Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XXVIII/2016 z XXVIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 08 sierpnia 2016 r. o godz. 7.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XXVIII/2016

z XXVIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 08 sierpnia 2016 r. o godz.7.00

 

z XXVIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 08 sierpnia 2016 r. o godz.7.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa na wniosek Burmistrza Rogożna p. R. Szuberskiego.

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego. Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.

II. Proponowany porządek obrad

  1. Otwarcie obrad sesji oraz sprawdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
    1. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2016.  
  4. Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały.
  5. Wolne głosy i informacje.
  6. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Ad. 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:

a) zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2016.

Poniższy projekt uchwały zreferowała pani skarbnik Maria Kachlicka.

Pani skarbnik poinformowała, że na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446), art. 212, 214, 215, 258 i 264 ust.3 ustawy  zdnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XX/173/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie uchwały budżetowej Gminy Rogoźno na 2016 rok, zmienionej Zarządzeniem Nr OR.0050.1.33.2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 03 lutego 2016 roku, Uchwałą Nr XXII/215/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 24 lutego 2016 roku, Uchwałą Nr XXIII/221/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 22 marca 2016 roku,  Zarządzeniem Nr OR.0050.1.79.2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 31 marca 2016 roku, Uchwała Nr XXV/241/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2016 roku, Zarządzeniem Nr OR.0050.1.120.2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 10 maja 2016 roku, Uchwała Nr XXVI/250/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 31 maja 2016 roku, Uchwała Nr XXVII/261/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 22 czerwca 2016 roku, Zarządzeniem Nr OR.0050.1.168.2016 Burmistrza Rogoźna  z dnia 30 czerwca 2016 roku i Zarządzeniem Nr OR.0050.183.2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 18 lipca 2016 roku wprowadza się następujące zmiany:

1. Zmniejsza się dochody budżetu Gminy na 2016 rok o kwotę  21.054,30 zł i ustala się na kwotę 62.860.100,14 zł

2. Po dokonanych zmianach plan dochodów wynosi 62.860.100,14 zł z tego:

  • dochody bieżące w kwocie     61.542.190,79 zł
  • dochody majątkowe w kwocie            1.317.909,35 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 1 uchwały budżetowej
otrzymuje brzmienie załącznika nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Zmniejsza się wydatki budżetu Gminy na 2016 rok o kwotę 21.054,30 zł i ustala się na kwotę 65.020.164,15 zł

4. Po dokonanych zmianach plan wydatków wynosi 65.020.164,15 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 2 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika nr 2 do niniejszej uchwały.

z tego:

  • wydatki bieżące w wysokości 59.917.074,69 zł
  • wydatki majątkowe w wysokości 5.103.089,46 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 4 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika nr 3 do niniejszej uchwały.

5. § 5 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie: „§ 5 Określa się plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami”

zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 5 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika nr 4 do niniejszej uchwały.

6. § 7 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie: „§ 7 Określa się plan dochodów i wydatków związanych z realizacją własnych zadań gmin”

zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 7 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika nr 5 do niniejszej uchwały.

7. § 8 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie: „§ 8Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy w kwocie7.572.512,67 zł z tego:

  1. dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w kwocie 5.132.100,82 zł w tym na:
    1. zadania bieżące – 4.068.525,01 zł
    2. zadania majątkowe – 1.063.575,81 zł
  2. dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w kwocie 2.440.411,85 zł w tym na:
    1. zadania bieżące – 2.400.411,85 zł
    2. zadania majątkowe – 40.000,00 zł”

zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały, a załącznik nr 8 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika nr 6 do niniejszej uchwały.

8. § 11 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie: „§ 11Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 285.000 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 312.124 zł oraz na realizację zdań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie  7.859 zł”

zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały a załącznik Nr 11 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika Nr 7 do niniejszej uchwały.

9. § 12 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie: § 12. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. 2. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw na ogólną kwotę 262.875,83 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały, a załącznik Nr 12 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie załącznika Nr 8 do niniejszej uchwały.

 

§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

 

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

W sprawie zmian w budżecie gminy na 2016 rok

DOCHODY

  1. W dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo zwiększa się dochody o kwotę 20.000,00 zł z tytułu otrzymanych środków na realizację VI edycji konkursu „Pięknieje Wielkopolska Wieś” zgodnie z zawartą umową dofinansowania.
  2. W dziele 758 –  Różne rozliczenia zwiększa się dochody o kwotę 42.045,70 zł z tytułu:
    • otrzymania z podziału 0,4% rezerwy  części oświatowej subwencji ogólnej w kwocie 8.000 zł z przeznaczeniem  na dofinansowanie doposażenia szkół w pomoce dydaktyczne dla szkół podstawowych w celu podnoszenia jakości udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych,
    • wprowadzenia zwróconych kwot do budżetu z tytułu niewykonanych wydatków, które nie wygasały z upływem 2015 roku w kwocie 34.045,70 zł.
  3. W dziale 852 – Pomoc społeczna  zwiększa się dochody o kwotę 241.200,00 zł z tytułu:
    • zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w latach poprzednich przez świadczeniobiorcówopieki społecznej 5.200 zł,
    • dotacji na zadania własne z przeznaczeniem na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne – 6.900 zł,
    • dotacji na zadania zlecone przeznaczone na organizację świadczeń specjalistycznych usług opiekuńczych  - 139.100 zł,
    • dotacja na zadania własne z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków stałych – 90.000 zł.
  4. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejsza się dochody o kwotę 324.300,00 zł z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców. W wyniku zakończonego postępowania zamówień publicznych na wybór wykonawcy od 01 lipca 2016 roku koryguje się dochody do wysokości faktycznych planowanych kosztów obsługi sytemu. W budżecie planowano podwyższenie opłat w związku z obowiązkiem wywozu odpadów od 01.01.2016 roku na składowisko w Kopaszynie.

Dochody ogółem zmniejszono o kwotę 21.054,30 zł

WYDATKI

  1. W dziale 010 –  Rolnictwo i łowiectwo  zwiększa się  wydatki o kwotę 17.000,00 zł w związku :
    • ze zmianą przedsięwzięć  funduszu soleckiego wsi Garbatka (-) 3.000 zł,
    • ze zwiększeniem wydatków majątkowych  z tytułu otrzymanej pomocy finansowej do zadania pn. „Budowa mini boiska w m. Owczegłowy” (+) 20.000 zł.
  2. W dziale 7100 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się wydatki o kwotę 142.845,70 zł z przeznaczeniem na:
    • zlecenie wykonania projektów termo-modernizacyjnych  obiektów użyteczności publicznej w celu złożenia wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych – 110.000 zł,
    • zakup wyposażenia do nowo oddanych pomieszczeń na siedzibę GOPS – 32.845,70 zł.
  3. W dziale 750 – Administracja publiczna  zwiększa się wydatki o kwotę  288.643,00 zł w związku zprzeniesieniami wydatków między działami z powodu:
    • utworzenia Centrum Usług Wspólnych w wyniku likwidacji Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Placówek Oświatowych (+) 291.093 zł,
    • przeniesienia części wydatków przeznaczonych na wynagrodzenia bezosobowe do innych działów klasyfikacji budżetowej (-) 2.450 zł.
  4. W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 1.500 zł.
  5. W dziale 801 – Oświata i wychowanie zmniejsza się wydatki  o kwotę 394.393,00 zł w wyniku:
    • braku ofert na wykonanie remontów sanitariatów w Szkole Podstawowej Nr 3 w Rogoźnie i Budziszewku, które zaplanowano w okresie przerwy wakacyjnej (-) 168.000 zł,
    • likwidacji z dniem 31.07.2016 roku na podstawie uchwały Nr XXVII/258/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 22 czerwca 2016 roku Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Placówek Oświatowych dokonano przeniesienia części wydatków do rozdziału Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego (-) 275.893 zł oraz
    • zwiększono plan wydatków na dowozy uczniów do szkół (+) 30.000 zł,
    • zabezpieczono środki dla komisji kwalifikacyjnej związanej z awansem zawodowym nauczycieli (+) 1.500 zł (przeniesienie między działami),
    • ogłoszenie konkursu ofert w zakresie edukacji muzycznej wśród dzieci i młodzieży (+) 10.000 zł.
  6. W dziale 851 – Ochrona zdrowia dokonano przeniesień wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na ogólną kwotę +/-  10.890 zł.
  7. W dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększa się wydatki o kwotę 241.200,00 zł z tytułu:
    • zwrotu dotacji za nienależnie pobrane świadczenia rodzinne w latach poprzednich (+) 3.200 zł,
    • wypłaty dodatków mieszkaniowych (+) 2.000 zł,
    • składek na ubezpieczenie zdrowotne (+) 6.900 zł,
    • specjalistyczne usługi opiekuńcze  (+) 139.100 zł (zadanie zlecone),
    • wypłaty zasiłków stałych (+) 90.000 zł,
    • dokonano przeniesienia wydatków na zadaniach zleconych na kwotę +/- 59.093 zł;
    • dokonano przeniesienia wydatków na zadaniach własnych na kwotę +/-22.340 zł
  8. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska  zmniejsza się wydatki o kwotę 324.300,00 zł z tytułuobsługi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w związku z rozstrzygniętym  postępowaniem wyboru wykonawcy na II półrocze 2016 roku.
  9. W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się wydatki o kwotę 5.950,00 zł z przeznaczeniem na:
    • pokrycie kosztów  pobytu młodzieży niemieckiej w Gimnazjum Nr 1 w ramach wymiany polsko – niemieckiej ( +) 2.000 zł,
    • zmianę przedsięwzięć funduszu soleckiego wsi Garbatka ( +) 3.000 zł oraz przeniesień w ramach zaplanowanych przedsięwzięć na kwotę +/- 950 zł,
    • wynagrodzenia bezosobowe (+) 950 zł (przeniesienie między działami).
  10. W dziale 926 – Kultura fizyczna  zwiększa się wydatki  o kwotę  2.000,00 zł z przeznaczeniem na współudział w pokryciu części wydatków związanych z półmaratonem pn.  „Korona Wielkopolski”  oraz dokonano  przeniesień w ramach przedsięwzięcia funduszu sołeckiego wsi Garbatka na kwotę +/- 99,95 zł między paragrafami w ramach rozdziału.

Wydatki ogółem zmniejszono o kwotę   21.054,30 zł

 

Dokonano zmian w n/w załącznikach:

Nr 3 „Wykaz wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu na rok 2016” zwiększono
o kwotę 20.000,00 zł.

Nr 4 „Plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań  z zakresu administracji  rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami na 2016 rok” zwiększono o kwotę 139.100,00 zł.

Nr 5 „Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań własnych na 2016 rok” dokonano zwiększenia o kwotę 96.900,00 zł

Nr 6 „Zestawienie planowanych kwot dotacji w 2016 roku” zwiększono  udzielone dotacje na zadania bieżące o kwotę  10.000 zł.

Nr 7 „Plan dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2016 rok”  dokonano przeniesienia  między paragrafami na kwotę +/- 9.940 zł.

Nr 8 „Przedsięwzięcia w ramach funduszu sołeckiego na 2016 rok” dokonano przeniesienia między działami, rozdziałami i paragrafami kwoty +/- 4.049,95 zł w przedsięwzięciach funduszu wsi Garbatka.

 

WYDATKI NA PRZEDSIĘWIĘCIA W RAMACH FUNDUSZU SOŁECKIEGO W 2016 ROKU
Lp.
Nazwa sołectwa/ przedsięwzięcia
Liczba mieszkańców na dzień 30.06.2015r.
Wysokość Funduszu sołeckiego
Zmiana
Plan po zmianie
1.
Boguniewo
254
12 259,44
0,00
12 259,44
 
Utrzymanie zieleni i ogródka jordanowskiego
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Utrzymanie świetlicy wiejskiej w tym: wykonanie zadaszenie 4.559,44 zł, zakup energii 100 zł
 
4 659,44
 
4 659,44
 
Organizacja imprez kulturalno-sportowych w tym: wsparcie Koła Gospodyń Wiejskich
 
6 100,00
 
6 100,00
2.
Budziszewko
392
15 985,87
0,00
15 985,87
 
Organizacja imprez kulturalno-sportowych
 
5 200,00
 
5 200,00
 
Pielęgnacja zieleni na boisku sportowym
 
2 800,00
 
2 800,00
 
Budowa wiaty na boisku sportowym
 
7 985,87
 
7 985,87
3.
Garbatka
284
13 069,53
0,00
13 069,53
 
Budowa amfiteatru w ramach Programu Wielkopolska Odnowa Wsi
 
3 000,00
-3 000,00
0,00
 
Zakup paliwa do remontu dróg gminnych
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Wyposażenie i utrzymanie świetlicy wiejskiej i terenu wokół
 
2 900,00
3 000,00
5 900,00
 
Organizacja imprez kulturalno - sportowych
 
3 569,53
 
3 569,53
 
Utrzymanie boiska sportowego
 
2 600,00
 
2 600,00
4.
Gościejewo
675
23 627,77
0,00
23 627,77
 
Poprawa estetyki przy Amfiteatrze wraz z zagospodarowaniem miejsca rekreacji i sportu
 
8 577,77
 
8 577,77
 
Remont dróg gminnych
 
3 000,00
 
3 000,00
 
Wsparcie działalności OSP
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Zakup wyposażenia do sali wiejskiej oraz jej utrzymanie
 
2 450,00
 
2 450,00
 
Wsparcie zespołu Gościnianka
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Organizacja imprez kulturalno-sportowych
 
3 600,00
 
3 600,00
 
Prace pielęgnacyjne na boisku sportowym
 
3 000,00
 
3 000,00
5.
Jaracz
307
13 690,61
0,00
13 690,61
 
Zakup artykułów edukacyjnych dla Przedszkola w Parkowie
 
200,00
 
200,00
 
Utrzymanie porządku, czystości świetlicy, terenu przy świetlicy i placu zabaw
 
400,00
 
400,00
 
Naprawa dróg gminnych gruntowych
 
4 690,61
 
4 690,61
 
Naprawa przystanku autobusowego
 
500,00
 
500,00
 
Organizacja dni Jaracza i Rożnowic
 
3 300,00
 
3 300,00
 
Utrzymanie murawy na boisku sportowym  - 600 zl i montaż barier - 4.000 zł
 
4 600,00
 
4 600,00
6.
Karolewo
168
9 937,17
0,00
9 937,17
 
Remont drog gminnych
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Wyposażenie świetlicy wiejskiej
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Organizacja imprez kulturalnych
 
2 537,17
 
2 537,17
 
Utrzymanie boiska sportowego
 
2 400,00
 
2 400,00
 
Zakup sprzętu sportowego GLPN
 
2 000,00
 
2 000,00
7.
Kaziopole
417
16 660,95
0,00
16 660,95
 
Zakup wyposażenia świetlicy
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Zakup wyposażenia kuchni
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Zakup sprzętu RTV na potrzeby swietlicy
 
1 060,00
 
1 060,00
 
Organizacja imprez kulturalnych
 
5 500,00
 
5 500,00
 
Pielęgnacja boiska sportowego
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Budowa wiaty na boisku wiejskim
 
5 600,95
 
5 600,95
8.
Laskowo
54
6 858,80
0,00
6 858,80
 
Utrzymanie i wyposażenie świetlicy wiejskiej
 
6 000,00
 
6 000,00
 
Kultywowanie tradycji święcenia pól
 
858,80
 
858,80
9.
Nienawiszcz
88
7 776,91
0,00
7 776,91
 
Moja samotnia nad jeziorem Nienawiskim (Program Wielkoposka Odnowa Wsi)
 
3 000,00
 
3 000,00
 
Naprawa drogi gminnej
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Zakup sprzętu dla Szkoły w Budziszewku
 
200,00
 
200,00
 
Powitanie lata
 
1 776,91
 
1 776,91
 
Zakup huśtawki
 
1 300,00
 
1 300,00
10.
Owczegłowy
449
17 525,06
0,00
17 525,06
 
Ruch to zdrowie - stworzenie mini boiska w ramach Wielkopolska Odnowa Wsi
 
6 000,00
 
6 000,00
 
Nasza świetlica nośnikiem kultury
 
7 025,06
 
7 025,06
 
Festyn rodzinny - razem lepiej i weselej
 
4 500,00
 
4 500,00
11.
Owieczki
205
10 936,28
0,00
10 936,28
 
Utrzmanie i wyposażenie sali wiejskiej
 
3 000,00
 
3 000,00
 
Zakup tablic informacyjnych
 
300,00
 
300,00
 
Remont przystanku
 
3 500,00
 
3 500,00
 
Pielęgnacja poboczy drogi gminnej
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Utrzymanie boiska i placu zabaw
 
2 136,28
 
2 136,28
12.
Parkowo
1183
27 003,17
0,00
27 003,17
 
Udział w projekcie "Odnowa Wsi" - Budowa wiaty przy stawie
 
8 000,00
 
8 000,00
 
Wykonanie projektu oświetlenia między posesjami  128-130 w Parkowie
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Równanie dróg gruntowych
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Utrzymanie i pielęgnacja wiejskich terenów zielonych
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Prace w parku wiejskim i kwaterze dla zasłużonych
 
2 200,00
 
2 200,00
 
Wsparcie działalności szkoły
 
900,00
 
900,00
 
Wsparcie działań biblioteki publicznej
 
303,17
 
303,17
 
Organizacja imprez kulturalnych
 
4 100,00
 
4 100,00
 
Zakup materiałów do kuchni i materiałów dekoracyjnych
 
1 300,00
 
1 300,00
 
Utrzymanie boisk sportowych i zakup wyposażenia dla Towarzystwa Sportowego
 
4 700,00
 
4 700,00
13.
Pruśce
813
27 003,17
0,00
27 003,17
 
Centrum Integracyjno - sportowe w Pruścach (w ramach Programu Wielkopolska Odnowa Wsi)
 
6 500,00
 
6 500,00
 
Zakup kruszywa i utwardzenie dróg gminnych
 
5 503,17
 
5 503,17
 
Zakup wyposażenie dla OSP w Pruścach
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Montaż skrzynki energetycznej na boisku wiejskim w Pruścach
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Organizacja imprez kulturalno-sportowych
 
5 000,00
 
5 000,00
 
Utrzymanie boisk wiejskich w Pruścach i Siernikach
 
7 500,00
 
7 500,00
14.
Ruda
326
14 203,67
0,00
14 203,67
 
Wyposażenie świetlicy wiejskiej
 
7 400,00
 
7 400,00
 
Organizacja imprez kulturalnych i sportowych - pikniki rozdzinne
 
4 400,00
 
4 400,00
 
Prace pielęgnacyjne na boisku sportowym i placu zabaw
 
2 403,67
 
2 403,67
15.
Słomowo
233
11 692,37
0,00
11 692,37
 
Utwardzenie fragmentu drogi gminnej na Szczytnie
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Odnowienie kapliczni porzydrożnej- zachowanie dziedzictwa
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Wsporcie działalności OSP
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Zakup wyposażenia i materiałów do świetlicy
 
5 192,37
 
5 192,37
 
Organizacja imprez kulturalno -sportowych
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Pielęgnacja i utrzymanie terenów zieleni wiejskiej
 
1 500,00
 
1 500,00
16.
Studzieniec
534
19 820,32
0,00
19 820,32
 
Zagospodarowanie terenu wokół stawów w ramach Programu Wielkopolska Odnowa Wsi
 
7 000,00
 
7 000,00
 
Utwardzenie dróg
 
1 000,00
 
1 000,00
 
Zakup sprzętu sportowego dla dzieci ze szkoły Podstawowej w Budziszewku
 
500,00
 
500,00
 
Utrzmanie terenów zielonych i pielęgnacja boiska
 
1 500,00
 
1 500,00
 
Wynagrodzenie dla palacza
 
2 500,00
 
2 500,00
 
Utyrzymanie świetlicy i zakup opału
 
3 320,32
 
3 320,32
 
Organizacja imprez dla dzieci i mieszkańców
 
3 000,00
 
3 000,00
 
Zakup materiałów dla GLPN
 
1 000,00
 
1 000,00
17.
Tarnowo
349
14 824,74
0,00
14 824,74
 
Utrzymanie terenów zieleni wiejskiej
 
2 000,00
 
2 000,00
 
Zakup tablicy infromacyjnej
 
2 500,00
 
2 500,00
 
Aktywne lato na wsi
 
2 400,00
 
2 400,00
 
Organizacja festynu środowiskowego
 
1 200,00
 
1 200,00
 
Urządzenie i wyposażenie Centrum Intergacji
 
6 724,74
 
6 724,74
 
OGÓŁEM:
6731
262 875,83
0,00
262 875,83

Została również przedstawiona radnym autopoprawka nr 1 w związku z zawiadomieniem od Wojewody Wielkopolskiego o zwiększeniu dotacji celowych na zadania własne na kwotę 90 tys. zł – autopoprawka została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 4. Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały.

Pan radny Paweł Wojciechowski zadał pytanie pani skarbnik jakie projekty zostały umieszczone w dziale „gospodarka mieszkaniowa”?

Pani skarbnik odpowiedziała, że jest to pięć projektów dla: Budziszewka, Parkowa, Urzędu Miejskiego, Szkoły podstawowej Nr 3, oraz Szkoły podstawowej Nr 2.

Pan radny Chudzicki zapytał na co zostaną przeznaczone pieniądze w konkursie ”Pięknieje polska wieś”?

Pani skarbnik odpowiedziała, że pieniądze zostaną przeznaczone na mini boisko.

Pan radny Jarosław Łatka zapytał na co zostaną przeznaczone pieniądze w „Edukacji muzycznej”?

Pan burmistrz Szuberski odpowiedział radnemu, że to jest związane z działaniami, które będą ujęte we wniosku.

Po wyczerpaniu pytań, radni przyjęli uchwałę jednogłośnie, w obecności 15 radnych.

 

Ad. 5. Wolne głosy i informacje.

Pan przewodniczący Henryk Janus przedstawił radnym pismo od pana Bartosza Tomczaka z prośbą o nadanie imienia skwerowi przy ul. W. Poznańskiej – imieniem „Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych”. Sprawa została przełożona na posiedzenia komisji. Pan burmistrz Szuberski poinformował radnych, że od dnia 01 sierpnia jest nowy prezes spółki Aquabellis – pan Witold Goszczyński.

W dalszej części pani Katarzyna Erenc – Szpek zabrała glos w sprawie uzupełnienia strony internetowej, a dokładniej informacjami co robi albo co zrobiła Straż Miejska -  uzasadniając podjęcie tematu licznymi uwagami mieszkańców.

Pan burmistrz udzielił odpowiedzi, informując, że kilka informacji która ma zostać umieszczona na stronie czeka na jego aprobatę, natomiast jeżeli chodzi o pracę Strażników to ich działania w głównej mierze obecnie skupiają się na kontrolach, dotyczących nieczystości płynnych i stałych. Dopiero wczoraj dodał burmistrz skończyła się kontrola Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, gdzie również uczestniczyli Strażnicy. Pan burmistrz dodał, że zarzucono Gminie, iż na swoim terenie nie prowadziła kontroli wywozu nieczystości płynnych. Jeżeli chodzi o wioski to nie bilansuje się ilość zużytej wody w stosunku do ścieków. Kontrole rozpoczęły się od strony Nienawiszcza, gdzie jest to związane ze zrzutem ścieków do rzeki. Efekt tych kontroli jest taki, że wzrosła liczba ścieków wywożonych. Podobnie ma się sprawa ze śmieciami. Pan radny Janus trafnie zauważył, że mieszkańcy domków letniskowych płaca za śmieci mniej niż mieszkańcy gminy i stwierdził, że nie ma potrzeby poruszania tej sprawy.

Pan radny Sebastian Kupidura zapytał w jaki sposób jest prowadzona kontrola wywożonych śmieci? Pan burmistrz odpowiedział, że jest to obliczane na podstawie ilości ton wywożonych śmieci i podzielone na ilość domków. Pan radny Kupidura dodał, że można by sobie zadać trudu i sprawdzić obecność w domkach po odczytach z wodomierzy. Pan burmistrz stwierdził, że taką metodą nie było w gminie obliczane. Pan radny Kupidura podsumował, że jest ogromny brak zainteresowania Strażników Miejskich problemami zgłaszanymi bezpośrednio przez zwykłych mieszkańców a drugą sprawę dotyczącą ścieków radny podsumował, że jednym ze sprawców są Skoki, skąd ścieki płyną w stronę naszego miasta. Pan Burmistrz zauważył, że Skoki robią to poza naszym terenem i my jako miasto możemy podjąć jedynie porozumienie w sprawie patroli.

Pan radny Chudzicki zapytał, czy będą poprawiane wysepki nowo wykonane na ulicy W. Poznańskiej? Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że w tej sprawie spotkał się już ze Starostą, dyrektorem ZDP panem Bogdanem Jeranem i wysepki te zostaną przerobione, ale w związku z tym że inwestorem jest powiat to gmina może tylko zasugerować zmiany ale nie może ich narzucać.

 

Ad. 6. Zakończenie.

Pan przewodniczący zamknął posiedzenie XXVIII sesji trzykrotnym uderzeniem laski o godz. 08:10. Protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf