Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XLIII/2017 z XLIII Sesji Nadzwyczajnej VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 14 lipca 2017 r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego

 PROTOKÓŁ nr XLIII/2017

 

z XLIII Sesji Nadzwyczajnej VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 14 lipca 2017 r. o godz. 7.00

z XLIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 14 lipca 2016 r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego przy ul. Nowej 2. Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Maciej Kutka, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 13 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Wiceprzewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P.Wojciechowskiego.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie uchwał w sprawie:
    1. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2017,
    2. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2028,
    3. zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
  4. Wolne głosy i wnioski.
  5. Zakończenie.

 

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

Pan burmistrz Roman Szuberski wniósł do porządku obrad trzy uchwały:

  1. określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkom organizacyjnym oraz warunki dopuszczenia pomocy publicznej w przypadku gdy ulga stanowić będzie pomoc publiczną,
  2. zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno,
  3. zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie gminy Rogoźno,
  4. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym.

Propozycja pana burmistrza została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 3. Przyjęcie uchwał w sprawie:

Zmiany w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2017 przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka.

DOCHODY

  1. W dziale 758 – Różne rozliczenia zwiększa się dochody o kwotę 1.037.273,54 zł z tytułu wpływu planowanej części środków z obniżenia kapitału zakładowego spółki gminnej MEGAWAT – zmniejszenie wartości udziałów z 750 zł do 250 zł. Całkowita wartość wyniesie 3.031.200 zł na podstawie uchwały nr XXXII/305/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 21 listopada 2016 roku.
  2. W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększa się dochody o kwotę 236.698,81 zł z tytułu otrzymanej dotacji celowej z budżetu państwa na zadania zlecone przeznaczonej na wyposażenie szkól w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.131.2017.8 z dnia 11 lipca 2017 roku.
  3. W dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększa się dochody o kwotę 2.500,00 zł z tytułu zwiększenia dotacji celowej na zadania zlecone związane z wypłata dodatków energetycznych dla odbiorców wrażliwych energii elektrycznej. Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.203.2017.5 z dnia 10 lipca 2017 r.
  4. W dziale 855 – Rodzina zwiększa się dochody o kwotę 12.247,00 zł z tytułu:
    • odsetek od nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w latach poprzednich i wpłaconych przez świadczeniobiorców opieki społecznej – 4.000 zł;
    • otrzymanej dotacji celowej na zadania zlecone na wypłatę świadczeń i pokrycie kosztów obsługi świadczenia w związku z realizacją ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” – 8.247 zł.

Ogółem dochody zwiększono o kwotę 1.288.719,35 zł

WYDATKI

  1. W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się wydatki o kwotę 202.187,76 zł z przeznaczeniem na:
    1. „Budowę chodnika na ul. Polnej (lewa strona)” – (+) 120.000 zł;
    2. „Przebudowę chodnika łączącego ul. Ogrodową z ul. Kościuszki” – (+) 80.000 zł;
    3. „Przebudowę parkingu między budynkiem nr 10 przy ul. Seminarialnej, a budynkiem Przedszkola nr 2 w Rogoźnie” – (+) 145.204,44 zł;
    4. wykonanie progów zwalniających na ul. Lipowej (+) 20.000 zł;
    5. wykonanie oznakowania pionowego ulic i dróg na terenie gminy – (+) 28.000 zł;
    6. zmniejszenie zaplanowanych wydatków z zadań inwestycyjnych pn.
    7. „Budowa parkingu przy ul. Kościuszki przy Sali gimnastycznej – 10 miejsc postojowych” – (-) 45.812,24 zł;
    8. „Budowy parkingu między budynkiem nr 10, a budynkiem Przedszkola nr 2 w Rogoźnie” – (-) 145.204,44 zł.
  2. W dziale 750 – Administracja publiczna zwiększa się wydatki o kwotę 50.000,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia w Centrum Usług Wspólnych w związku ze zmianą struktury zatrudnienia.
  3. W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększa się wydatki o kwotę 112.500,00 zł z przeznaczeniem na:
    1. wpłatę na państwowy fundusz celowy Policji na dofinansowanie zakupu samochodu dla Komisariatu Policji w Rogoźnie – 42.500 zł;
    2. dotację celową na dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo – gaśniczego typu lekkiego dla OSP Parkowo – 70.000 zł.
  4. W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększa się wydatki o kwotę 593.472,35 zł z przeznaczeniem na zwiększenie planów finansowych:
    1. Szkoły Podstawowej nr 3 w Rogoźnie w związku koniecznością przeprowadzenia modernizacji pionów kanalizacyjnych, remontów i wyposażenia sal lekcyjnych i świetlicy w budynku przy ul. Seminarialnej i ul. Kościuszki 28 – (+) 234.000 zł;
    2. Gimnazjum nr 1 w Rogoźnie, które od września br. wchodzi w skład SP nr 3. Środki zostaną wykorzystane na przeprowadzenie koniecznych remontów, zakupu pomocy dydaktycznych – (+) 96.673,54 zł;
    3. Szkoły Podstawowej w Budziszewku na częściową wymianę i naprawę punktów oświetlenia w salach lekcyjnych (+) 26.100 zł;
    4. wyposażenie wszystkich szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub ćwiczeniowe – (+) 236.698,81 zł. oraz dokonano przeniesienia kwoty +/- 5.200 zł między paragrafami w ramach rozdziału.
  5. W dziale 851 – Ochrona zdrowia dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 3.800 zł.
  6. W dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększa się wydatki o kwotę 2.500,00 zł z tytułu wypłaty dodatków energetycznych dla odbiorców wrażliwych energii elektrycznej oraz pokrycie kosztów jego wypłaty.
  7. W dziale 855 – Rodzina zwiększa się wydatki o kwotę 12.247,00 zł z przeznaczeniem na:
    1. zwrot należnie pobranych świadczeń rodzinnych w latach poprzednich przez świadczeniobiorców opieki społecznej – 4.000 zł;
    2. wypłatę świadczeń i pokrycie kosztów obsługi świadczenia w związku z realizacją ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” – 8.247 zł.
  8. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększa się wydatki o kwotę 198.206,00 zł z przeznaczeniem na:
    1. realizację przedsięwzięcia z ochrony środowiska z zakresu przeprowadzenia chemicznego oczyszczania jeziora – (+) 150.000 zł. Środki zostały wprowadzone w związku z korektą przeznaczenia wcześniej wprowadzonych wolnych środków z rozliczenia roku 2016. Nadwyżka między dochodami z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, a poniesionymi wydatkami na zadania wymienione w art. 400a ustawy Prawo ochrony środowiska narastająco na dzień 31 grudnia 2016 roku wyniosła 743.816 zł (po zaangażowaniu 100.000 zł w dniu 31.05.2017r. pozostała kwota do wykorzystania 643.816 zł). W związku z powyższym zasadne jest zwiększenie wydatków na ten cel;
    2. zakup kwiatów jednorocznych na obsadzenie skwerów i rond (+) 8.206 zł;
    3. wykonanie oświetlenia świątecznego ulic (+) 40.000 zł.
  9. W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się wydatki o kwotę 20.000,00 zł na :
    1. zwiększenie dotacji podmiotowej dla instytucji kultury z przeznaczeniem na zakup instrumentów muzycznych dla Orkiestry Dętej – (+) 15.000 zł;
    2. utwardzenie wjazdu przy świetlicy w miejscowości Grudna (+) 5.000 zł.
  10. W dziale 926 – Kultura fizyczna zwiększa się wydatki o kwotę 145.812,24 zł z przeznaczeniem na:
    1. „Budowę placu rekreacyjno – sportowego w Rogoźnie„ (na teren gminnym przy ROD im. K. Marcinkowskiego) – (+) 145.812,24 zł.

Ogółem wydatki zwiększono o kwotę 1.336.925,35 zł

Dokonano zmian w n/w załącznikach:

  • Nr 3 „ Plan przychodów i rozchodów związany z finansowaniem deficytu i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej w 2017 roku” zwiększono przychody z tytułu wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy o kwotę 48.206 zł (plan przychodów po zmianie wyniesie 4.976.800 zł);
  • Nr 4 „Wykaz wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu na rok 2017” zwiększono o kwotę 479.500 zł.
  • Nr 5 „Plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami na 2017 rok” zwiększono dotację i wydatki o kwotę 247.445,81 zł.
  • Nr 6 „Zestawienie planowanych kwot dotacji w 2017 roku” dokonano zwiększenia dotacji na zadania bieżące o kwotę 30.271,83 zł oraz dotacji na zadania majątkowe o kwotę 70.000 zł;
  • Nr 7 „ Plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego gminy Rogoźno na 2017 rok” zwiększono o kwotę 300.000 zł w Centrum Integracji Społecznej.
  • Nr 8 „Plan dochodów i wydatków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska na 2017 rok” zwiększono wydatki o kwotę 150.000 zł.
  • Nr 9 „Plan przychodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2017 rok” dokonano przeniesienia wydatków na kwotę +/- 3.800 zł między paragrafami w ramach rozdziału.

Pan burmistrz podsumował wprowadzenie zmian w budżecie dotyczące remontu pionów kanalizacyjnych, które stwierdził że po wielu latach prowizorki są niezbędne i dodał, że nie przewiduje innych inwestycji z racji ogromnych środków przeznaczonych właśnie na to działanie. Pan Wojciechowski zapytał, czy jest już ustalona lokalizacja progów zwalniających na ul. Lipowej? Pan burmistrz odpowiedział, że należy się zastanowić i zbadać sytuację dotyczącą lokalizacji tych progów. Pan Szuberski dodał, że właściwe byłoby postawienie znaku ograniczenia prędkości. Pan Paweł Wojciechowski zobowiązał się do ponownego uzgodnienia tej sprawy z mieszkańcami ul. Lipowej. Pan radny Sebastian Kupidura zapytał co ma powstać na placu rekreacyjno – sportowym w Rogoźnie„ (na teren gminnym przy ROD im. K. Marcinkowskiego) oraz jak ma wyglądać parkowanie aut, gdy teren ten zostanie zabrany działkowiczom? Pani skarbnik odpowiedziała, że będzie tam skatepark, natomiast jeśli chodzi o parking to nie ma tam tyle aut, żeby tworzyć nowe miejsca parkingowe. Radny Kupidura ze zdaniem pani skarbnik się nie zgodził. Pani radne Erenc – Szpek uzupełniła, że pomysł parkingu powstał przy szkole Agrobiznesu, jednak ludzie nie są zadowoleni z takiego rozwiązania. Pan radny Kupidura zaproponował lokalizację skateparku za orlikiem, ponieważ działkowicze nie będą zadowoleni z zabrania miejsc parkingowych. Pan burmistrz powiedział, że pomysł ten należy do decyzji rady. Pan radny Chudzicki zgodził się z trafnym pomysłem pani radnej Katarzyny Erenc – Szpek i dodał, że można by było zasypać rów i przeznaczyć go na parking przy posesji pana Kwartnika na ul. Długiej. Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że zasypywanie rowów skutkuje bałaganem. Pan radny Chudzicki powiedział, że rozumieć należy, że pieniądze z parkingu, który miał powstać przy szkole Cegielskiego są przeznaczone na skatepark i zapytał, dlaczego tak? Pani radna Erenc – Szpek odpowiedziała, że nie zostało wydane zezwolenie na wycinkę drzew przy szkole. Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał, kiedy wpłyną pozostałe środki z Megawatu? Pani skarbnik odpowiedziała, że żadne środki jeszcze nie wpłynęły, a te które są zawarte w zmianach do budżetu są tylko na papierze, natomiast pani Kachlicka dodała, że fizycznie powinny znaleźć się na koncie w przeciągu miesiąca. Natomiast jeżeli chodzi o przetarg na Pl. Karola Marcinkowskiego, to gmina czeka aż zostaną przyznane środki zewnętrzne. Pan radny Łatka powiedział, że nie rozumie kwestii pieniędzy z Megawaty (ok. 3 mln zł), które mają zostać przeznaczone na inne zadania inwestycyjne, a na Plac Karola ma zostać zaciągnięty kredyt? Pan burmistrz Roman Szuberski powiedział, że takie pomysł to jest propozycja, a decyzję muszą podjąć radni, pieniędzy jest zaangażowanych, natomiast część z tych środków wróci. Kolejne pytanie pana radnego Łatki dotyczyło zatrudnienia w CUW – dlaczego dokładane jest 50 tys zł? Pan burmistrz poinformował, że w skład tej kwoty wchodzi nagroda dla dyrektora odchodzącego, oraz brak środków na wynagrodzenie dla byłego dyrektora, zatrudnienie nowego dyrektora, oraz osoby na umowę o zastępstwo. Pan radny następnie chciał dowiedzieć się coś więcej na temat dofinansowania samochodu dla policji w kwocie 42 500 tys zł? Pan burmistrz poinformował, że w tej sprawie zostało skierowane pismo do Przewodniczącego Rady, pan Janus odpowiedział, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta do końca czerwca i stąd taka propozycja. Pan radny Chudzicki zapytał o samochód dla straży w Parkowie, jaki to będzie samochód i jaka partycypacja w kosztach ? Pan burmistrz wyjaśnił, że ogólna wartość samochodu to ok 200 tys zł, pan burmistrz wyjaśnił, że chciałby się najpierw spotkać z dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Ochotniczych Straży Pożarnych w Poznaniu i przedyskutować tą sprawę, ponieważ corocznie udział w kosztach jest większy. Pan radny Nadolny uzupełnił wypowiedź pana burmistrza o informację, że OSP Parkowo dokłada 20 tys zł, natomiast gmina 70 tys zł. Pan radny Kuszak dopytał, który parking będzie wykonany za pieniądze, gdzie nie zgodzili się mieszkańcy przy bloku nauczycielskim? Pan Szuberski odpowiedział, że będzie rozszerzony istniejący parking przy Przedszkolu Nr 2.Pan radny Chudzicki zaproponował zamianę do budżetu w dziale „transport i łączność” o zmniejszenie wydatków w kwocie 20 tys zł i zwiększyć w dziale 900 Gospodarka komunalna” w rozdz. „oświetlenie placów i dróg” z przeznaczeniem na dokończenie II etapu inwestycji „budowa chodnika za orlikiem łączącego ul. Seminarialna z ulicą Kościuszki” – 3 lampy. Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że ta kwota została ujęta na poprzedniej sesji. Pan radny swój wniosek wycofał. W wyniku wywiązanej dyskusji na temat progów zwalniających – radni doszli do wspólnego wniosku, że progi powinny być łagodne, solidnie wykonane i nie sprawiać problemu kierowcom.

Uchwała zmian w budżecie została przyjęta jednogłośnie w obecności 13 radnych.

  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej odzwierciedlają zmiany w budżecie gminy Rogoźno na rok 2017 – uchwała została przyjęta jednogłośnie. Pan radny Chudzicki zapytał o wysokości wskaźników w tabelach nr 1 i 2 oraz o ograniczeniach rozwojowych gminy z tym związanych ? Pani skarbnik Maria Kachlicka wyjaśniła, że te wskaźniki mówią wyraźnie o tym, ile gmina ma jeszcze rezerwy pomiędzy 7,47 a 6,41 i nie będzie stać gminy na obsługę długu, a nie na zaciągnięcie kredytu. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
  2. zaciągnięcia kredytu długoterminowego – projekt przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka. W myśl art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych środki uzyskane z kredytu będą przeznaczeniem na finansowanie priorytetowych inwestycji gminnych, ujętych w budżecie 2017 roku. Inwestycje zwiększą atrakcyjność miasta oraz przyczynią się do poprawy życia mieszkańców poprzez poprawę infrastruktury drogowej i turystycznej. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  3. określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkom organizacyjnym oraz warunki dopuszczenia pomocy publicznej w przypadku gdy ulga stanowić będzie pomoc publiczną, Projekt uchwały został przedstawiony przez panią skarbnik Marię Kachlicką w myśl zmiany Ustawy o Finansach Publicznych. Z uwagi na to, iż adresatami projektowanej uchwały są między innymi przedsiębiorcy stanowi ona program pomocy de minimis. Projekt uchwały został zgłoszony zgodnie z art. 7 ust. 3i 3a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie i Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przedstawione zastrzeżenia Prezesa UOKiK oraz Ministra Rolnictwa zostały uwzględnione w uchwale. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  4. zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno, projekt uchwały został omówiony przez kierownika wydziału pana Romana Piątkowskiego – Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pismem nr DDO-530-175(2)/17/RP z dnia 11 kwietnia 2017 r. (data wpływu 18.04.2017 r.) oraz Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi pismem nr F.pp.0220.30.2017 z dnia 27.04.2017 r. (data wpływu 04.05.2017 r.) przedstawili swoje zastrzeżenia co do treści przedmiotowej uchwały, które następnie zostały uwzględnione w niniejszej uchwale. Zasady udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno określają możliwości dofinansowania przedsięwzięć zmierzających do ochrony środowiska przez zainstalowanie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno w miejscowościach nie wyposażonych w kanalizację sanitarną oraz w miejscowościach, które nie są objęte aglomeracją dlatego podjęcie przedmiotowej uchwały jest zasadne. W celu dostosowania treści uchwały do wskazań Organu kontrolującego konieczne jest podjęcie uchwały z uwzględnieniem zmian. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  5. zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie gminy Rogoźno, Projekt niniejszej uchwały, zgodnie z art. 7 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1808 ze zm.), został zgłoszony Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi pismami z dnia 27 czerwca 2017 r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wniósł uwag do projektu niniejszej uchwały (wiadomość e-mail z dnia 11.07.2017 r.). Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi pismem nr F.pp.0220.153.2017 z dnia 05.07.2017 r. (data wpływu 10.07.2017 r.) przedstawił swoje zastrzeżenia co do treści przedmiotowej uchwały, które następnie zostały uwzględnione. W celu dostosowania treści uchwały do wskazań Organu kontrolującego konieczne jest podjęcie uchwały z uwzględnieniem zmian. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  6. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym. Z uwagi na liczne obciążenia budżetowe, zobowiązujące Gminę do pozyskania znacznych środków finansowych ze zbycia składników majątkowych, zachodzi konieczność zbycia znacznej części zasobu nieruchomości gminnych. Wartość przewidzianych do sprzedaży nieruchomości gruntowych przewyższa 10.000,00zł, zatem w związku z §4 pkt 7 Uchwały Nr XXV/235/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Rogoźno, przeznaczenie ww. gruntów do sprzedaży wymaga zgody Rady Miejskiej wyrażonej w drodze stosownej uchwały. W oparciu o ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze części miasta Rogoźno – rejon „Wójtostwo” uchwalonego Uchwałą Nr XXXI/289/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 października 2016 r. (Dz. Urzęd. Woj. Wlkp. z dnia 31.10.2016 r., poz.6316) działki gruntu nr: 138/36-138/38, 138/41-138/50 objęte są symbolem 14MN o przeznaczeniu – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, a działka nr 138/39 objęta jest symbolem 1ZL o przeznaczeniu – las. Działka nr 138/39 objęta jest uproszczonym planem urządzenia lasu. W świetle powyższego należy uznać, że podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 4 Wolne głosy i wnioski.

Pan radny Chudzicki zapytał o sprawę obwodnicy i poprosił o wyjaśnienie pana burmistrza. Pan burmistrz odpowiedział, że cały problem polega na uzyskaniu decyzji środowiskowych, gdzie problemem jest orzeł bielik i należy zmienić koncepcję trasy, która została wcześniej wytyczona. Pan radny Kuszak zapytał, czy jest to decyzja polityczna, na co pan burmistrz odpowiedział, że trudno mu na to pytanie odpowiedzieć, dlatego że nie jest członkiem żadnej partii politycznej. Pani dyrektor podziękowała za przyznanie środków na modernizację i przystosowanie gimnazjum dla dzieci młodszych oraz innych rzeczy, które są potrzebne do realizacji podstawy programowej. Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek w imieniu nieobecnego radnego Łukasza Zaranka zgłosiła prośbę o wycięcie krzaków na drodze gminnej w miejscowości Pruśce – Stare. Pan radny Chudzicki poprosił o informację na temat budowy boiska wielofunkcyjnego? Pan Roman Szuberski poinformował, że wczoraj podpisane zostały prawdopodobnie dokumenty w sprawie przetargu – 27 lipca jest otwarcie ofert. Pan Kuszak zwrócił uwagę na podpięcie monitoringu jednej z kamer w celu promocji gminy na stronę internetową. Natomiast na koniec pani Wysocka złożyła prośbę o wycięcie traw w Studzieńcu.

 

Protokół sporządziła z odsłuchu: Anna Mazur. Posiedzenie zakończono o godz. 0845.

 

drukuj pobierz pdf