Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 31/2017 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 25 września 2017 roku o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 31/2017

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 25 września 2017 roku o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Wiceprzewodniczący stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 8 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
  5. Informacja o działalności schroniska „Azorek”.
  6. Analiza wykonania budżetu Gminy Rogoźno za I półrocze 2017 roku.
  7. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  8. Sprawy bieżące.
  9. Wolne głosy i wnioski.
  10. Zamknięcie obrad.

 

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR

Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.

 

Ad. 5 Informacja o działalności schroniska „Azorek”.

Radni zapoznali się z informacją przesłaną wcześniej ze schroniska „Azorek”. Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt „Azorek" w Obornikach w odpowiedzi na pismo dostarczone 7 września br. BR.0012.1.21.2017 informujemy, że w 2017 r. do 8 sierpnia przyjęto 298 psów, z czego gmina Rogoźno dostarczyła do Azorka 61 psów. Adopcji w Azorku dotychczas przeprowadziliśmy 165 z czego z gminy Rogoźno 43 psy poszły do adopcji. 119 psów oddaliśmy właścicielom w tym roku a z gminy Rogoźno 17 właścicieli zgłosiło się po swoje psy. Zgonów mieliśmy w tym roku 6 z czego z gminy Rogoźno 2, Zwrotów psów po nieudanej adopcji lub po śmierci właściciela, które od nas został wyadoptowane w br. Było 12 z gminy Rogoźno było to 5 psów. Odbieraliśmy psy po kontroli po adopcji 3 z czego 1 pies pochodził z psów gminy Rogoźno. Sterylizacji i kastracji w br. zostało poddanych 129 psów w tym psy z gminy Rogoźno 24 psy. Wszystkie psy wychodzące ze schroniska są czipowane i wpisywane do Międzynarodowej bazy danych Safe Animal. Schronisko w miarę możliwości przeprowadza kontrole po adopcyjne psów aby sprawdzić warunki bytowe psów. W 2017 r. Schronisko Azorek dostało w darach 3991 kg karmy suchej i 386 puszek z karmą mokrą. Schronisko ma pozwolenie wydane 6 lipca przez Państwową Inspekcję Weterynaryjną na odbiór ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego kat.2 i 3 przez co możemy produkować swoją karmę. Mamy podpisaną umowę ze siecią sklepów „Piotr i Paweł" na odbiór towarów kategorii 2 i 3. Schronisko posiada również pozwolenie na przewóz psów i kotów. Mamy podpisaną umowę o współpracy z Towarzystwem Opieki nas Zwierzętami oddział Oborniki Wlkp. Co przekłada się na dobrą współpracę z Wolontariuszami co przekładasię na duża liczbę adopcji psów. Pytań brak.

 

Ad. 6. Analiza wykonania budżetu Gminy Rogoźno za I półrocze 2017 roku.

Wykonanie dochodów za I półrocze 2017 roku wynosi 53,67%. Dochody z tytułu otrzymanych subwencji, dotacji celowych na zadania bieżące, rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych oraz udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych wykonanie jest prawidłowe do wskaźnika upływu czasu. Wykonane dochody z tytułu dotacji celowych i środków pozyskanych z innych źródeł jest prawidłowe i zapewniło realizację przyjętych zadań. Odnotowano niski wskaźnik wykonania dochodów majątkowych z tytułu sprzedaży majątku tj. 12,26%. Podjęte uchwały wyrażające zgodę na zbycie nowych nieruchomości winno przyczynić się do wykonania planu w drugim półroczu 2017 roku. Osiągnięto na koniec okresu sprawozdawczego prawidłowy wskaźnik wykonania dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, który wyniósł 50,53%.

Dochody bieżące zostały wykonane W 54,36%. Dochody majątkowe w 11,59%.

W tabeli wykazano również wykonanie dochodów pozostałych na kwotę 990.096,07 zł, na które składają się następujące dochody z:

  • grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i prawnych na plan 1.500 zł, wykonanie wynosi 700,40 żł, tj. 46,69%, dochody z tego tytułu dotyczą nałożonych mandatów przez Straż Miejską, grzywny w celu przymuszenia oraz kar za nienależyte wykonanie umowy. Grzywien i kar nie planowano w budżecie. Należność wymagalna dotyczy wystawionych mandatów na kwotę 989,90 zł, grzywny w celu przymuszenia 1.350 zł oraz nienależytego wykonania umowy 400 zł.
  • najmu i dzierżawy składników majątkowych gminy - na plan 423.790 zł, wykonano 232.026,32 zł, co stanowi 54,75% planowanych dochodów, należności wymagalne wyniosły na 30 czerwca 2017 roku 19.732,88 zł,
  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na plan 6.000 zł, wykonanie wynosi 3.801,81 zł, co Stanowi 63,36% planowanych dochodów, należność wymagalna wyniosła 211,33 zł,
  • sprzedaży majątku na plan 1.000.000 zł, wykonanie wynosi 122.616,66 zł, tj. 12,26% planowanych dochodów. Należność wymagalna dotyczy sprzedaży ratalnej w kwocie 17.064,62 zł. Wykonane dochody dotyczą sprzedaży dwóch działek budowlanych o łącznej powierzchni 1.984 m2, trzech działek
    1. powierzchni 360 m2 na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych oraz jednego naeszkania i wpływów z ratalnej sprzedaży przypadających do spłaty w roku 2017, wpływów z usług na plan 324.048,91 zł, wykonano 182.968,48 zł, tj. 56,46 %
    2. dotyczą wynajmu sali (pomieszczeń), placów, odpłatności za wyżywienie oraz usług opiekuńczych, należności wymagalne z tego tytułu na koniec okresu sprawozdawczego wyniosły 4.102,62 zł w tym: za wynajem świetlic wiejskich 3.879,09 zł, odsetek od dotacji pobranych w nadmiernej wysokości na plan 2.500 zł, wykonano 4.010,41 zł, tj. 160,42% dotyczą naliczonych odsetek od nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych i wychowawczych w latach poprzednich, należność wymagalna z tych tytułów na koniec okresu sprawozdawczego wyniosła 2.186,50 zł, odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat na plan 32.700 zł, wykonanie wynosi 25.003,42 zł, co stanowi 76,46% zaplanowanych dochodów.
    3. Należności ogółem z tego tytułu wyniosły 576.754,69 zł, pozostałych odsetek na plan 80.800 zł, wykonano 26.903,44 zł, co stanowi 33,30% wykonania i dotyczy odsetek od sprzedaży ratalnej nieruchomości, wpływów z usług oraz odsetek od środków na rachunkach bankowych, należności wymagalne wyniosły na koniec okresu sprawozdawczego 19.798,95 zł, wpływów z rozliczeń z lat ubiegłych wykonanie wynosi 2.440 zł. Nie zaplanowano dochodów z tego tytułu, wpływy z otrzymanej darowizny plan i wykonanie wynosi 30.000 zł, wpływów z różnych dochodów na plan 1.855.087,87 zł, wykonanie wynosi 8.627,75 zł, co stanowi 0,47 %. Dochody z tego tytułu dotyczą:
  • zwrotu wynagrodzenia należnego za terminowe odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składki zdrowotnej 343,42 zł,
  • zwrotu podatku VAT z tytułu rozliczenia 5.835,31 zł,
  • opłaty produktowej 381,09 zł;
  • odszkodowanie od ubezpieczyciela za szkody na majątku gminnym 600 zł,
  • pozostałych dochodów z tytułu obciążeń wzajemnych między jednostkami 1.467,93 zł.

W tym paragrafie zaplanowano wpływ środków z obniżenia kapitału zakładowego spółki gminnej Megawat na kwotę 1.849.387,87 zł (zmniejszenie wartości udziałów z 750 zł do 250 zł). Wpływ środków nastąpi w II półroczu " 2017 roku, po zmianie w Krajowym Rejestrze Sądowym.

  • realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w części należnej gminie na plan 62.125 zł, wykonanie wynosi 39.977,02 zł, co stanowi 64,35% i dotyczy dochodów z tytułu udostępnienia danych meldunkowych, zwrotu zaliczek, funduszu alimentacyjnego od dłużników alimentacyjnych, specjalistycznych usług opiekuńczych i wydania duplikatu Karty Dużej Rodziny. Należność wymagalna z tytułu zaliczek i funduszu alimentacyjnego na koniec okresu sprawozdawczego wynosiła 2.769.684,63 zł
  • rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych na plan 559.000 zł, wykonanie wyniosło 281.522 zł tj. 50,36%,
  • wpływów ze zwrotów dotacji pobranych w nadmiernej wysokości zaplanowano na kwotę 35.750 zł zwrócono 25.850,05 zł, co stanowi 72,82%. Wpływy dotyczą nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wychowawczych, zasiłku stałego oraz zwrotu części niewykorzystanej dotacji w 2016 roku udzielonej powiatowi obornickiemu i Ochotniczej Straży Pożarnej.
  • wpłaty środków finansowych do budżetu niewykorzystanych w terminie wydatków, które nie wygasały z upływem roku budżetowego 2016 wyniosły 3.648,31 zł. Zwroty szczegółowo zostaną opisane w części VIII sprawozdania opisowego.

Szczegółowe wykonanie dochodów w działach, rozdziałach i paragrafach zostało przedstawione w załączniku nr 1 do informacji opisowej. Wykonanie dochodów z tytułu dotacji celowych otrzymanych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej przedstawiono w załączniku nr 5 oraz wykonanie dochodów związanych z realizacją zadań własnych w załączniku nr 6 do informacji opisowej. Wysokość zaległości w podatkach, opłatach i niepodatkowych należnościach budżetowych przedstawiono w n/w tabeli, które są zgodne z ewidencją księgową i danymi wykazanymi w sprawozdaniu z wykonania dochodów budżetu granicy na dzień 30.06.2017 roku. Pytań w tym punkcie radni nie zgłosili.

