Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr L/2017 z L Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 17 listopada 2017 r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr L/2017

z L Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 17 listopada 2017 r. o godz. 7.00

 

z L Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 17 listopada 2017 r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 12 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie uchwał w sprawie:
    1. w sprawie stwierdzenia uchylenia uchwał NR XLVIII/448, 449, 450, 451, 452, 453/2017 z dnia 25 października 2017,
    2. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Adama Mickiewicza w Budziszewku,
    3. w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Gościejewie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Noblistów Polskich w Gościejewie,
    4. w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Parkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Józefa Wybickiego w Parkowie,
    5. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pruścach w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Pruścach,
    6. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej    nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w ośmioletnią Szkołę Podstawową nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie,
    7. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej    nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w ośmioletnią Szkołę Podstawową  nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie,
    8. zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego,
    9. zmiany w budżecie Gminy Rogożno na rok 2017,
    10. zmiany w WPF na lata 2017-2037.
  4. Wolne głosy i wnioski.
  5. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3 Przyjęcie uchwał:

  1. w sprawie stwierdzenia uchylenia uchwał NR XLVIII/448, 449, 450, 451, 452, 453/2017 z dnia 25 października 2017, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  2. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Adama Mickiewicza w Budziszewku, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  3. w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Gościejewie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Noblistów Polskich w Gościejewie, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  4. w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Parkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Józefa Wybickiego w Parkowie, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  5. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pruścach w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Pruścach, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  6. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej    nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w ośmioletnią Szkołę Podstawową nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  7. w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej    nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w ośmioletnią Szkołę Podstawową  nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie, uchwała została przyjęta jednogłośnie w obecności 12 radnych,
  8. zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego, pani skarbnik Kachlicka powiedział, że  zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja oraz wyposażenie Muzeum Regionalnego im. Wojciechy Dutkiewicz w Rogoźnie wraz z zagospodarowaniem otoczenia Placu Karola Marcinkowskiego” planowane jest do realizacji w latach 2017 – 2018. Po przeprowadzeniu trzech postepowań zamówień publicznych w celu wyłonienia wykonawców realizacji tego przedsięwzięcia wartość ulega zmianie. Umieszczone jest w budżecie 2017 roku, wyszczególnione w załączniku „Wykaz wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu 2017” oraz w wykazie przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2037.

Planowane wydatki kwalifikowalne ogółem wynoszą 8.031.891,94 zł, które sfinansowane zostaną:

  • w 2018 roku
    • pożyczką z BGK - 6.827.100,00 zł  tj. do 85 %;
    • z kredytu zaciągniętym na rynku krajowym - 1.204.791,94 zł, tj. 15%.

Zostanie złożona korekta wniosku o udzielenie preferencyjnej  pożyczki JESSIKA 2 na realizację projektu na w/w zadania inwestycyjne w ramach WRPO na lata 2014-2025 w ramach:

Oś Priorytetowa 9: Infrastruktura dla kapitału ludzkiego,

Działanie 9.2. Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, przemysłowych i powojskowych, Podziałanie 9.2.3 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, przemysłowych i powojskowych – instrumenty finansowe;

Priorytet inwestycyjny – Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności na obszarach miejskich i wiejskich. Podstawą ustalenia oprocentowania jest stopa referencyjna NBP (aktualnie 1,5% rocznie). Pożyczkę należy spłacić w okresie 20 lat od pierwszego uruchomienia środków, można skorzystać z okresu karencji w spłacie kapitału do 12 miesięcy od dnia zakończenia realizacji projektu, dlatego założono spłatę od 2020 roku do 2037 tj. przez 18 lat. Pan radny Adam Nadolny zapytał, jaki został jeszcze margines ? Pani skarbnik odpowiedziała, że gminę nie stać na zaciąganie następnych kredytów, przy wskaźniku 0,04 jest różnica żeby nie spełniać spłacalności. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

  • zmiany w budżecie Gminy Rogożno na rok 2017, pani skarbnik Maria Kachlicka przygotowała i omówiła autopoprawke w spr dofinansowania  z Funduszu Pracy w wysokości 40.731,60 zł wynagrodzeń asystentów rodziny, oraz omówiła zmiany w projekcie budżetu na 2017 rok, uchwała i autopoprawka zostały przyjęte jednogłośnie,
  • zmiany w WPF na lata 2017-2037, projekt uchwały omówiła pani skarbnik, który jest odzwierciedleniem budżetu, uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 4 Wolne głosy i wnioski.

Pani skarbnik w tym punkcie wyjaśniła termin proponowanej sesji budżetowej. Pan przewodniczący Janus zapytał, co w takim wypadku z uchwałą śmieciową? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział, że matematyki nie da się oszukać i kwoty przetargu też nie. Pani skarbnik uzupełniła, że wszystko jest związane z przetargiem, który jest wyższy o ponad 500 tys zł, przy założeniu 100% ściągalności, podwyżka powinna oscylować w granicach 12 i 18 zł, co da łączna kwotę 2 mln 463 zł. Na śmieciach gmina nie powinna zarabiać, ale też nie powinna dokładać. Pan radny Janus powiedział, że w stosunku do przetargu wrześniowego podwyżka jest 50%, a to że inne gminy mają drożej – to nie jest żaden argument. Pan burmistrz odpowiedział, że wcześniejszy przetarg był korzystniejszy, ale opłaty były niższe. Pan radny Janus dodał, że gminę nie obchodzą opłaty, które ponosi przedsiębiorca, tylko liczy się kwota przetargu. Pan radny Kuszak zapytał, jaki jest wzrost procentowo na działach? Pan burmistrz odpowiedział, że cena jest bez zmian, ponieważ i tak jest wysoka, tj. 230 zł od domku – jest to cały czas monitorowane i kontrolowane. Na zakończenie tego punktu radni dyskutowali o konieczności monitorowania i poprawiania jakości i stanu dróg gminnych. Pani radna Wysocka poprosiła o wizję stanu drogi w Studzieńcu i zakupienia tłucznia.

 

Ad. 5 Zakończenie.

Posiedzenie sesji zakończył przewodniczący pan Henryk Janus trzykrotnym uderzeniem laski o godz. 8:00, protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf