Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: PROTOKÓŁ nr 36/2018 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 26 lutego 2018 r. o godzinie 16:30 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 36/2018

z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 26 lutego 2018 r. o godzinie 16:30 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.

 

Posiedzeniu KGFiR przewodniczył Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny. Przewodniczący p. Adam Nadolny stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach wzięło udział 8 członków Komisji. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad KGFiR:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
  5. Funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Rogoźno.
  6. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  7. Wolne głosy i wnioski.
  8. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 3. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5. Funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Rogoźno.

Podstawą prawną funkcjonowania systemu gospodarki odpadami jest ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. 2017.1289t.j. z dn.2017.06.30). Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 10 ww. ustawy, jednym z zadań Gminy jest dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.

II. Część ogólna

  1. W okresie od 1 do 31 lipca 2013r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno- koszt realizacji usługi wyniósł zgodnie z podpisaną umową 128.000,00 zł.
  2. Od 01.08.2013r. do 30.06.2015r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała firma Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Alba S.A. ul. Ostrowskiego 7, 53-238 Wrocław- firma wybrana została w drodze przetargu nieograniczonego, kwota usługi na cały okres 2.576.000,00 zł, miesięczna stawka usługi wynosiła 112.000,00.
  3. Od 01.07.2015r. do 31.12.2015r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała  firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS Plus Sp. z o.o. ul. Szałwiowa 34A/2, 62-064 Plewiska- kwota usługi na cały okres 667.440,00 zł, miesięczna stawka usługi 111.240,00 zł.
  4.  Od 01.01.2016r. do 30.06.2016r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała  firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS Plus Sp. z o.o. ul. Szałwiowa 34A/2, 62-064 Plewiska- kwota usługi na cały okres 770. 472 ,00 zł, miesięczna stawka usługi 128 412,00 zł.
  5. Od 01.07.2016 roku do 31.12.2017 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych  Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno - kwota usługi na cały okres  2.278 000,00 zł; miesięczna stawka usługi 126 555,56 zł.
  6. Od 01.01.2018 roku do 31.12.2018 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbiera Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno - koszt realizacji usługi  2.188 377.22 zł brutto ( wynagrodzenie całkowite).Na terenie wysypiska odpadów komunalnych w Studzieńcu zlokalizowany został tzw. PSZOK, czyli Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, gdzie mieszkańcy Gminy Rogoźno mogą bezpłatnie zostawić niżej wymienione selektywnie zebrane odpady problemowe: odpady niebezpieczne w tym przeterminowane leki, chemikalia, odpady zielone, żarówki itp., zużyte baterie i akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielogabarytowe ( radia, telewizory, inny sprzęt elektroniczny, lodówki, zamrażarki, pralki, wirówki, zlewozmywaki, kuchenki gazowe, węglowe, inny sprzęt AGD, wanny, kabiny prysznicowe, brodziki itp., tapczany), zużyte opony.
  7. Pojemniki na zużyte baterie znajdują się m.in. w obiektach użyteczności publicznej, tj. Urzędzie Miejskim w Rogoźnie, placówkach oświatowych oraz w sklepach.
  8. W roku 2013 i 2014 zorganizowane zostały po 2 zbiorki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W roku 2015 zorganizowano  2 zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W roku 2016 w marcu i w październiku zorganizowano zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego, elektronicznego, a także odpadów niebezpiecznych.  W roku 2017 w miesiącu marcu zorganizowane zostały zbiorki odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego, elektronicznego, a także odpadów niebezpiecznych: na terenie miejskim tj. 18 i 25 marca , na terenie wiejskim 4 i 11 marca. W miesiącu październiku 2017 roku zorganizowane zostały zbiórki: na terenie miejskim tj. 21 i 28 października, na terenie wiejskim tj. 7 i 14 października.
  9. W okresie od kwietnia do października każdego roku co dwa tygodnie odbierane były bezpośrednio od mieszkańców odpady ulegające biodegradacji. Uchwałą Nr XXI/191/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie  z dnia 27.01.2016 roku przyjęty został Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno zmieniający częstotliwość odbioru  odpadów ulegających biodegradacji tj. od kwietnia do listopada.
  10. W roku 2015 od czerwca do września wywóz odpadów z tworzyw sztucznych i opakowaniowych odbywał się dwa razy w miesiącu. W roku  2016 również od czerwca do września wywóz odpadów z tworzyw sztucznych i opakowaniowych odbywał  się dwa razy w miesiącu. W roku 2017 wywóz odpadów z tworzyw sztucznych i opakowaniowych odbywał  się od lipca do września dwa  razy w miesiącu.
  11. W okresie obowiązywania nowego systemu gospodarki odpadami za pomocą strony internetowej oraz ulotek, mieszkańcy są informowani o harmonogramie wywozu, zmianie firmy wykonującej usługi oraz innych istotnych kwestiach związanych z gospodarowaniem odpadów.

 
III. Ocena możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.

1. Możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.

Na terenie Gminy Rogoźno do dnia 31.12.2015 roku funkcjonowała instalacja zastępcza tj. wysypisko odpadów innych niż niebezpieczne w m. Studzieniec, na które trafiały  odpady zmieszane odebrane od mieszkańców Gminy Rogoźno. Od stycznia 2016 roku odpady komunalne zmieszane o kodzie 200301 kierowane są do RIPOK w Kopaszynie. Zużyty sprzęt elektroniczny oraz elektryczny zostaje zagospodarowany przez TOM ELEKTRORECYKLING Sp. z o.o. ul. Pomorska 112, 70-812 Szczecin, LS PLUS, ul. Przemysłowa 1, 64-330 Opalenica. Opakowania z tworzyw sztucznych zostają zagospodarowane przez P.H.U. BIOSTAL- BIS Małgorzata Skowrońska, ul. Goślińska 13, 62-010 Pobiedziska, Z.U.P.H. ODZYSK ul. Tadeusza Kościuszki 10/1 62- 085 Skoki, LS PLUS, ul. Przemysłowa 1, 64-330 Opalenica. Opakowania ze szkła zostają zagospodarowane przez Rhenus  Recycling Polska sp. z o.o., ul. Wawelska 107, 64-920 Piła, LS PLUS, ul. Przemysłowa 1, 64-330 Opalenica. Opakowania z papieru i tektury zostają zagospodarowane przez LS PLUS, ul. Przemysłowa 1, 64-330 Opalenica, TOM sp. z o.o. ul. Pomorska 112, 70-812 Szczecin, P.H.U. BIOSTAL- BIS Małgorzata Skowrońska, ul. Goślińska 13, 62-010 Pobiedziska. Odpady ulegające biodegradacji przekazywane były Spółce Wodno-Ściekowej „GWDA”, ul. Na Leszkowie 4, 64-920 Piła do dnia 30.06.2015 roku, a od 01.07.2015 roku przekazywane były do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych RIPOK w miejscowości Kopaszyn. Odpady komunalne selektywnie zebrane od 01.07.2015 roku wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS Plus Sp. z o.o. zagospodarowywał we własnym zakresie. Od lipca 2016 roku do grudnia 2017 roku Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno odpady komunalne selektywnie zebrane będą zagospodarowywane we własnym zakresie. Gmina Rogoźno w roku 2013 i 2014 zgodnie ze wskazaniem Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami oraz długim procesem uzyskania statutu RIPOK i limitów wynikających z pozwolenia zintegrowanego kierowała strumień odpadów komunalnych z terenu Gminy do instalacji zastępczej co miało wpływ na nie osiągnięcie wymaganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegajacych biodegradacji Instalacja gwarantuje realizację zakładanych celów czyli miedzy innymi osiągnięcie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Odnosząc się do stanu z 1995 roku w zakresie ilości osób i wytworzonych odpadów w stosunku do roku, do którego należy ograniczyć odpady ulegające biodegradacji, trudnym było uzyskanie poziomu 50% masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. W roku 2016 Gmina Rogoźno osiągnęła wymagany poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. ZZO Nowe – Toniszewo – Kopaszyn – instalacja, do której przekazywane są niesegregowane zmieszane odpady komunalne (20 03 01), przekazała zgodnie z art. 9oa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, informacje o odpadach pochodzących z odpadów komunalnych, w której informuje Gminę, że procentowy wskaźnik wytworzonych i poddanych składowaniu pozostałości z  mechaniczno - biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych dla odpadu o kodzie 19 12 12 – wynosi 0% w stosunku do masy odpadów komunalnych przekazanych przez gminę.

2. Potrzeby inwestycyjne związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.

W roku 2014 jako zadanie inwestycyjne wykonano PSZOK. Gmina Rogoźno zamierzała  podjąć działania mające na celu opracowanie dokumentacji na rekultywację składowiska odpadów innych niż niebezpieczne w  m. Studzieniec, w latach następnych przewiduje się przeprowadzenie procesu rekultywacji składowiska.

3.      Liczba mieszkańców:

Data
Liczba mieszkańców wg meldunku
Liczba mieszkańców na podstawie złożonej deklaracji
Liczba mieszkańców deklarujących zbiórkę selektywną
Liczba mieszkańców deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny
 
31.12.2013r.
18.172
16.204
13.667
2.537
31.12.2014r.
17.948
16.113
13.707
2.406
31.12.2015r.
17.940
16.116
13.746
2.370
31.12.2016
17 905
15 986
13 508
2 478
31.12.2017
17 862
16 000
13 600
2400

 

 

4. Liczba nieruchomości:

Data
Ogólna liczba nieruchomości na podstawie złożonej deklaracji
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę selektywną
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny
31.12.2013r.
3.214
2.429
785
31.12.2014r.
3.280
2.486
794
31.12.2015r.
3.364
2.481
883
31.12.2016
Nieruchomości zamieszkałe
3444
2.534
910
Domki letniskowe
265
259
6
 
3709
2.793
916

 

Data
Ogólna liczba nieruchomości na podstawie złożonej deklaracji
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę selektywną
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny
31.12.2017
Nieruchomości zamieszkałe
3735
2.711
1024
Domki letniskowe
381
335
5+ (41 decyzji)
 
4116
3046
1070

 

5. Ilość odpadów wytworzonych na terenie Gminy Rogoźno ilość zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych odbieranych z terenu gminy oraz powstających z przetwarzania odpadów komunalnych pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania:

Okres
Ilość zebranych odpadów zmieszanych (Mg)
Ilość zebranych tworzyw sztucznych (Mg)
Ilość zebranego szkła ( Mg)
Ilość zebranej makulatury (Mg)
Ilość zebranego bio (Mg)
Ilość odebranych odpadów wielkogabarytowych (Mg)
01.07-31.12.2013r.
1 653,824
60,66
87,74
17,33
36,29
 
31,48
 
01.01-31.12.2014r.
3 191,78
160,32
196,24
28,87
171,68
 
91,98
 
01.01-31.12.2015r.
3 413,35
193,37
206,22
50,39
230,46
 
89,20
 
01.01-31.12.2016r.
 
3 699,3
 
 
228,08
 
 
249,82
 
 
74,94
 
 
365,72
 
       
148,48
 
 
01.01-31.12.2017r.
 
4 554,18
113,00
248,84
44,76
622,40
145,54

6. Wyposażenie mieszkańców w worki:

Okres
Ilość worków na tworzywo (szt.)
Ilość worków na szkło (szt.)
Ilość worków na makulaturę (szt.)
Ilość worków
 na bio (szt.)
01.07-31.12.2013r.
24.300
21.736
16.725
14.310
01.01-31.12.2014r.
54.756
23.600
16.495
15.368
01.01-31.12.2015r.
86 623
39 455
43 289
29 502
01.01-31.12.2016r.
93 011
42 655
30 497
44 868
01.01-31.12.2017r.
114 492
47 188
23 386
94 766


IV. Koszty obsługi systemu. ROK 2013- I półrocze- 729.536,96 zł, w tym: Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 688.000,00 zł, Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, przesyłki itp. – 7.767,14 zł, Koszty pracownicze- 33.769,82 zł. ROK 2014- 1.469.128,73 zł; w tym: Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.344.000,00 zł, Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie, PSZOK – 15.051,50 zł, Koszty pracownicze- 110.077,23 zł ROK 2015 -  1.503.036,43 zł; w tym: Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.339.440,00 zł, Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 20. 000,00zł, Koszty pracownicze – 143. 596,43  zł. ROK 2016 -  1.689.535,46zł; w tym: Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.529 805,33,00 zł, Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie-  20. 000,00zł, Koszty pracownicze – 139. 730,13  zł. ROK 2017 -  1.716 079,19; w tym: Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.518 666,72 zł, Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 20. 000,00zł, Koszty pracownicze – 177 412,47  zł.W kosztach systemu nie ujęto kosztów związanych z wydatkami dot. opłat za energię elektryczną, wodę, ścieki, ogrzewanie, internet, usługi telekomunikacyjne.

 

V. CZĘŚĆ FINANSOWA

L. p.
Wyszczególnienie
Stan na 31.12.2013 r.
Stan na 31.12.2014 r.
Stan na 31.12.2015 r.
Stan na 31.12.2016 r.
Stan na 31.12.2017 r.
Stan na 31.01.2018 r.
1.
Naliczenie opłaty
872.684,00 zł
1.729.894,00 zł
1.710.258,00 zł
1.753.978,00 zł
1.775.223,00 zł
2.213.470,00 zł
2.
Wpłaty ogółem
804.206,63 zł
1.606.513,01 zł
1.604.424,12 zł
1.634.049,54 zł
1.902.244,65 zł
223.772,06 zł
3.
Zaległości narastająco
72.264,00 zł
197.028,59 zł
309.416,47 zł
434.465,67 zł
306.755,25 zł
313.443,85 zł
4.
Ściągalność opłaty ogółem
92,15 %
89 %
93,82 %
93,17 %
107,16 %
10,11 %
5.
Ściągalność opłaty danego roku
92,15 %
90 %
89,49 %
88,95 %
95,04 %
8,88 %
4.
Umorzenie zaległej opłaty
-
958,00 zł
2.748,00 zł
4.213,20 zł
15.271,00 zł
1.048,00 zł
5.
Rozłożenie na raty zaległej opłaty
-
448,00 zł
4.339,60 zł
2.498,20 zł
32.239,39 zł
5.439,60 zł
6.
Liczba wydanych decyzji w sprawie umorzenia zaległości
-
2 szt.
11 szt.
19 szt.
46 szt.
1 szt.
7.
Liczba wydanych decyzji w sprawie rozłożenia na raty zaległej opłaty
-
1 szt.
6 szt.
2 szt.
14 szt.
3 szt.
8.
Liczba wysłanych upomnień
306 szt.
655 szt.
435 szt.
500 szt.
1997 szt.
0 szt.
9.
Liczba wystawionych tytułów wykonawczych
-
-
-
-
329 szt.
55 szt.

 

Pan Henryk Janus zapytał, dlaczego podnosi się cenę śmieci dla mieszkańców, a nie dla działkowiczów ? Burmistrz odpowiedział radnemu, że działkowicza, a i tak dużo płacą od poszczególnego mieszkańca, a niektórzy przebywają tam w ramach urlopu, a zbyt mocne podniesienie stawek spowoduje, że nie będą płacić. Osoby płacą tam, gdzie mieszkają i tam, gdzie są zameldowani, czyli płacą podwójnie. Jeżeli powstanie wniosek o podwyżkę to rada powinna zdecydować się o niej. Pan radny Bartosz Perlicjan  zaproponował, żeby sprawdzić, ile osób przebywa na działkach w Nienawiszczu i w ten sposób poprzez zużycie wody można sprawdzić czy ktoś przebywał na działce. Pan kierownik Piątkowski powiedział inż. nie ma przesłanek racjonalnych, żeby twierdzić iż opłata jest zbyt niska. Pan burmistrz powiedział, że opłata ta jest maksymalnie wysoka, chociaż to nie są wyborcy. Pani radna Wysocka powiedziała, że opłata ta jest zasadna, ponieważ działkowicze przebywają na swoim terenie od 2 miesięcy do połowy roku i jest to skontrolowane przez panią sołtys. Pan radny Nadolny Powiedział że nigdy nie będzie idealnie zawsze znajdą się tacy, którzy będą niezadowoleni. W tym momencie pan sekretarz przedstawił stawki opłat za śmieci, które obowiązują w innych gminach, np. Parchowo zbiórka selektywna 159 zł, nie selektywna 245 zloty, Sulęczyno Zbiórka selektywna 184 zł, nie selektywna 176 zł. Pan Henryk Janus podkreślił, że chodzi głównie o budżet gminy. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, kiedy rozpoczynają się konsultacje społeczne ? Pan kierownik odpowiedział, że jest to uzależnione od tego jakie będą stawki na wysypisku, a dokładniej na bramce. Pan Janus zaproponował tym tematem zająć się na następnej komisji, poprosił pana sekretarza o przygotowanie informacji na temat stawek za śmieci, czyli wysokość opłaty za odpady selektywne i nieselektywne w ościennych w miejscowościach. Wniosek został przyjęty z 6 głosami za, przy 1 wstrzymującym się. Pan radny Henryk Janus w dalszej części informacji zaznaczył, iż brak jest sumy z 2018 roku za wywóz (pkt 6 ).  Wątpliwość pana radnego dotyczyła zużytych opon i styropianu - w informacji brakuje szczegółowych  wytycznych co do składowania tych odpadów. Pan kierownik zaproponował złożenie wyżej wymienionych wątpliwości na piśmie. Kolejną wątpliwością pana Janusa okazały się odpady komunalne z kodami,, który zapytał, jaki procent musi być odpadów biodegradowalnych, żeby wyjść na 0? Pan kierownik poinformował radnego, że chodzi tutaj o to w było jak najmniej zielonych odpadów, trawa i inne odpady zielone nie mogą trafić na kwaterę składowalną. Pan Janus zauważył w ostatniej w tabeli inż. wpłaty są większe niż naliczone opłaty ? Pan Roman Piątkowski poinformował radnego, że 130 tys zł to wzrost wpłat ogółem i dlatego ściągalność to 107 %. Pan Janus stwierdził, że jeżeli 107 % jest to nadwyżka za 2017 rok to należy dołożyć około 80 tys zł, a nie ok. 200 tys. zł do śmieci tegorocznych. Radny dopytał, gdzie nadwyżka zeszłoroczna została zakwalifikowana ?

 

Ad. 8 Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.

  1. wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 388/4, położonej w Studzieńcu, gm. Rogoźno, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, projekt przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski,
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1474/14 w Rogoźnie, projekt przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski,
  3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1494/5 w Rogoźnie, projekt przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, dlaczego wydzierżawienie jest tylko na trzy lata? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że gmina nie będzie uszczęśliwiać nikogo na siłę, wnioskodawca wnioskuje o trzy lata, więc widocznie tyle potrzebuje.
  4. nadania nazw ulicy, projekt przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, pan radny Janus zapytał, czy rada już nadawała kiedyś nazwę ulicy wewnętrznej – prywatnej? Pan kierownik odpowiedział, że oczywiście tak np. w Owczechgłowach, pan radny Wojciechowski zapytał, czy właściciel drogi zwrócił się z wnioskiem o przekazanie drogi gminie? Pan kierownik odpowiedział, że nie. Pan Paweł Wojciechowski zapytał, czy właściciel ma naliczaną opłatę, pan kierownik odpowiedział, że pewnie tak.
  5. nadania nazwy ulicy w Rogoźnie, projekt przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski,
  6. określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego, punktów przyznawanych za poszczególne z nich oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na terenie Gminy Rogoźno, projekt uchwały przedstawiła pani z-ca burmistrz Renata Tomaszewska, pan radny Kupidura wraz z panem Janusem dyskutowali nad punktacja dotyczącą oświadczenia ilości godzin, na które dziecko zostaje przyjęte do przedszkola, ponieważ zdaniem pana Sebastiana Kupidury jest to nagminnie łamane. Pani Renata Tomaszewska powiedziała, iż kryterium pozostawienia dziecka w przedszkolu na dłużej jest tak wysoko punktowane, ponieważ to są dzieci rodziców, którzy pracują; nie ma starszego rodzeństwa, nie ma dziadków i takie dziecko powinno znaleźć się w przedszkolu. Radni doszli do wniosku, że zazwyczaj rodzice robią tak, iż deklarują pozostawienie dziecka w przedszkolu do godz. 16, a po przyjęciu jest dziecko do godz 12 – a jest to jawne oszustwo i za to kryterium powinno być mniej punktów. Radny Janus zapytał, czy jest więcej dzieci, czy proponowanych miejsc? Pani z-ca burmistrza powiedziała, że oczywiście miejsc jest za mało, a dzieci oczekujących ogrom.
  7. wykazu kąpielisk na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku, projekt uchwały przedstawił pan Paweł Andrzejczak,
  8. zmiany uchwały nr LII/486/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2018 rok,
  9. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki,
  10. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
  11. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018,
  12. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

 

Ad. 10 Wolne glosy i wnioski.

Komisja jednogłośnie wyraziła pozytywna opinię w sprawie pomocy finansowej dla SP ZOZ w Obornikach w wysokości 25 tys zł z przeznaczeniem na zakup karetki.

Pan Henryk Janus przedstawił pismo w spr. dofinansowania projektu „Buslav” kwotą 5 tys zł – pan burmistrz powiedział, że wsparcie finansowe nie bardzo jest możliwe, zeszłoroczna pomoc była w formie odbytego koncertu i przekazania dużej ilości materiałów promocyjnych.

Pan radny Janus przedstawił powtórnie wniosek o postawienie znaku stop przy wyjeździe z ul. Potulickiej na Cmentarną oraz na ul. Prusa (z obu stron) przy skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego (dawniej II Armii Wojska Polskiego), do WZDW w Poznaniu, ponieważ brak jest reakcji. Drugi wniosek pana radnego dotyczy dokończenia wykonania ciągu pieszo – rowerowego pomiędzy miejscowościami Ruda – Gościejewo przy drodze nr 11. Trzeci wniosek dotyczy zjazdu z drogi nr 1352P na „stary asfalt” prowadzący do ścieżki rowerowej Ruda-Gościejewo, przy drodze nr 11. Wnioski radnego zostały przyjęte  - jednogłośnie.

Ponieważ pani sołtys Tarnowa Elżbieta Świtniewska na jednym ze spotkań z sołtysami powiedziała, że fundusz sołecki istnieje w gminie  od momentu wejścia w życie ustawy, czyli 1 kwietnia 2009 roku, pan radny Henryk Janus poinformował, że tzw. Fundusz Sołecki  istnieje w Gminie Rogoźno już od  1995 roku i przedstawił wniosek z 6.01.1995 roku. Fundusz Sołecki w Gminie Rogoźno został utworzony na wniosek Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Wodnej Rady Miejskiej kadencji 1994-1998, w skład której wchodzili:  Henryk Janus - przewodniczący  oraz członkowie: Jacek Janka, Bogumił Jarzyniewski i Józef Szmania. Proszę wkleić przesłany skan.

Pani Ewa Wysocka zgłosiła problem dowozu dzieci do szkół. Pani Tomaszewska powiedziała, że wie w czym jest problem – zmienił się rozkład jazdy, na wniosek dyrektorów szkół i rodziców. Informacja została rozesłana do rodziców, ale widocznie nie wszyscy się z nią zapoznali. Pani Wysocka zwróciła uwagę na złą korespondencje pomiędzy gminą, a szkołami. Pani burmistrz odpowiedziała, że często jest tak, że rodzice nie czytają, a dzieci nie przekazują informacji otrzymanej w szkole. Radna Wysocka zapytała pana burmistrza, kiedy ENEA będzie wykonywała oświetlenia na terenie sołectwa? W tym samym dniu co komisja odbywał się też zarząd ENEI, na którym miały zostać podjęte decyzje do  zakresu prac i terminów ich wykonania. Pan burmistrz dodał, że większość punktów już jest wyznaczone i na które są już projekty. Pan Paweł Andrzejczak zauważył, że projekt złożony ze środków sołeckich ma już parę lat, jednak wymaga uzyskania uzgodnień.. Pan radny Janus zgłosił w tym punkcie powybijane szyby w przystankach w Gościejewie, przy drodze nr 11 – wniosek został przyjęty jednogłośnie. Radny zapytał się czy cos wiadomo nt. budowy linii 400kV?

Pan burmistrz powiedział, że od ostatniego razu, nie było żadnej informacji, gdyby cos się działo na tym terenie, to musiałaby do gminy trafić informacja w takim razie jest mało prawdopodobne by ta linia przechodziła przez teren Gminy Rogoźno. Pan Henryk Janus na komisji poruszył również sprawę utworzenia przejścia dla pieszych na ul. Wielka Poznańska, przy wyjściu z kościoła św Ducha. Chciałby otrzymać wyjaśnienie od pana dyrektora Bogdana Jerana, dotyczące minimalnej odległości pomiędzy przejściami dla pieszych . Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że jeżeli dojdzie do następnego spotkania to zostanie to wyjaśnione z dyrektorem. Radna Wysocka złożyła wniosek dotyczący przeznaczenia środków z dotacji celowej Powiatu Obornickiego na wykonanie chodnika w Boguniewie. Pan burmistrz poinformował o spotkaniu zarządu powiatu z zarządem Gminy Rogoźno i poinformował o planowanych dofinansowaniach do inwestycji gminnych. Kolejny wniosek pani radnej dotyczył dofinansowania z dotacji celowej inteligentnej sygnalizacji świetlnej w Studzieńcu przy drodze powiatowej Rogoźno – Murowana Goślina. Pan burmistrz powiedział, że jeżeli 50% dofinansowania weźmie na siebie powiat to można na ten temat rozmawiać. Pani radna Wysocka złożyła wniosek o postawienie wiaty autobusowej koło państwa Majcherczyk – wniosek został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 11 Zakończenie

Posiedzenie komisji zostało zakończone o godz. 19:30, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf