ZARZĄDZENIE nr 138 /2010
BURMISTRZA ROGOŹNA
z dnia 08.12.2010 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 ze zm.) oraz na podstawie§14 ust.3 i 4 Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie komunalne Gminy Rogoźno stanowiącej Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 60 Burmistrza Rogoźna z dnia 29.04.2005 r. w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową Gminy Rogoźno, zarządzam, co następuje:
§ l.
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:
- Urzędzie Miejskim
- Ochotniczych Strażach Pożarnych
- Pomieszczeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy ul. Fabrycznej 5
- Świetlicach wiejskich
- Na terenie miasta i gminy
§ 2.
- Powołuję na wniosek przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, członków komisji według stanu na dzień 31 grudnia 2010 r. w terminie od dnia 17.12.2010 do 15.01.2011 r. zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia:
1) Kaniewska Izabela
2) Nowak Bożena
§ 3.
Powołuję cztery zespoły spisowe w następujących składach:
Nr l w składzie:
- Przewodniczący - Dolatowski Jarosław
- Członek - Ślachciak Dorota
- Członek - Pierwoła Kamila
- Członek - Łanucha Mariusz
dokona spisu z natury składników majątkowych w Urzędzie Miejskim.
Nr 2 w składzie:
- Przewodnicząca - Niespodziana Anna
- Członek - Ignasiak Dariusz
- Członek - Stępień Jan
- Członek - Ostrowska Iwona
dokona spisu z natury składników majątkowych w Ochotniczych Strażach Pożarnych.
Nr 3 w składzie:
- Przewodnicząca - Domagalska Maria
- Członek - Frankowska Karolina
- Członek - Lis Daniel
- Członek - Cisowski Błażej
dokona spisu z natury składników majątkowych w pomieszczeniach GKRPA, świetlicach wiejskich oraz z terenu miasta i gminy.
Nr 4 w składzie:
- Przewodnicząca - Kaniewska Elżbieta
- Członek - Olędrowicz Wanda
- Członek - Kaźmierczak Ilona
przeprowadzi weryfikacją sald, porównania danych ewidencji księgowej z dokumentami źródłowymi.
§ 4.
Inwentaryzacją należy objąć:
- środki trwałe,
- środki trwale w użytkowaniu,
- środki pieniężne,
- należności i zobowiązania,
- środki trwałe w budowie,
- druki ścisłego zarachowania.
§ 5.
1. Składniki majątku wymienione w § 4 pkt l i 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt 3 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt 4 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt 5 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 6.
Arkusze spisowe pobiorą przewodniczący zespołów spisowych w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego do dnia 30.12.2010 r.
§ 7.
Zobowiązuję komisję do:
- przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
- przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
- dokona ostatecznej wyceny składników majątkowych,
- sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
- przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału Finansowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.
§ 8.
Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 9.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Otrzymują do wykonania:
- Zespół spisowy Nr l
- Zespół spisowy Nr 2
- Zespół spisowy Nr 3
- Zespół spisowy Nr 4
Otrzymują do wiadomości:
- Wydział Finansowy
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
- a/a
Załącznik do Zarządzenia Nr 138 Burmistrza Rogoźna z dnia 08.12.2010 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.
Harmonogram inwentaryzacji na 2010 rok
Lp. |
Przedmiot inwentaryzacji |
Obiekt zinwentaryzowania |
Termin przeprowadzenia inwentaryzacji |
Rodzaj, forma, metoda, technika inwentaryzacji |
Nr zespołu spisowego przeprowadzającego inwentaryzacją. |
1 |
Grunty |
Dane ewidencji księgowej i ewidencji operacyjnej Wydziału GN, R i OŚ |
Od 31.12.10 do 15.01.11 |
Weryfikacja sald na dzień 31.12.2010r. |
4 |
2 |
Wartości niematerialne i prawne |
Dane ewidencji księgowej i Wydziału Organizacji i Spraw Obywatelskich |
Od 31.12.10 do 15.01. 11 |
Weryfikacja sald na dzień 31.12.2010r. |
4 |
3 |
Udziały |
Dane ewidencji księgowej |
Od 31.12.10
do 15.01. 11 |
Weryfikacja sald na dzień 31.12.2010r. |
4 |
4 |
Środki trwałe |
Dane ewidencji księgowej |
Od 17. 12.10 do 31.12.10 |
Spis z natury według stanu na dzień 31.12.2010r. |
1,2,3 |
5 |
Środki trwałe w użytkowaniu |
Dane ewidencji księgowej |
Od 17. 12.10 do 31.12.10 |
Spis z natury według stanu na dzień
31. 12.2010r. |
1,2,3 |
6 |
Środki trwałe w budowie |
Dane ewidencji księgowej |
Od 31.12.10
do 15.01.11 |
Weryfikacja sald na dzień 31.12.2010r. |
4 |
7 |
Rozrachunki z pracownikami |
Dane ewidencji księgowej |
Od 31.12.10
do 15.01.11 |
Weryfikacja sald na dzień 31.12.2010r. |
4 |
8 |
Rozrachunki publiczno-prawne |
Dane według ewidencji księgowej |
Od 31. 12.10
do 15.01. 11 |
Weryfikacja sald na dzień31.12.2010r. |
4 |
9 |
Materiały biurowe w magazynie |
Dane według ewidencji księgowej |
Od 17.12.10 do 31.12. 10 |
Spis z natury na dzień 31.12.10 |
1 |
10 |
Należności i zobowiązania |
Wszystkie z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, należności i zobowiązań pracowników i publiczno-prawnych |
Od 31.12.10 do 15.01. 11 |
Pisemne uzgodnienie sald z kontrahentami na dzień 31. 12.2010r. oraz porównanie danych z dokumentami źródłowymi |
4 |
11 |
Środki pieniężne w kasie |
Kasa Urzędu Miejskiego |
31.12.10r. |
Spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2010r. |
1 |
12 |
Druki ścisłego zarachowania, czeki obce, weksle i inne papiery wartościowe |
Wydział Finansowy |
31.12.10r. |
Spis z natury wg stanu na dzień
31. 12.2010r |
1 |
13 |
Pożyczki i kredyty |
Według ewidencji księgowej |
Od 31.12.10 do 15.01.11 |
Pisemne uzgodnienie sald według stanu na dzień31.12.2010r. |
4 |
Lp. |
Przedmiot inwentaryzacji |
Obiekt zinwentaryzowania |
Termin przeprowadzenia inwentaryzacji |
Rodzaj, forma, metoda, technika inwentaryzacji |
Nr zespołu spisowego przeprowadzającego inwentaryzację. |
14 |
Środki pieniężne gromadzone na rachunkach bankowych |
Wszystkie rachunki bankowe |
Od 31.12.10 do 15.01.11 |
Pisemne uzgodnienie sald według stanu na dzień 31.12.2010r. |
4 |
15 |
Fundusze specjalne |
Według stanu ewidencji księgowej |
Od 31. 12.10
do 15.01.11 |
Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości na dzień 31.12.2010r. |
4 |
16 |
Materiały o niskiej wartości w ewidencji pozaksięgowej |
Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich |
Od 17. 12.10 do 31.12.10 |
Spis z natury według stanu na dzień 31.12.2010r. |
1 |
17 |
Własne składniki majątkowe powierzone kontrahentom |
Według ewidencji księgowej |
Od 31. 12. 10
do 15.01.11 |
Pisemne potwierdzenie sald z kontrahentami na dzień 31.12.2010r. |
4 |
|