Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 27/2013 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 22 marca 2013 r. o godz. 09.30 w sali nr 20 UM w Rogoźnie

Protokół nr 27/2013

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 22 marca 2013 r. o godz. 9.30

w sali nr 20 UM w Rogoźnie

 

Temat posiedzenia:

1.       Analiza kosztów zimowego utrzymania dróg za okres listopad 2012 – marzec 2013.

2.       Analiza wykonania budżetu gminy za 2012 r.

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Radna E. Wysocka obecna od godz. 9.37.  

W posiedzeniu uczestniczyli: Zastępca Burmistrza – K. Ostrowski, Sekretarz GminyI. Sip-Michalska, Skarbnik Gminy – M. Kachlicka.

 

Proponowany porządek:

  1. Otwarcie i przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Analiza kosztów zimowego utrzymania dróg za okres listopad 2012 – marzec 2013.
  3. Analiza wykonania budżetu gminy za 2012 r.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Sprawy bieżące.
  6. Wolne głosy i wnioski.
  7. Zakończenie.

 

Przewodniczący R. Dworzański poinformował, że posiedzenie Komisji Rewizyjnej było zaplanowane na dzień 25.03.2013 r., jednak za zgodą członków Komisji zostało przeniesione na dzień 22.03.2013 r.

Przewodniczący R. Dworzański wniósł o wykreślenie z porządku posiedzenia pkt 4 – przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia, ze względu nie przekazanie przez zespół kontrolny protokołu z kontroli organizacji pożytku publicznego korzystających z dotacji gminy.

Radny A. Jóźwiak zapytał czy KŻ „Kotwica” uzupełnił sprawozdanie z realizacji zadania pn. „Organizacja zajęć żeglarskich 2012”?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że wszystkie sprawozdania zostały złożone i są kompletne, natomiast LOK zwrócił nienależycie pobraną kwotę dotacji.

Członkowie Komisji zaakceptowali zaproponowaną zmianę porządku posiedzenia. 

 

Przystąpiono do realizacji punktu 2 – analiza kosztów zimowego utrzymania dróg za okres listopad 2012 – marzec 2013.

Skarbnik Gminy przedstawiła informację w zakresie zimowego utrzymania dróg za okres listopad 2012 – marzec 2013 – informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Członkowie Komisji zapoznali się z:

- umową nr INTZ.272.8.2012 zawartą w dniu 5.11.2012 r. z Zakładem Usług Komunalnych i Transportowych H. Siwińskiego, zawartą na zimowe utrzymanie chodników, ulic i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Rogoźno w sezonie zimowym 2012/2013;

- fakturą VAT nr 362/12-Z/2012 z dnia 15.10.2012 r. za zakup piasku płukanego o uzgodnionych parametrach, wystawioną Gminie Rogoźno przez „KRUSZGEO” Wielkopolskie Kopalnie sp. z o.o.,

- fakturą VAT nr 371/12-Z/2012 z dnia 22.10.2012 r. za zakup piasku płukanego o uzgodnionych parametrach, wystawioną Gminie Rogoźno przez „KRUSZGEO” Wielkopolskie Kopalnie sp. z o.o.,

- fakturą VAT nr 232/10/2012 z dnia 30.10.2012 r. za zakup soli kamiennej drogowej od 0,15-5 mm, wystawioną Gminie Rogoźno przez „FRANPOL” Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe,

- fakturą VAT nr 152/U/12 z dnia 24.10.2012 r. za usługi transportowe wg zlecenia nr OR.271.1.125.2012.WZ oraz usługa koparko-ładowarką wg. załączonego raportu – przygotowanie mieszanki piasku z solą, wystawioną Gminie Rogoźno przez Zakład Usług Komunalnych i Transportowych H. Siwiński,

- fakturą VAT nr 7/U/13 z dnia 28.01.2013 r. za prowadzenie akcji zimowej wg. załączonych raportów, wystawioną Gminie Rogoźno przez Zakład Usług Komunalnych i Transportowych H. Siwiński,

- fakturą VAT nr 8/U/13 z dnia 31.01.2013 r. za prowadzenie akcji zimowej wg. załączonych raportów, wystawioną Gminie Rogoźno przez Zakład Usług Komunalnych i Transportowych H. Siwiński,

- fakturą VAT nr 17/U/13 z dnia 28.02.2013 r. za prowadzenie akcji zimowej, wystawioną Gminie Rogoźno przez Zakład Usług Komunalnych i Transportowych H. Siwiński.

Ponadto Komisja Rewizyjna zapoznała się z kartami pracy sprzętu i pracowników, które były załączone do w/w faktur.

Komisja Rewizyjna stwierdziła brak podpisu na karcie pracy sprzętu z dnia 28.01.2013 r.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 3 – analiza wykonania budżetu gminy za 2012 r.

Skarbnik Gminy poinformowała, że dochody ogółem w 2012 r. zostały wykonane w kwocie 57.149.784,27 zł (tj. 101,98%). Subwencja ogólna została wykonana w kwocie 15.762.985 zł (tj. 100%), z tego subwencja oświatowa – kwota 11.875.715 zł, subwencja wyrównawcza – kwota 3.601.604 zł i subwencja uzupełniająca – kwota 45.507 zł. Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych wykonano w kwocie 6.380.088 zł (tj. 97,22%), a od osób prawnych w kwocie 602.353,41 zł (tj. 301,18%). Dotacje celowe zostały wykonane w kwocie 17.875.045,82 zł (tj. 98%), w tym:

- na zadania z zakresu administracji publicznej w 95,47%,    

- na zadania własne bieżące i inwestycyjne w 97,61%,

- w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w 99,97%.

Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych zostały wykonane w kwocie 678.161 zł (tj. 100%), natomiast dochody pozostałe zostały wykonane w kwocie 15.851.151,04 zł (tj. 108,585). Dochody bieżące zostały wykonane w kwocie 45.784.305 zł (tj. 101,65%) a dochody majątkowe w kwocie 11.365.479,27 zł (tj. 103,32%).

Wydatki ogółem w 2012 r. zostały wykonane w kwocie 57.174.534,86 zł (tj. 96,79%), z tego wydatki majątkowe w kwocie 15.895.340,14 zł (tj. 99,70%) i wydatki bieżące w kwocie 41.279.194,72 zł (tj. 95,72%). Wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone zostały wykonane w kwocie 18.422.867,30 zł (tj. 98,87%), wydatki związane z realizacją statutowych zadań wykonano w kwocie 9.583.010,16 zł (tj. 91,05%). Wydatki na obsługę długu zostały wykonane w kwocie 447.259,47 zł (tj. 73,32%). Świadczenia na rzecz osób fizycznych zostały wykonane w kwocie 8.444.576,46 zł (tj. 95,22%), dotacje na zadania bieżące wykonano w kwocie 4.197.357,05 zł (tj. 97,79%). Dotacje przekazane z budżetu na zadania inwestycyjne wykonano w kwocie 50.000 zł (tj. 100%), wydatki na projekty finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w części związanej z realizacją zadań gminy wykonano w kwocie 15.295.148,44 zł (tj. 99,88%), udział pieniężny do spółki prawa handlowego wykonano w kwocie 256.500 zł (tj. 100%) i pozostałe wydatki inwestycyjne wykonano w kwocie 293.691,70 zł (tj. 90,73%).

Radny M. Kutka powiedział, że Gmina Rogoźno mimo iż nie będzie dostarczać odpady na składowisko w Kopaszynie, to musi wpłacać udział pieniężny.

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że środki finansowe przekazane do spółki prawa handlowego wynikają z podwyższenia udziału gminy w spółce. Dodała, że udział do Składowiska Odpadów Komunalnych w Wągrowcu był wnoszony w 3 ratach i jego wysokość uzależniona jest od liczby mieszkańców. Zwróciła uwagę, że należności wymagalne z tytułu podatków i opłat lokalnych w 2012 r. w stosunku do roku poprzedniego wzrosły o 44,25%. Na dzień 31.12.2012 r. na rachunku bankowym budżetu gminy zgromadzono środki w kwocie 3.999.308,91 zł.

Przewodniczący R. Dworzański poprosił o przedstawienie dochodów z tytułu poszczególnych podatków.

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że wpływy z podatków od osób prawnych wykonano w 115,45% planu. Przypomniała, że w listopadzie 2012 r. zostały zwiększone wydatki o kwotę 362.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości za drogi, za które gmina sama musi zapłacić sobie podatek. Podatek rolny od osób prawnych został wykonany w 92,75% planu, natomiast podatek od czynności cywilnoprawnych wykonano w 102,62%. Dochody od osób fizycznych z tytułu:

- podatku od nieruchomości zostały wykonane w 96,66%,

- podatku rolnego zostały wykonane w 103,80%. 

 

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.

 

Przewodniczący R. Dworzański zapytał z czego dotyczy należność wymagalna z tytułu dochodów z najmu i dzierżawy gruntów?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że w/w należność dotyczy gruntów, które zostały oddane po przeprowadzonym przetargu w dzierżawę. Dodała, że został wystawiony tytuł egzekucyjny dla dłużnika.

Przewodniczący R. Dworzański zapytał czego dotyczyły wpłaty z zysku jednoosobowych spółek gminnych?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że w tej pozycji ujęta jest dywidenda ze spółki „Megawat” z 2011 r.

Przewodniczący R. Dworzański zapytał czego dotyczą wpływy z różnych dochodów w dziale gospodarka mieszkaniowa?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że dochody te dotyczą zwrotu kosztów wyceny nieruchomości, które zostały sprzedane.

Przewodniczący R. Dworzański zapytał czego dotyczą należności wymagalne z tytułu wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych przekazywane są przez urzędy skarbowe. Kwota należności wymagalnych wpisana została z przekazanego sprawozdania nr Rb-27.

Radny M. Kutka zapytał z jakiego powodu zwrócono część dotacji na pomoc materialną dla uczniów?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że niewykorzystana dotacja została zwrócona dysponentowi środków, ponieważ nie wszystkie osoby, które złożyły wnioski były uprawnione do jego otrzymania. Środki zostały zwrócone również z tytułu dotacji na „Wyprawkę szkolną” oraz z tytułu jednorazowych zasiłków losowych dla dzieci i uczniów.

Radny M. Kutka zapytał dlaczego wpływy z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze zaplanowano 12.000 zł?

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że wpływy z tego tytułu wynikają z zawartych umów, np. za Ośrodek Rekreacyjno-Sportowy rozliczany jest z czynszu poprzez poniesione nakłady na modernizację i remonty zatwierdzone przez Burmistrza. Spółka gazownicza nie chce kupić wybudowanego przez gminę gazociągu, natomiast wpłaca dzierżawę w zależności od ilości sprzedanych m³ gazu.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 3sprawy bieżące.

Członkowie Komisji omówili dalsze działania Komisji w zakresie przeprowadzenia kontroli dochodów budżetu gminy z 2012 r.  

Przewodniczący R. Dworzański poinformował, że w dniu 24.04.2013 r. Regionalna Izba Obrachunkowa organizuje szkolenie w zakresie absolutorium. 

 

W punkcie 4wolne głosy i wnioski.

Nie było.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 11.35

Protokół sporządziła mgr P. Grabowska

Rogoźno, dnia 10 kwietnia 2013 r.

 

Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:

Przewodniczący KR ............................................

Wiceprzewodniczący KR ...................................

Członek KR ..........................................................

Członek KR ..........................................................

 

 

drukuj pobierz pdf