PROTOKÓŁ nr 43/2018
z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 29 października 2018 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Wiceprzewodniczący Komisji Sebastian Kupidura Wiceprzewodniczący stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 7 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie obrad.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
- Stan rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno.
- Ocena działalności inwestycyjnej w Gminie Rogoźno za 2018 rok.
- Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
- Sprawy bieżące.
- Wolne głosy i wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR
Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.
Ad. 5. Stan rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno.
Z racji tego, że pokrywa się temat sesji wraz z tematem komisji, pan przewodniczący odstąpił od omawiania tematu.
Ad. 6 Ocena działalności inwestycyjnej w Gminie Rogoźno za 2018 rok.
Przebudowa budynku przy ulicy Fabrycznej w Rogoźnie na lokale socjalne
Zadanie przewiduje przebudowę oraz zmianę sposobu użytkowania budynku biurowego na mieszkania socjalne. Bryła budynku oparta jest na rzucie prostokąta. Budynek posiada jedną klatę schodową w segmencie D. Do celów ewakuacyjnych udostępniona będzie klatka schodowa w segmencie C. Na trzech kondygnacjach od 1 do 3 piętra wykonane zostały 32 lokale mieszkalne socjalne oraz jedno pomieszczenie składowania odpadów na poziome parteru oraz kotłownie umiejscowioną na 3 piętrze budynku. Wykonawca robót wybrany w drodze postępowania przetargowego:
Budowlano-Handlowe „REMBUDEX” Sp. Jawna Wojciech i Renata Kucińscy, ul. Łukowska 10, 64-600 Oborniki 2 368 118,06 zł brutto
Dofinansowanie ze środków Funduszu Dopłat w ramach umowy nr BS18-00398 z dnia 05.02.2018 r. o udzielenie finansowego wsparcia zawartej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego o wartości 45% tj. 1 065 653,12 zł.
Nadzór inwestorski: MD PROJEKT Kompleksowe Usługi Inżynierskie Dariusz Śródecki, ul. Półwiejska 5, 62-025 Kostrzyn 18 450,00 zł brutto
Nadzór autorski: AR-MO Monika Gumuła, ul. Naramowicka 217a/23, 61-611 Poznań 11 685,00 zł brutto
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020”
Beneficjent: Gmina Rogoźno
Nazwa projektu: Modernizacja oraz wyposażenie Muzeum Regionalnego im. Wojciechy Dutkiewicz w Rogoźnie wraz z zagospodarowaniem otoczenia Placu Karola Marcinkowskiego
Cel Projektu: Realizacja projektu polegającego na wyposażeniu oraz remoncie Muzeum Regionalnego im. Wojciechy Dutkiewicz w Rogoźnie wraz z zagospodarowaniem otoczenia
Placu Karola Marcinkowskiego przyczyni się do osiągnięcia następujących celów:
- poprawa dostępności do zasobów kultury oraz rozwój dziedzictwa kulturalnego,
- zapewnienie odpowiedniego poziomu estetycznego i funkcjonalnego obiektu Muzeum Regionalnego w Rogoźnie, służącego działalności kulturalnej dla społeczności Gminy,
- usprawnienie ewentualnej ewakuacji grup zwiedzających w przypadku zaistnienia niebezpieczeństwa pożarowego,
- wspieranie rozwoju kultury w regionie. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia, atrakcyjności oferty Muzeum Regionalnego, a także całej Gminy Rogoźno,
- poprawy wizerunku zarówno Gminy Rogoźno, ale także województwa wielkopolskiego,
- wyróżnienie regionu na tle innych tworząc atrakcyjne miejsce pod względem kulturowym. Wpłynie to, na wzrost konkurencyjności i atrakcyjności regionu pod względem kulturowym, ale również gospodarczym i turystycznym.
Łączna wartość realizacji inwestycji: 8 264 422,988 zł
w tym kwota udzielonej pożyczki: 6 824 451,89 zł
Data zawarcia umowy: 15 stycznia 2018 r.
Centrum Sportowo-Rekreacyjne przy ul. Plażowej w Rogoźnie
W celu uzyskania najkorzystniejszych cen na realizację przedmiotu zamówienia, przeprowadzono pięć odrębnych postępowań przetargowch w następujących zakresach:
- roboty budowlane, plac zabaw, siłownia zewnętrzna oraz boisko do piłki siatkowej plażowej
- wykonanie altan i wiaty
- dostawa i montaż kontenerów
- monitoring
- zakup wyposażenia
- zestaw mebli ogrodowych z podstawą i parasolem kpl. 10
- leżak plastikowy szt. 50
- kijki Nordic Walking kpl.20
- rowery wodne szt.5
- kajaki jednoosobowe polietylen szt. 10
- kajaki dwuosobowe polietylen szt. 10
Łączna wartość inwestycji: 515 353,04 zł
Wartość dofinansowania: 300 000,00 zł (7 RYB)
Przebudowa budynku z przeznaczeniem na Środowiskowy Dom Samopomocy w Rogoźnie przy ul. Mała Poznańska
Przedmiotem zadania jest projekt budowlany przebudowy budynku z przeznaczeniem na środowiskowy dom samopomocy w Rogoźnie ul. Mała Poznańska 33. Zakres opracowania obejmuje przebudowa budynku z przeznaczeniem na środowiskowy dom samopomocy w Rogoźnie ul. Mała Poznańska 33, w szczególności:
a) Remont konstrukcji budynku:
- wymiana w całości stropów międzykondygnacyjnych drewnianych
- wymiana pokrycia dachu wraz z konstrukcją drewnianą
- wykonanie wieńca żelbetowego w poziomie stropu nad pomieszczeniem maszynowni nr 01
- uzupełnienie rysy pionowej na ścianie zewnętrznej w pomieszczeniu maszynowni nr 01
- wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych
- remont posadzek
- wymiana konstrukcji dachowej wraz z pokryciem
- docieplenie budynku
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
b) Wydzielenie nowych pomieszczeń zgodnie z planowanym przeznaczeniem.
Wykonawca: Centrum Integracji Społecznej ul. Kościuszki 48, 64-610 Rogoźno 1 008 045,25 zł brutto
Zadanie objęte dotacją na rozwój sieci ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 2018 w wysokości 1 013 010,00 zł (zadanie inwestycyjne) oraz kwotą 138 101,00 zł na wydatki związane z zakupem wyposażenia.
Nadzór autorski: Pracownia Projektowo-Usługowa, ul. Jeżyka 11B/6, 62-100 Wągrowiec 9 840,00 zł brutto
Budowa parkingu przy ul. Sądowej w Rogoźnie
W ramach inwestycji wykonano miejsca postojowe oraz chodniki zgodnie z dokumentacją techniczną od ul. Sądowej. Inwestycja przewidywała również wykonanie odwodnienia terenu. Zadanie miało na celu uporządkowanie zagospodarowania terenu przy ul. Sądowej, usprawnienie układu komunikacyjnego, zapewnienie potrzeby parkingowej mieszkańców oraz wprowadzenie czytelności parkowania przez wydzielenie miejsc postojowych. Projektowana konstrukcja parkingów, placów manewrowych
Wykonawca wybrany w drodze postępowania przetargowego:
BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno
Wartość robót: 229 518,95 zł brutto
Nadzór inwestorski:
WERITY Piotr Marciniak Jaracz 2p, 64-610 Rogoźno
Wartość umowy: 2 295,19 zł
Budowa ulicy Seminarialnej w Rogoźnie
Przedmiotem zamówienia jest: budowa ulicy Seminarialnej na odcinku 197 mb od km 0+330 do km 0+527
- kategoria ruchu - KR-2
- przekrój poprzeczny – jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu, po jednym dla każdego kierunku ruchu
- szerokość pasa ruchu - 3,0m
- pochylenie poprzeczne jezdni: 2% daszkowe
Wody opadowe z nawierzchni przewiduje się odprowadzić do kanalizacji deszczowej poprzez ścieki z kostki betonowej, wpusty uliczne i przykanaliki. Przewidziano budowę nowych wpustów kanalizacji deszczowej oraz regulację wysokościową studni rewizyjnych istniejących.
BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno
Wartość robót: 507 692,09 zł brutto
Nadzór inwestorski:
VIA—LUK Łukasz Wiśniewski, ul. Wojska Polskiego 49A, 64-610 Rogoźno
Wartość umowy: 8 500,00 zł
Przebudowa parkingów przy ul. Kościuszki (przy ROD im. K. Marcinkowskiego) w Rogoźnie
Zakres przedmiotu zamówienia zakłada m.in.: Budowę zatok parkingowych na ulicy Kościuszki w Rogoźnie. Zakres inwestycji obejmuje wykonanie zatok parkingowych z miejscami postojowymi usytuowanymi prostopadle lub ukośnie do jezdni. W ramach robót budowlanych zostaną wykonane zatoki o łącznej liczbie 29 miejsc postojowych, w tym 1 miejsce postojowe dla posiadaczy kary parkingowej (dla osób niepełnosprawnych). Wykonawca wybrany w drodze postepowania przetargowego:
P.U.H. ANMAK ul. Paderewskiego 23/9, 64-610 Rogoźno
Wartość robót: 142 195,38 zł brutto
Nadzór inwestorski:
VIA—LUK Łukasz Wiśniewski, ul. Wojska Polskiego 49A, 64-610 Rogoźno
Wartość umowy: 4 000,00 zł
Obecnie uruchomiona jest procedura przetargowa dotycząca wybory wykonawców następujących zadań inwestycyjnych:
Budowa parkingu przy ul. Kościuszki 48 w Rogoźnie
W ramach postępowania należy wykonać miejsca postojowe oraz chodniki zgodnie z dokumentacją techniczną od ul. Kościuszki zgodnie z załącznikiem przedstawiającym zakres przedmiotowego postępowania. Inwestycja przewiduje również wykonanie odwodnienia terenu. Zadanie ma na celu uporządkowanie zagospodarowania terenu przy ul. Kościuszki, usprawnienie układu komunikacyjnego, zapewnienie potrzeby parkingowej mieszkańców oraz wprowadzenie czytelności parkowania przez wydzielenie miejsc postojowych.
Planowany termin otwarcia ofert: 09.11.2018 r. godz. 10:00
Planowany termin ukończenia robót: 31.12.2018 r.
Przebudowa drogi gminnej Pasieka – Pruśce
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej Pasieka – Pruśce ( droga wewnętrzna). Podstawowy zakres inwestycji obejmuje przebudowę istniejącej nawierzchni jezdni oraz przebudowę zjazdów i wykonanie poboczy z kruszywa.
W zakres opracowania wchodzi:
ODCINEK A – od długości 0+300 – droga gminna Pasieka – Pruśce (droga wewnętrzna)
Odcinek A stanowi drogę gminną Pasieka – Pruśce, która jest drogą wewnętrzną. Dla projektowanej drogi wewnętrznej przyjęto parametry techniczne jak dla drogi publicznej klasy D o prędkości projektowej Vp = 30 km/h zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie [1].
- status drogi – droga wewnętrzna;
- przyjęta klasa techniczna – D – droga dojazdowa;
- prędkość projektowa – Vp = 30 km/h;
- kategoria ruchu – KR2;
- szerokość jezdni – 4,50 m; miejscami 5,0
Planowany termin otwarcia ofert: 08.11.2018 r. godz. 10:00
Planowany termin ukończenia robót: 31.12.2018 r.
Procedura przetargowa na etapie weryfikacji Wykonawców oraz ofert złożonych w postępowaniu:
Remont chodnika ul. Krótka ( strona prawa od Przedszkola im. Kubusia Puchatka ) + łącznik ul. Krótka – ul. Polna
Opis:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – trasa drogi w terenie równym,
- rozebranie krawężników betonowych 15x30 cm na podsypce piaskowej,
- roboty remontowe – cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. 6 – 10 cm,
- rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wymiarach 20x20 cm w gruncie kat. III – IV,
- ława pod krawężniki betonowe zwykła,
- krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15x22x100 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- krawężniki betonowe przejściowe o wymiarach 15x22x100 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową,
- warstwy odsączające z piasku w korycie lub na całej szerokości drogi, wykonanie i zagęszczenie mechaniczne – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm (chodnik),
- podbudowa z chudego betonu 0/31,5 mm R=6/9 MPa o gr. 10 cm wbudowanego w postaci gotowej mieszanki,
- pielęgnacja piaskiem z polewaniem wodą podbudowy z mieszanki betonowej i z gruntu stabilizowanego cementem,
- nawierzchnie z kostki brukowej betonowej o grubości 6 cm szary na podsypce cementowo – piaskowej 1: 10 gr 3,0 cm (chodnik),
- warstwy odsączające z piasku w korycie lub na całej szerokości drogi, wykonanie i zagęszczenie mechaniczne – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm (zjazdy),
- podbudowa z chudego betonu 0/31,5 mm R=6/9 MPa o gr. 10 cm wbudowanego w postaci mieszanki,
- pielęgnacja piaskiem z polewaniem wodą podbudowy z mieszanki betonowej i z gruntu stabilizowanego cementem
- nawierzchnie z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej – kolor grafit (zjazdy).
W postępowaniu złożono trzy oferty, najkorzystniejsza oferta pod względem kryteriów oceny oferty:
BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno o następujących parametrach:
Cena: 111 890,79 zł brutto
Gwarancja: 72 m-ce
Procedura przetargowa na etapie weryfikacji Wykonawców oraz ofert złożonych w postępowaniu c.d.:
Remont chodnika w Rogoźnie ul. Konieczyńskich (strona prawa)
Opis:
- Rozebranie krawężników betonowych 15x30 cm na podsypce piaskowej
- Rozebranie chodników, wysepek przystankowych i przejść dla pieszych z płyt betonowych 35x35x5cm na podsypce piaskowej,
- Rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wymiarach 20x20 cm w gruncie kat. III-IV
- Ława pod krawężniki betonowa zwykła,
- Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- Krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15x22x100cm na podsypce cementowo piaskowej,
- Krawężniki betonowe przejściowe o wymiarach 15x22/30x100cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- Obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową,
- podbudowa z chudego betonu 0/31,5 mm R=6/9MPa o gr. 10 cm wbudowanego w postaci gotowej mieszanki,
- pielęgnacja piaskiem z polewaniem wodą podbudowy z mieszanki betonowej z gruntu stabilizowanego cementem,
- nawierzchnie z kostki brukowej betonowej o grubości 6 cm typ cegła kolor szary na podsypce cementowo – piaskowej 1:3 o gr. 3,0 cm,
- warstwy odsączające z piasku w korycie lub na całej szerokości drogi, wykonanie i zagęszczenie mechaniczne – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm (chodnik),
- podbudowa z chudego betonu 0/31,5 mm R=6/9 MPa o gr. 10 cm wbudowanego w postaci gotowej mieszanki,
- pielęgnacja piaskiem z polewaniem wodą podbudowy z mieszanki betonowej i z gruntu stabilizowanego cementem,
- nawierzchnie z kostki brukowej betonowej o grubości 6 cm szary podsypce cementowo – piaskowej 1:10 gr. 3,0 cm (chodnik),
- warstwy odsączające z piasku w korycie lub całej szerokości drogi, wykonanie i zagęszczenie mechaniczne4 – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm ( zjazdy),
- podbudowa z chudego betonu 0/31,5 mm MPa o gr. 10 cm wbudowanego w postaci gotowej mieszanki,
- pielęgnacja piaskiem z polewaniem wodą podbudowy z mieszanki betonowej i z gruntu stabilizowanego cementem,
- nawierzchnie kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej kolor grafitowy (zjazdy).
W postępowaniu złożono pięć ofert, najkorzystniejsza oferta pod względem kryteriów oceny oferty:
BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno o następujących parametrach:
Cena: 137 984,95zł brutto
Gwarancja: 72 m-ce
Do złożonych materiałów finansowych pan Paweł Wojciechowski zadał pytanie na jakim etapie jest postępowanie w poz 37? Pan Paweł Andrzejczak odpowiedział, że umowa jest aneksowana do końca czerwca 2019 r.
Pan wiceprzewodniczący Kupidura poprosił o wytłumaczenie jak będzie wyglądał plac zabaw za urzędem? Kierownik wyjaśnił, że wycięcie drzew powiększą teren i znajdzie się tam OSA i STREETBOOL. Wiceprzewodniczący kontynuując dodał, że mieszkańcy po licznych zebraniach opcjują za stworzeniem drogi pomiędzy urzędem a ul. Paderewskiego. Pan Andrzejczak odpowiedział, że jedynym możliwym wyjściem jest tylko stworzenie drogi jednokierunkowej.
Pan radny Wojciechowski zapytał, jaka droga została utwardzona za kwotę 270 tys zł? Pan Paweł Andrzejczak poinformował, że jest to bieżąca naprawa dróg gruntowych, a Żeby były zachowane wskaźniki zostało to zaliczone do zadań majątkowych. Pan Wojciechowski zapytał jak wygląda dofinansowanie drogi „Za jeziorem”? Pani skarbnik Maria Kachlicka odpowiedziała, że nie ma zwrotu podpisanej umowy. Pani radna Wysocka zapytała jak wygląda dokumentacja budowy oświetlenia w Boguniewie? Kierownik Andrzejczak poinformował, że projektów nie ma żadnych, ponieważ oczekuje na mapy. Radny Perlicjan zadał pytanie dotyczące etapu drogi w Grudnie. Pan kierownik poinformował, że obecnie w ramach projektu będą odtwarzane rowy. Pan radny Henryk Janus zwrócił uwagę na to, by kwoty wydane na budowę poszczególnych chodników w gminie były wyszczególnione tak jak było to uchwalone. Pani skarbnik wyjaśniła, że kwoty zbite pozwalają bez zgody rady przenosić pomiędzy zadaniami środki finansowe.
Ad. 7. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Radni omówili projekty uchwał na najbliższą sesję.
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 5 lat w trybie bezprzetargowym działki gruntu ozn. ewid. Nr 31/6 położonej w Nienawiszczu,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – część działki nr 127 obręb Rogoźno,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – część działek nr 1471/4 i 1474/2 obręb Rogoźno,
- wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 713/1, położonej w Rogoźnie przy posesji ul. Prusa przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej,
- szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom z terenu Gminy Rogoźno, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, w tym bezdomnym,
- szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania,
- obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego,
- zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018,
DOCHODY
- W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększa się dochody o kwotę 273.768,05 zł w związku ze zwiększeniem dotacji celowej z budżetu państwa na zadania zlecone związane z wypłatą podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów jego zwrotu. Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.398.2018.8 z dnia 18.10.2018r.
- W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się dochody o kwotę 192.864,00 zł w związku z zawartą umową dofinansowania przez Lasy Państwowe remontu drogi publicznej położonej w obrębie ewidencyjnym Gościejewo w gminie Rogoźno.
- W dziale 750 – Administracja publiczna zwiększa się dochody o kwotę 10.000,00 zł na podstawie otrzymanej pomocy finansowej z Urzędu Marszałkowskiego na realizację murali inspirowanych 100 Rocznicą Odzyskania Niepodległości oraz 100 Rocznicą Wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Umowa nr 49/DK/MURAL/2018 zawarta w dniu 25.09.2018r.
- W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem dokonano przeniesienia dochodów między rozdziałami w ramach działu na kwotę +/- 517.718 zł.
- W dziale 801 – Oświata i wychowanie zmniejsza się dochody o kwotę 58.000,00 zł z tytułu wpływów z usług w jednostkach, w których do końca roku one nie wystąpią.
- W dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększa się dochody o kwotę 176.794,00 zł w związku z otrzymanym zawiadomieniem o zwiększeniu dotacji celowej na zadania własne związane z:
- wypłata zasiłków okresowych – 39.440 zł;
- wypłatą zasiłków stałych – 111.054 zł;
- wypłatą dodatków do wynagrodzeń pracowników socjalnych po 250 zł – 26.000 zł;
- zwrotem nienależnie pobranych świadczeń z lat ubiegłych – 300 zł
- oraz dokonano przeniesienia dochodów między paragrafami na kwotę +/- 700 zł Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.389.2018.8 z dnia 15.10.2018r. oraz nr FB-I.3111.399.2018.8 z dnia 18.10.2018r.
- W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększa się dochody o kwotę 47.230,00 zł w związku ze zwiększeniem dotacji celowej z budżetu państwa na realizacje zadań własnych dotyczących wypłaty świadczeń materialnych o charakterze socjalnym dla uczniów (+) 45.895 zł i „Wyprawki szkolnej „ (+) 1.335 zł. Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.384.2018.8 z dnia 12.10.2018r. i nr FB-I.3111.393.2018.5 z dnia 19.10.2018r.
- W dziale 855 – Rodzina zwiększa się dochody o kwotę 68.065,00 zł w związku z:
- planowanym wpływem zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z lat ubiegłych (+) 12.000zł;
- otrzymaną dotacją celową z budżetu państwa na zadania własne związane z realizacją Programu asystent rodziny i koordynator pieczy zastępczej (+) 40.240 zł;
- otrzymanymi środkami z Funduszu Pracy jako udział w realizacji Programu asystent rodziny i koordynator pieczy zastępczej (+) 15.825 zł;
- oraz dokonano przeniesienia dochodów między paragrafami na kwotę +/- 47.000 zł związanych ze zwrotem nienależnie pobranych świadczeń wraz z odsetkami (zmiana klasyfikacji tych dochodów).
- W dziale 926 – Kultura fizyczna zwiększa się dochody o kwotę 12.000,00 zł z tytułu wpłaconych opłat startowych przez uczestników Półmaratonu Przemysła II, który odbędzie się w miesiącu listopadzie br.
Ogółem dochody zwiększa się o kwotę 722.721,05 zł
WYDATKI
- W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększa się wydatki o kwotę 273.768,05 zł z przeznaczeniem na wypłatę podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów jego zwrotu.
- W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się wydatki o kwotę 192.864,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie remontu drogi publicznej położonej w obrębie ewidencyjnym Gościejewo w gminie Rogoźno - dofinansowanego przez Lasy Państwowe oraz dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 23.300 zł.
- W dziale 750 – Administracja publiczna zwiększa się wydatki o kwotę 85.461,71 zł z przeznaczeniem na:
- zakup laptopów dla radnych Rady Miejskiej oraz biura Rady (+) 25.500 zł;
- zakup urządzeń wraz z oprogramowaniem do obsługi sesji Rady Miejskiej (+) 42.000 zł;
- zakup wyposażenia sali ślubów USC (+) 7.961,71 zł;
- realizację murali inspirowanych 100 Rocznicą Odzyskania Niepodległości oraz 100 Rocznicą Wybuchu Powstania Wielkopolskiego (+) 10.000 zł;
- oraz dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na zadaniach zleconych na kwotę +/- 1.200 zł.
- W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę +/- 1.793,25 zł.
- W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 47.900 zł.
- W dziale 758 – Różne rozliczenia zmniejsza się wydatki o kwotę 7.961,71 zł w związku z przeniesieniem wydatków między działami.
- W dziale 801 – Oświata i wychowanie zmniejsza się wydatki o kwotę 150.500,00 zł z następujących zadań:
- dotacji podmiotowych dla niepublicznych jednostek systemu oświaty (-) 165.000 zł;
- dotację celową dla powiatu na podstawie porozumienia w sprawie prowadzenia Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie (+) 72.500 zł;
- zakupu artykułów żywnościowych (-) 58.000 zł;
- oraz dokonano przeniesienia wydatków między rozdziałami i paragrafami na ogólną kwotę +/- 52.503,34 zł.
- W dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększa się wydatki o kwotę 176.794,00 zł na zadania własne związane z:
- wypłata zasiłków okresowych – 39.440 zł;
- wypłatą zasiłków stałych – 111.054 zł;
- zwrotem nienależnie pobranych zasiłków w latach poprzednich o kwotę – 300 zł;
- wypłatą dodatków do wynagrodzeń pracowników socjalnych po 250 zł – 26.000 zł;
- W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększa się wydatki o kwotę 47.230,00 zł z przeznaczeniem na:
- wypłaty świadczeń materialnych o charakterze socjalnym dla uczniów (+) 45.895 zł;
- „Wyprawkę szkolną” – (+) 1.335 zł.
- W dziale 855 – Rodzina zwiększa się wydatki o kwotę 68.065,00 zł z przeznaczeniem na:
- zwrot nienależnie pobranych świadczeń pobranych w latach ubiegłych (+) 12.000 zł;
- wynagrodzenia pracowników socjalnych (+) 56.065 zł (w tym: z dotacji budżetu państwa 40.240 zł i Funduszu Pracy 15.825 zł).
- W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejsza się wydatki o kwotę 5.000,00 zł w związku z przeniesieniami wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami.
- W dziale 926 – Kultura fizyczna zwiększa się wydatki o kwotę 42.000,00 zł z przeznaczeniem na Półmaraton Przemysła II.
Ogółem wydatki zwiększono o kwotę 722.721,05 zł
Dokonano zmian w n/w załącznikach:
- nr 3 „ Wykaz wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu na 2018 rok” dokonano zwiększenia o kwotę 18.700 zł.
- nr 4 „Plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami na 2018 rok” zwiększono plan dotacji i wydatków o kwotę 273.768,05 zł.
- nr 5 „Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej na 2018 rok” wprowadzono kwotę 50.000 zł w zakresie zawartego porozumienia z Ministerstwem Sportu i Turystyki na dofinansowanie zadania majątkowego pn. „ Budowa otwartej strefy aktywności wariat rozszerzony przy ul. Nowej w Rogoźnie”
- nr 6 „Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań własnych na 2018 rok” zwiększono o kwotę 262.629 zł.
- nr 7 „Zestawienie planowanych kwot dotacji w 2018 roku” dokonano zmniejszenia dotacji o kwotę 92.500 zł.
- nr 8 „Przedsięwzięcia w ramach funduszu sołeckiego na 2018 rok” dokonano zmiany przedsięwzięcia funduszu sołectwa Parkowo na kwotę +/- 22.900 zł.
Radni przedyskutowali zmiany w budżecie – radny Janus zwrócił uwagę na to, że drzewa miododajne są posadzone w nieodpowiednich miejscach, czyli blisko pól uprawnych i utrudniają wjazd i wyjazd pojazdom rolniczym – dodał, że takie umiejscowienie drzew nie było z mieszkańcami przekonsultowane. Pani skarbnik wraz z panem burmistrzem wyjaśnili, że w związku z brakiem czasu, a koniecznością wykorzystania środków na zakup drzew i ich posadzenie nie było możliwości przekonsultowania tego tematu. Kolejna kwestia poruszona przez radnych dotyczyła ozdób świątecznych – pan radny Janus wskazał, że mieszkańcy zwracają uwagę na to, by były one corocznie zakładane na innych ulicach i wskazał np. rondo na Rudzie. Pan burmistrz wyjaśnił, że by takie ozdoby były na rondzie na Rudzie to należy uzyskać pozwolenia, które nie są darmowe.
- zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037.
Lata |
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy |
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy |
Wskaźnik spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy |
2018 |
7,52 |
6,24 |
2,82 |
2019 |
5,32 |
4,03 |
3,90 |
2020 |
4,88 |
3,59 |
3,02 |
2021 |
3,69 |
3,69 |
3,13 |
2022 |
5,28 |
5,28 |
3,21 |
2023 |
4,96 |
4,96 |
3,08 |
2024 |
5,06 |
5,06 |
2,42 |
2025 |
5,09 |
5,09 |
2,18 |
2026 |
5,11 |
5,11 |
1,60 |
2027 |
5,25 |
5,25 |
1,53 |
2028 |
5,55 |
5,55 |
1,32 |
2029 |
5,61 |
5,61 |
0,46 |
2030 |
5,56 |
5,56 |
0,45 |
2031 |
5,38 |
5,38 |
0,43 |
2032 |
5,21 |
5,21 |
0,42 |
2033 |
4,90 |
4,90 |
0,41 |
2034 |
4,44 |
4,44 |
0,40 |
2035 |
3,97 |
3,97 |
0,39 |
2036 |
3,69 |
3,69 |
0,38 |
2037 |
3,57 |
3,57 |
0,37 |
Dopuszczalny wskaźnik obsługi zadłużenia został obliczony zgodnie z wzorem określonym w art. 243 Ustawy o finansach publicznych. Wskaźnik uwzględnia spłaty kredytów i pożyczek. W całym okresie prognozy długu wskaźniki zadłużenia i jego obsługi nie zostały przekroczone. Należy jednak nadmienić, że uksztaltowanie się wskaźnika w przedziale 5%
- 10% może ograniczyć możliwości rozwoju gminy.
Sytuacja finansowa gminy w latach objętych prognozą w znaczący sposób może ulec zmianie w wyniku m.in. zmian koniunktury gospodarczej kraju, zmian w przepisach prawnych warunkujących dochody budżetu gminy, jak również otwarcia możliwości aplikowania o środki Unii Europejskiej. Wówczas zajdzie konieczność dostosowania wieloletniej prognozy finansowej do nowej sytuacji ekonomiczno - finansowej.
Pani skarbnik Maria Kachlicka wyjaśniła, że w projekcie budżetu na 2019 rok zostały wstrzymane wynagrodzenia kompensacyjne dla nauczycieli oraz wszelkie remonty na kwotę 1,5 mln zł. Pan Janus wskazał, że po co jest polityka zatrudniania nowych nauczycieli, skoro za rok będzie trzeba ich zwolnić? Pani z-ca burmistrza podkreśliła, że obecnie nauczyciele są max obłożeni nadgodzinami, (nauczyciel nie może przekroczyć poł etatu nadgodzin, stąd zatrudnienia), a w przyszłym roku tych nadgodzin już nie będzie i będą one rozdzielone na nowo przyjętych w tym roku.
Ad. 8. Sprawy bieżące.
Ad. 9. Wolne głosy i wnioski.
Członkowie komisji zgłosili osiem wniosków. Pierwszy wniosek złożył pan Krzysztof Nikodem do PKP S. A. w Poznaniu o zainstalowanie sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenie tego przejazdu z drogą 272538P.
Pan radny Nikodem dopytał się czy coś więcej na temat korytarzy drogi S11. Pan burmistrz Roman Szuberski oznajmił, że wszelkie informacje znajdują się na stronie internetowej gminy, natomiast z tych wiadomości które przedstawił pan burmistrz żaden korytarz nie został wybrany, ponieważ konsultacje się jeszcze nie odbyły. Pan burmistrz wystosował pismo do GDDKiA by informacje dotyczące korytarzy i ewentualnej korespondencji trafiały bezpośrednio do urzędu.
Następny wniosek złożyła pani Ewa Wysocka do Zarządu Dróg Powiatowych o postawienie w Międzylesiu (Rogoźno - Murowana Goślina) znaku ograniczającego prędkość w tej miejscowości. Pozostałe wnioski były skierowane do Burmistrza. Pan Roman Kinach prosi o wycięcie krzaków i wykoszenie poboczy przy ul. Brzozowej na odcinku 30 metrów. Następne dwa wnioski złożył pan Paweł Wojciechowski o przycięcie drzew na odcinku drogi do Jakubowa oraz o przycięcie odrostów od pni na ul. Lipowej aż do ostatniego domu po prawej stronie. Kolejne dwa wnioski dotyczyły zamontowania koszy na śmieci. Pan Krzysztof Nikodem wskazał miejsce przy drodze do miejscowości Dziewcza Struga. Natomiast pan Roman Kinach prosił o montaż pięciu koszy przy ul. Fabrycznej. Ostatni wniosek złożył pan Henryk Janus, który dotyczył remontu wiaty przystanku przy drodze DK11 w miejscowości Gościejewo. Wszystkie wnioski KGFiR przyjęła jednogłośnie.
Ad. 10. Zamknięcie obrad.
Posiedzenie komisji zakończono o godz. 19:30, protokołowała Anna Mazur. |