Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XXIII/2016 z XXIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 22 marca 2016r. o godz.16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XXIII/2016

z XXIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 22 marca 2016 r. o godz.6.30

 

z XXIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 22 marca 2016 r. o godz.6.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa na wniosek Burmistrza Rogożna p. R. Szuberskiego.

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr2 do niniejszego protokołu.

Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

II. Proponowany porządek obrad

  1. Otwarcie obrad sesji oraz sprawdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
    1. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    2. w sprawie jednostkowych stawek dotacji przedmiotowej,
    3. w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Alkoholizmowi na rok 2016,
    4. w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii na 2016 rok,
    5. w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2016 rok,
    6. w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2016-2026.
  4. Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwał.
  5. Wolne głosy i informacje.
  6. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

P. Wojciechowski zapytał czy nie dobrze było by podjąć uchwałę w sprawie poboru podatków : rolnego, leśnego i od nieruchomości w  drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso w związku z koniecznością wyznaczenia inkasentów by sołtysi  mogli pobierać w terminie podatki ? .

Pani Skarbnik odpowiedziała że uchwała taka jest przygotowana i przedstawiana będzie Radzie na najbliższej sesji .

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

Ad. 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:

  1. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, w tym punkcie radny Łatka poprosił pana burmistrza o zapis w umowie, że jeżeli gmina Oborniki daje pieniądz na szpital i ma tabliczki z tą informacją w szpitalu, to gminie Rogoźno też się to powinno należeć. Pan burmistrz poinformował radnego, że będzie podliczone ile gmina przeznaczyła pieniędzy na szpital i wtedy zostanie przedyskutowane to jeszcze raz. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – w obecności 15 radnych.
  2. w sprawie jednostkowych stawek dotacji przedmiotowej – uchwała przyjęta jednogłośnie,
  3. w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Alkoholizmowi na rok 2016 – uchwała przyjęta jednogłośnie,
  4. w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii na 2016 rok, – uchwała przyjęta jednogłośnie,
  5. w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2016 rok, pani Skarbnik zaprezentowała uchwałę następująco:

DOCHODY

  1. W dziale756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych  jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększa się o kwotę 33.519,00 zł z tytułu udziałów gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie ogłoszenia MF kwoty ostatecznej na rok 2016.
  2. W dziale 758 Różne rozliczenia zmniejsza się o kwotę 28.584,00 zł z tytułu subwencji oświatowej na podstawie ogłoszonych  przez MF kwot ostatecznych subwencji ogólnych na 2016 rok.

Ogółem  dochody zwiększono o kwotę 4.935,00 zł

WYDATKI

  1. W dziale 010  Rolnictwo i łowiectwo zwiększa się wydatki o kwotę 63.000,00 zł oraz dokonuje się przeniesienia zaplanowanych wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/-44.100 zł. Powodem w/w zmian jest przystąpienie n/w sołectw do VI konkursu  ogłoszonego przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego „Pięknieje wielkopolska wieś”:
    1. Owczegłowy – „Budowa mini boiska sportowego” łączny udział własny w tym przedsięwzięciu określono na kwotę 44.000 zł w tym 6.000 z funduszu soleckiego;
    2. Parkowo – „Budowa wiaty przy stawie w Parkowie”  łączny udział własny w tym przedsięwzięciu określono na kwotę 28.500 zł w tym 8.000 z funduszu soleckiego;
    3. Pruśce – „ Budowa Centrum sportowo – rekreacyjnego” łączny udział własny w tym przedsięwzięciu określono na kwotę 31.600 zł w tym 6.500 z funduszu soleckiego;
    4. Oraz zwiększeniem dotacji celowej dla Gminnej Spółki Wodnej o kwotę 3.000 zł.
  2. W dziale 600 Transport i łączność zwiększa się wydatki o kwotę 1.055.160,00 zł z przeznaczeniem na:
    1. wydatki bieżące – 210.160 zł w tym:
      • zakup gruzobetonu na drogi gminne - 100.000,-
      • zakup wiaty do m. Pruśce - 4.000,-
      • zakup słupa ogłoszeniowego przy TESCO - 4.000,-
      • zakup sześciu ławek na ulice miasta - 6.000,-
      • remont dróg bitumicznych - 50.000,-
      • wykonanie progu zwalniającego na ul. Konieczyńskich - 6.000,-
      • oznakowanie pionowe i poziome dróg - 40.160,-    
    2. wydatki majątkowe – 845.000 zł w tym:
      • budowa chodników i miejsc postojowych na terenie miasta za łączną kwotę – 645.000 zł. Inwestycja ma obejmować ul. Rzeźnicką; Ogrodową; Krótką (prawą strona); Kwiatową, Miodową; Sienkiewicza; Polną (w kierunku do działek i ul. Fabrycznej lewe strony ); Prusa (prawa strona),
      • wykonanie projektów budowy chodnika i ścieżki rowerowej na ul. Konieczyńskich –  15.000 zł,
      • wykonanie projektu budowy drogi Pasieka – Pruśce – 8.000 zł,
      • przebudowa dróg dojazdowych do ul. Fabrycznej    – 177.000 zł.
  3. W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się wydatki o kwotę         634.921,01 zł w tym:
    1. dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego – Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego  – 498.921,01 zł;
    2. remontu dachu na budynku przeznaczonym na lokale socjalne 20.000 zł;
    3. remont pomieszczenia w budynku przy ul. Kościuszki 41 – 6.000 zł;
    4. przebudowę budynku pawilonu lekcyjnego przy ul. Kościuszki 41 w Rogoźnie na pomieszczenia biurowe dla usług socjalno – oświatowych (etap II) – 100.000 zł;
    5. zwiększenie środków o kwotę 10.000 zł na wykonanie projektu przebudowy budynku przy ul. Fabrycznej (lokale socjalne).
  4. W dziale 750 Administracja publiczna zmniejsza się wydatki o kwotę 3.000,00 zł z związku z przeniesieniem środków między działami, rozdziałami i paragrafami.
  5. W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochronna przeciwpożarowa zwiększa się wydatki o kwotę 110.000,00 zł z przeznaczeniem na:
    • wpłatę na fundusz celowy – 10.000 zł  (PPSP w Obornikach – dofinansowanie zakupu ubrań specjalnych );
    • rozbudowę remizy OSP Owieczki ( etap II) – 20.000 zł;
    • zakup ciężkiego samochodu dla OSP Budziszewko – 80.000 zł.
  6. W dziale 801 Oświata  i wychowanie zwiększa się wydatki o kwotę 50.000,00 zł z przeznaczeniem na:
    • remont pomieszczeń (ZEAPO) – 20.000 zł,
    • usługi radcowskie – 30.000 zł.
  7. W dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększa się wydatki o kwotę 534.983,00 zł w tym:
    • na pomoc dla Powiatu Obornickiego w rozbudowie oddziałów szpitala w Obornikach – 500.000 zł;
    • na zwiększenie wydatków (z rozliczenia roku poprzedniego) na gminne programy przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii – 34.983 zł.
  8. W dziale 852 Pomoc społeczna dokonano przeniesienia między rozdziałami i paragrafami w ramach działu wydatków na ogólna kwotę +/- 8.250 zł w tym na zadaniu zleconym +/-4.750 zł.
  9. W dziale 900  Gospodarka komunalna i ochrona środowiska  zwiększa się wydatki o kwotę 70.000,00 zł z przeznaczeniem na budowę oświetlenia przy ul. Długiej i Seminarialnej.
  10.  dziale  921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się wydatki o kwotę 17.935,00 zł z przeznaczeniem na:
    • zwiększenie dotacji podmiotowej dla Muzeum na badania archeologiczne (+) 13.000 zł;
    • przeniesienie planu wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami na kwotę  (+) 3.000 zł;
    • zwiększeniem dotacji udzielanych w trybie art. 221 ustawy o kwotę(+) 4.000 zł;
    • zmniejszeniem zakupu usług o kwotę (-) 2.065 zł;
    • oraz dokonano przeniesienia między paragrafami kwot +/- 3.013 zł.
  11. W dziale 926 Kultura fizyczna zwiększa się wydatki o kwotę 8.800,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie skrzynki energetycznej przy boisku sportowym oraz utwardzenie terenu pod wiatę w Kaziopolu.

Ogółem wydatki zwiększono o kwotę 2.541.799,01 zł

Dokonano zmian w następujących załącznikach do uchwały:

Nr 2    „Plan przychodów i rozchodów związany z finansowaniem deficytu i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej w 2016 roku”  zwiększono przychody o kwotę 2.536.864,01 zł z tytułu wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy.

Nr 3    „Wykaz wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu na rok 2016” zwiększono o kwotę 1.735.100 zł.

Nr 4    „Plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami na 2016 rok” dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 4.750 zł.

Nr 5    „Zestawienie planowanych kwot dotacji w 2016 roku”  zwiększono na zadaniach bieżących o kwotę 518.921,01 zł oraz majątkowych o kwotę 500.000 zł.

Nr 6    „Plan przychodów i kosztów zakładów budżetowych GMINY Rogoźno na 2016 rok” zwiększono przychody i koszty o kwotę 498.921,01 zł oraz określono kwoty i zakres dotacji przedmiotowej dla Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego.

Nr 7    „Plan dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2016 rok” zwiększono plan wydatków o kwotę 34.983 zł.

Nr 8    „Przedsięwzięcia w ramach funduszu soleckiego na 2016 rok”  dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach zaplanowanych przedsięwzięć na łączna kwotę +/- 24.713 zł w sołectwach: Owczegłowy, Parkowo, Pruśce. i Słomowo.

W pierwszej kolejności podjęto dyskusję w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego. Głos zabrał pan Jarosław Łatka, który stwierdził, że skoro Gmina Oborniki zawnioskowała o zakup tablicy dziękczynnej z naszych środków, on również wnioskuje o zakup tablicy dla naszej Gminy. Pan Burmistrz wyjaśnił, że pewne zapisy są zawarte w umowie i nie jest w stanie tego zmienić. Pan Jarosław Łatka dodał, że był ostatnio w szpitalu w Obornikach i na urządzeniach medycznych widnieją tabliczki z informacją, że są dofinansowane przez Gminę Oborniki, gdzie jak wtrącił pan Henryk Janus, Gmina Rogoźno dofinansowała szpital w ostatnich latach w kwocie 500 tys zł. Przewodniczący p. Henryk Janus rozpoczął głosowanie, które odbyło się jednogłośnie gdzie przyjęto uchwałę.

Następnie dyskutowano w sprawie  jednostkowych stawek dotacji przedmiotowej. Uwag nie wniesiono. Głosowanie odbyło się jednogłośnie gdzie przyjęto uchwałę.

Kolejny projekt uchwały jest w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Alkoholizmowi na rok 2016. Tutaj głos zabrał pan Kuszak, gdzie wniósł uwagę dotyczącą zapisu w dokumentach, które otrzymał. Więcej uwag nie wniesiono. Głosowanie odbyło się jednogłośnie gdzie przyjęto uchwałę.

Następnie przewodniczący Henryk Janus przeszedł do kolejnego punktu w sprawie zmian w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii na 2016 rok. Uwag nie wniesiono. Głosowanie odbyło się jednogłośnie gdzie przyjęto uchwałę.

Kolejnym tematem jest projekt uchwały w sprawie  zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2016 rok. Uwagę wniósł Jarosław Łatka, który przypomniał Burmistrzowi, że jego priorytetami są ul. Fabryczna oraz Plac Karola Marcinkowskiego. Podkreślił, że wydatkujemy 2,5 mln dlatego prosi o przeanalizowanie remontu Placu Karola Marcinkowskiego. Pan Burmistrz poinformował, że obecnie jest ogłoszony przetarg na remont ul. Fabrycznej, gdzie na początku kwietnia będzie rozstrzygnięcie. Pan Jarosław Łatka zapytał czy dostaliśmy dofinansowanie na tą inwestycję. Pan Burmistrz odpowiedział, że zwrot pieniędzy możemy uzyskać jeśli inwestycję zakończymy we wrześniu. Dodatkowo jest umówiony na spotkanie z Dyrektorem Wydziału w Urzędzie Wojewódzkim. Pan Burmistrz dokonał analizy całej inwestycji i zakłada, że jeśli inwestycja wyniesie 50% zakładanej wartości kosztorysowej to zaryzykujemy tak jak to miało miejsce z remontem ul. Wielkiej Poznańskiej, a jeśli kosztorys przekroczy zakładaną kwotę wtedy nie podejmiemy się tego zadania. Natomiast odnośnie Placu Marcinkowskiego plan opracowany będzie do końca czerwca. Pan Jarosław Łatka zadał kolejne pytanie dotyczące  Młodzieżowego Centrum Kariery kiedy planowane jest otwarcie. Pani Burmistrz dodała, że Ochotniczy Hufiec Pracy tworzy Młodzieżowe Centrum Kariery, które polegają na udzielaniu wsparcia oraz ukierunkowywania młodzieży na odpowiednią ścieżkę kariery. Edukowanie młodzieży w zakresie podjęcia pracy, szkolenia oraz pomoc w znalezieniu pracy. Dalej pan Kuszak powiedział, że budowa i miejsc postojowych i modernizacja ulic jest potrzebna, ale jak z ul. Kwiatową, Miodową, bo przecież tam nie ma odwodnień? Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że z tego co się orientuje to odwodnienie tam jest, albo częściowo jest, szczegółów pan burmistrz nie zna. Pan burmistrz dodał, że jeżeli chodzi o Garbatkę, a to jest inwestycja powiatowa gmina wyłożyła ponad 200 tys, a powiat dołożył zaledwie 90 tys. zł i jeżeli inwestycja ta będzie realizowana to w systemie 50/50 – to wtedy jak najbardziej. Dalej pan Kuszak zapytał o kwestię poruszoną również na komisji oświaty odnośnie przebudowy krótkiego odcinka drogi od ul. Fabrycznej prowadzącej do firmy Eurowartex. Przypomniał, że założenie było takie iż firma wyremontuje założony odcinek drogi, a następnie będzie to odliczone jako ula w podatku od nieruchomości. Odpowiedzi udzielił pan radca prawny Piotr Płoszczyca, argumentując że radni nie na wszystkim muszą się znać, ale takie wyjście nie mogło być zrealizowane, ze względu na podjętą uchwałę o pomocy „de minimis”, de facto gmina dostanie już połowę drogi w darowiźnie, która już będzie wyremontowana. Pan Kuszak dopytał, czy były jakieś jeszcze dodatkowe rozmowy prowadzone z tą firmą, żeby można było całą drogę wjazdową wyremontować? Pan Płoszczyca odpowiedział, że firma Eurowartex zrobi tylko swój odcinek, a pozostałe firmy nie podjęły rozmów w tym temacie.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał o kwotę przeznaczona na lokale socjalne, która wynosiła 30 tys zł, czy pan burmistrz może coś w tym temacie powiedzieć? Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że sprawa jest pilotowana przez pana kierownika wydziału pana Pawła Andrzejczaka, który obecnie jest na urlopie, i nie zna dokładnych informacji. Obecnie będą składane wnioski o środki zewnętrzne, ale jest to na razie robione po to by budynek nie niszczał. Kolejna kwestia radnego dotyczyła zakupu ciężkiego samochodu przez Budziszewko? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział, że samochód z Budziszewka jest poza systemem, i w tej chwili nie ma środków by gmina mogła zakupić duży pojazd dla tej jednostki nowy. Natomiast istnieje możliwość zakupu pojazdu używanego, takiego który będzie spełniał nałożone wymogi.

Pan Nadolny powiedział, że pan Kuszak uważa, jeżeli jest coś robione dla Rogoźna, to jest dobrze, a jeżeli jest robione poza Rogoźnem, to już nie – druga rzecz to wyjazdami dysponuje Komenda Powiatowa Straży Pożarnej w Obornikach i sytuacja jest taka, że w wozy w paru miejscowościach są gotowe do wyjazdu, natomiast dziwnym trafem zdarza się tak, że Rogoźno często dostaje dyspozycje, natomiast inne jednostki dziwnym trafem nie dostają. Pan Kuszak zapytał radnego Nadolnego, czy cos sugeruje? Pan Adam Nadolny odpowiedział, że nie, jedynie mówi jak to wygląda. Kolejną rzeczą, było złożenie przez radnego Nadolnego złożenie wniosku formalnego o zakończenie dyskusji. Pan przewodniczący Janus odpowiedział, że udzielił głosu panu radnemu Kuszakowi, i powinien skończyć swoją wypowiedź. Dodał, że jeżeli chodzi o Owieczki to rada przegłosowała w 2015 roku kwotę 30 tys zł na rozbudowę Owieczek, powstał stan surowy budynku za wyjątkiem bramy i wg kosztorysu to za 30 tys. powinni wyjść z fundamentów, natomiast pracą społeczną doprowadzili mieszkańcy do aktualnego stanu. Natomiast wyjazdy do pożarów nie zależą od Owieczek, natomiast dwa wyjazdy świąteczne nie zaliczają się do wyjazdów na akcję. Pan Kuszak odniósł się do wniosku pana radnego Nadolny, gdzie stwierdził że to jest jedyny wniosek który radny składa przez całą kadencję.

Dalej pan Kuszak podsumował, że zabrakło mu w inwestycjach ulicy Wielkiej Poznańskiej, i zapytał czy w związku z tym pan burmistrz ma jakieś plany? Pan burmistrz odpowiedział, że prace będę wykonywane kompleksowo, a nie częściowo, Plac Karola jest priorytetem, żeby ta część miast wyglądała dobrze. W związku z tym pan radny wniósł mała poprawkę do zmian w budżecie, a mianowicie zaproponował zdjęcie kwoty 6 tys zł i doposażenie placu zabaw w szkole nr 2, oraz doposażenie placu zabaw na promenadzie. Pani Skarbnik odpowiedziała radnemu, że zdejmowałaby tej kwoty z paragrafu „pionowego i poziomego oznakowania dróg”, ponieważ jest w budżecie kwota 15 tys zł na konserwację placów zabaw w paragrafie 4300. Pani skarbnik zaproponowała, że radny może wnieść tą poprawkę przy następnej zmianie do budżetu. W tym momencie wywiązała się dyskusja nad zasadnością złożonego wniosku pana radnego Adama Nadolnego o przerwanie dyskusji nad zmianami do budżetu – pan przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie i „za” wnioskiem głosowało 2 radnych, „przeciw” – 6, oraz „wstrzymujących się” również 6 radnych. Wniosek został odrzucony. Następnie pod głosowanie poddany został wniosek pana radnego Kuszaka o przeniesienie 6 tys zł na dofinansowanie placu zabaw na promenadzie, oraz na plac zabaw w szkole nr 2 – „za” wnioskiem głosowało 4, „przeciw” – 9, „wstrzymujących się” – 1. (obrady sesji opuścił radny Łatka).

Radny Zbigniew Chudzicki odniósł się do zmian w budżecie i do pana burmistrza Szuberskiego informując, że szanuje jego działania jako burmistrza na rzecz społeczności Rogoźna, podkreślił że burmistrz potrafi jednoczyć, a nie dzielić mieszkańców. Dodał, że uwolniły się wolne środki w kwocie 2,5 mln zł i na jednej z ostatnich sesji pan burmistrz zadeklarował, że będą kończone inwestycje, które zostały rozpoczęte, strategiczne – dlatego radny Chudzicki odniósł się do dróg Seminarialnej i Długiej, wraz z kanalizacja i odwodnieniem, które wymagają interwencji i czy nie można by za te pieniądze dokończyć właśnie III etapu, którym byłyby  te drogi?

Pan burmistrz zgodził się z radnym co do ul. Długiej i Seminarialnej, odpowiedział, że zastanawia się co zrobić i jak zrobić, żeby te ulice również zostały wyremontowane. Dodał, że drogi te doczekają się swojej kolejki, jeżeli zostanie rozstrzygnięta kwestia drogi Fabrycznej. Pan burmistrz zaznaczył jednak, że nie jest to kwota 2,5 mln a 700 tys zł i pan burmistrz będzie się starał tak to zrobić, żeby nie został zaciągnięty żaden kredyt.

Pan radny Kutka zwrócił się do pana radnego Chudzickiego, że jeżeli kategoryzuje zadania – to niech zwróci się do mieszkańców. Na co pan Chudzicki odpowiedział, że to nie jest kategoryzacja, tylko wymienił zadania strategicznie ważniejsze i należy przyjąć priorytety.

Pan radny Nikodem powiedział, że na zebraniu wiejskim w Garbatce przy obecności siedmiu radnych była burzliwa dyskusja na temat chodnika w Garbatce – i wiodącym tematem okazał się przetarg na ulicę Wielą Poznańską bo pieniądze, które miałaby zostać z tej ulicy miałyby być przekazane na realizację chodnika – i radny zapytał, czy deklaracja złożona mieszkańcom jest aktualna.

Pan burmistrz odpowiedział, że jeżeli będzie to zaangażowanie 50/50 to wtedy takie zadanie zostanie wniesione do budżetu, ale pod warunkiem, że powiat zadeklaruje.

Po tej części dyskusji została przegłosowana autopoprawka nr 1 do zmian w budżecie – jednogłośnie pozytywnie, następnie autopoprawka nr 2 – jednogłośnie pozytywnie oraz odbyło się głosowanie nad całością uchwały, która również została przyjęta jednogłośnie pozytywnie.

f) w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2016

2026. – projekt w raz z jedna autopoprawką przedstawiła pani skarbnik. Autopoprawka

została przyjęta jednogłośnie, oraz projekt uchwały również został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5. Wolne głosy i informacje.

W związku z informacja na początku sesji w sprawie tabliczek informacyjnych, pan radny Wojciechowski odczytał wnioski, sformułowane na bieżąco, które dotyczyły: Rada Miejska w Rogoźnie zwraca się z wnioskiem do Zarządu oraz Rady Powiatu Obornickiego o rozważenie możliwości i przekazanie zaoszczędzonych po przetargu środków z inwestycji drogowej na ul. W. Poznańskiej w Rogoźnie na realizacje budowy chodników przy drogach powiatowych ulic: II Armii Wojska Polskiego , Za Jeziorem oraz w miejscowości Garbatka i remontu drogi "Pruśce- Sierniki -Wojciechowo", przy współfinansowaniu inwestycji przez Gminę Rogoźno – wniosek przyjęty 12 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się” oraz drugi Rada Miejska w Rogoźnie zwraca się z wnioskiem do Burmistrza o zawarcie w umowie ( porozumieniu) o przekazaniu  środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na dofinansowanie rozbudowy Oddziałów Szpitala Powiatowego następujących informacji:

  • umieszczeniu informacji o kwocie środków przekazanych przez Gminie Rogoźno po zakończeniu inwestycji na terenie obiektu,
  • o zwrocie kwoty dofinansowania w przypadku przekształcenia Szpitala w spółkę.

Pan burmistrz poruszył kwestie ustosunkowania się rady do przejęcia dworca PKP w Rogoźnie, ponieważ istnieje taka możliwość, jednak musiałyby zostać w tą nieruchomość włożone duże pieniądze na odnowienie tego budynku, ponieważ niejako jest on też wizytówką Rogoźna, oraz kolejne pieniądze na jego utrzymywanie. Jest to dylemat, bo jeżeli PKP to nie zrobi, to będzie to ruina, jeżeli gmina to przejmie to będzie to kolejne obciążenie. Pan Janus zaproponował, czy nie lepiej byłoby tą inwestycję wycenić, żeby wiedzieć ile pieniędzy w to włożyć. Pan burmistrz poprosił radnych o przemyślenie sprawy i zgłoszenie pomysłów na ewentualne zagospodarowanie tego budynku w Rogoźnie, jak i w Parkowie. Pan radny Roman Kinach również przychylił się do wniosku pana przewodniczącego, żeby przeliczyć ewentualne koszty, ponieważ w momencie rozpoczęcia kilku inwestycji na raz, zadania mogą przerosnąć gminę.

Na zakończenie pan radny Zbigniew Chudzicki złożył wniosek również w imieniu pana radnego Huberta Kuszaka do Zarządu Dróg Powiatowych o obcięcie gałęzi przy ul. Wielkiej Poznańskiej. Jednak pan burmistrz odniósł się to tego wniosku i uzasadnił, że jest on bezcelowy, ponieważ to jest zadanie gminy. Radny H. Kuszak odniósł się do wielu wypowiedzi radnego Nadolnego i nadmienił, że rozmowy radnych z panem burmistrzem, z zastępcą czy też panią skarbnik są kulturalne i wiążą się z tematem jednak jak do dyskusji czy konwersacji włącza się pan Nadolny nie szczędzi on wobec radnych Kuszaka, Nikodema, Chudzickiego wielu złośliwości, zgryźliwości i nieprzyjemnych uwag. Zapytał on radnego Nadolnego dlaczego to robi i jaki jest tego cel. Kończąc nadmienił, że zawsze mu mówiono aby brać przykład ze starszych ale przykładu z radnego Nadolnego na pewno brać nie będzie. Następnie radny H. Kuszak złożył wszystkim obecnym życzenia wielkanocne.

 

Ad. 6 Zakończenie.

Sesja w trybie nadzwyczajnym została zakończona o godz. 8:30, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf