał ze zwolnienia, wraz z odsetkami za zwłokę zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4. Przedsiębiorca, który wprowadził organ podatkowy w błąd co do spełnienia warunków, od których uzależnione jest zwolnienie od podatku od nieruchomości, traci prawo do tego zwolnienia za cały okres. 5. W przypadku wykorzystania udzielonej pomocy niezgodnie z warunkami określonymi w uchwale, kwota w wysokości niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową. 6. Jeżeli przedsiębiorca nie utrzyma nowej inwestycji przez okres, o którym mowa w § 6 pkt 2 wówczas stosuje zapisy ust. 5 niniejszego paragrafu. 7. Zwrot pomocy następuje wraz z odsetkami za zwłokę w wysokości ustalonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o utracie prawa do zwolnienia.
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanej w bieżącym roku kalendarzowym oraz dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych oraz informacji o pomocy innej niż de minimis dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc na podstawie niniejszej uchwały 2) oświadczenia przedsiębiorcy, iż nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw ( Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004) - wg druku nr 2 do załącznika nr 1, § 9. Przepisów niniejszej uchwały nie stosuje się do przedsiębiorców, którzy nabyli prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie przepisów Uchwały Nr XXXII/246/2005 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 31 maja 2005r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości budowli, budynków lub ich części oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej oraz Uchwały Nr XXV/169/2008 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 28 maja 2008r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną. § 10. Organ udzielający pomocy wydaje beneficjentowi pomocy zaświadczenie, że udzielona pomoc jest pomocą de minimis. Wartość pomocy de minimis wyrażona jest w kwocie pieniężnej w przeliczeniu na euro według kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia faktycznego przysporzenia korzyści finansowych.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dniu od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2013 roku. | |