 

Ad. 7 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

  • wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 553, położonej w Rogoźnie przy posesji ul. Zaułek 9, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; uchwała bez uwag,
  • wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1443/12 w Rogoźnie, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; uchwała bez uwag,
  • trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
  • wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działek nr 155/2, 155/3, 155/4, 155/5, 155/6 w Gościejewie, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; uchwała bez uwag,
  • wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym,
  • wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu
  • lokalu użytkowego, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; uchwała bez uwag,
  • przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Owieczki, Gościejewo, Ruda, Kaziopole na obszarze gminy Rogoźno, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; pan radny Łatka zapytał, czy podejmując tę uchwałę – inwestycje będą zablokowane ? Pan Piątkowski odpowiedział, że jest to zablokowane z mocy prawa a pan burmistrz dodał, że obszarowo nie ma szans na postawienie elektrowni wiatrowej,

Kolejna omówiona uchwała, która nie znalazła się w porządku obrad sesji, była uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty. Pan radny Henryk Janus zapytał, czy kwoty podwyżki nie można by zmienić po przetargu ? Owszem tabelka z porównaniem opłat w gminach ościennych wygląda bardzo dobrze i dobrze, że te stawki są najniższe, ponieważ to świadczy o gospodarności burmistrz – powiedział radny. Pan radny Paweł Wojciechowski poprosił o przedstawienie kalkulacji dotyczącej śmieci. Pani skarbnik Maria Kachlicka poinformowała, że 13.600 – to osoby, które segregują, 2.400 – osoby niesegregujące, 394 – opłaty jednorazowe za działki rekreacyjne; 2 mln 018 tys – to kwota przy 100% ściągalności, natomiast za rok 2018 ta kwota wzrośnie do 2.063,836,49 – więc niedobór będzie w kwocie 41.396 zł. Pan Janus zapytał, jaka jest pewność, że podwyższając teraz śmieci o 1 zł i o 2 zł, nie będzie trzeba podwyższać ponownie po przetargu, ponieważ okaże się, że to co jest obecnie zakładane będzie za mało? Radny dodał, że w styczniu lub lutym po przetargu będzie trzeba przystąpić do kolejnej podwyżki cen śmieci. Przetarg powinien się odbyć we wrześniu lub w październiku i po tym przetargu należałoby ustalić ceny na rok 2018 podsumował pan Henryk Janus. Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że takiej pewności nikt nie ma, jednak to założone min powinno wystarczyć. Pan Henryk Janus zapytał, czy jeżeli przetarg będzie niższy, to czy stawki wtedy zostaną obniżone za śmieci ? Pan burmistrz Roman Szuberski odpowiedział, że albo stawki zostaną obniżone, albo nie będzie podwyżki za śmieci 2019 roku. Radny Wojciechowski zapytał, czy stawki za korzystanie ze środowiska zostały uchwalone i czy było zainteresowanie konsultacjami społecznymi? Pan kierownik odpowiedział, że tak stawki są już uchwalone, natomiast jeżeli chodzi o konsultacje społeczne, to niestety zainteresowania nie było żadnego.

  • przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Pruśce, Biniewo, Marlewo na obszarze gminy Rogoźno, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski; uchwała bez uwag, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowego Zespołu Szkół im. Noblistów Polskich w Gościejewie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Noblistów Polskich w Gościejewie w Gminie Rogoźno, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • stwierdzenia przekształcenia dotychczasowego Zespołu Szkół im. Józefa Wybickiego w Parkowie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Józefa Wybickiego w Parkowie w Gminie Rogoźno projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pruścach w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Pruścach w Gminie Rogoźno, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w Gminie Rogoźno, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno, projekt przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska,
  • zmian w budżecie gminy Rogoźno na rok 2017, projekt uchwały przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, pan radny Łatka zapytał o powód powstania umowy na usługi informatyczne ? Pani skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu o to, że zwolnił się informatyk i na jego miejsce jest podpisana umowa z panem Kazimierzem Lisem, który prowadzi działalność gospodarczą, ponieważ jest to tańszy sposób, niż zatrudnienie kogoś na etat,
  • zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2036, projekt uchwały przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka.

 

Ad. 8 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad. 9 Wolne głosy i wnioski.

Radni złożyli wnioski w sprawach:

  • naprawy dachu w świetlicy wiejskiej i strażnicy OSP w Gościejewie – wniosek pana radnego Henryka Janusa został przyjęty jednogłośnie,
  • naprawy dachu świetlicy wiejskiej w Studzieńcu – wniosek pani radnej Ewy Wysockiej przyjęty jednogłośnie,
  • obcięcie gałęzi i wyrównanie tłuczniem drogi Słonecznej, Leśnej – wniosek pana radnego Romana Kinacha przyjęty jednogłośnie,
  • wybudowanie ścieżki pieszo – rowerowej od Wełny do Rożnowa przy drodze S-11 – wniosek pana radnego Bartosza Perlicjana przyjęty jednogłośnie,
  • dokończenie budowy ścieżki pieszo – rowerowej z Rudy do Gościejewa - wniosek pana radnego Henryka Janusa przyjęty jednogłośnie,
  • wycięcie suchych drzew przy ścieżce rowerowej w Gościejewie, wniosek Henryka Janusa przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 10 Zamknięcie obrad.

Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 18:00, protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf