Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XIX/2015 z XIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 25 listopada 2015r. o godz.16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XIX/2015

z XIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 25 listopada 2015 r. o godz. 16.00

 

XIX Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 25 listopada 2015 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.

 

  1. Otwarcie sesjii stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutka

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesjii stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z XVI sesji oraz XVII sesji nadzwyczajnej VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

  5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  6. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

  7. Ocena Inwestycyjna gminy za 2015 rok.

    • wystąpienia przedstawicieli,

    • dyskusja

  1. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

    1. wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 34/1, 34/2, 34/4, położonych w Biniewie, gm. Rogoźno w trybie przetargowym,

    2. określenia stawek w podatku od nieruchomości na rok 2016,

    3. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

    4. obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego na rok 2016,

    5. zmiany uchwały nr VII/62/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 25 marca 2015 roku,

    6. określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej,

    7. zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Oborniki , a Gminą Rogoźno w zakresie powierzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego,

    8. określenia stawek w podatku od nieruchomości na rok 2016,

    9. określenia stawek podatku od środków transportowych

  2. Interpelacje i zapytania Radnych.

  3. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

  4. Wolnegłosyiwnioski.

  5. Zakończenie.

 

Zmiany do programu obrad wniósł pan Przewodniczący Henryk Janus, projekty uchwał w sprawach:

 

Ad. 4

  1. wystąpienie pana zastępcy burmistrza Obornik – Piotra Woszczyka w spr, schroniska „Azorek”.

  2. określenia stawek podatku od środków transportowych,

  3. stanowiska dotyczącego planowanego przebiegu elektroenergetycznej linii 400 kV relacji SE Piła Krzewina – SE Plewiska,

  4. wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr 1277/3, 1277/9 i 1974/7, położonych w Rogoźnie – ul. Ks. Werbla, Sobolewskiego i szarych Szeregów na mienie Gminy Rogoźno,

  5. zmieniająca Uchwałę Nr XVI/137/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 września 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie Gminy Rogoźno,

  6. zmian w budżecie na 2015 rok, autopoprawki

  7. zmian w WPF, autopoprawka.

 

Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad po wniesionych zmianach został przyjęty bez uwag.

 

Ad.3 Przyjęcieprotokołuz XVIII sesji VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokół z sesji nr XVIII sesji - VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie został przyjęty jednogłośnie i stanowi załączniki do protokołu.

 

Ad.4.Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

W tym punkcie nie zgłoszono żadnych pytań.

 

Ad. 4a) Wystąpienie zastępcy burmistrza Obornik – pana Piotra Woszczyka w sprawie schroniska „Azorek”.

Pan Woszczyk podziękował za zaproszenie na XVIII sesję Rady Miejskiej oraz za trwającą od kilku lat owocna współpracę międzygminną.

Dalej podkreślił, że sytuacja związana z modernizacją schroniska jest poważna. Temat ten ciągnie się już od paru lat, tzn od roku 2010, kiedy to Główny Lekarz Weterynarii postanowił zamknąć schronisko, ponieważ nie spełnia ono wymogów ustawowych, gmina otrzymała jednak wytyczne, wg których powinna niezwłocznie dopasować schronisko. Propozycji było kilka, począwszy od Uścikówca, Gołaszyna, Nieczajny, oraz Bogdanowo – Ocieszyn. Żadna z propozycji nie zostało dobrze przyjęta przez lokalnych mieszkańców, lub na skutki finansowe. Powyższe idee zakładały również budowę schroniska w kilku wariantach; na zasadach publiczno – prywatnych, rezygnacji i likwidacji całkowitej schroniska, oraz budowy nowego od podstaw. Jednakże koncepcja likwidacji schroniska została wyceniona na 909 tys, zł co okazałoby się inwestycją zupełnie nietrafioną.

Zgodnie z wykładnią Ministerstwa Rolnictwa, gmina zwróciła się o zmianę warunków funkcjonowania schroniska. Koncepcja zakłada wydzielenie nowej strefy oraz modernizację istniejącej – decyzja została wydana w tej sprawie na okres 10 lat. Szacunkowa kwota modernizacji to 1 mln 200 tys. Projekt ten zyskał aprobatę takich gmin jak: Murowana Goślina, Czarnków, Rokietnica, Tarnowo Podgórne, Ryczywół oraz Grodzisk.

Do rozmowy włączyła się też pani kierownik Schroniska „Azorek”, pani

Przedstawiła działalność schroniska od strony praktycznej, poinformowała radnych, że schronisko ma 80% adopcji, że dzięki wolontariatowi można szybko znaleźć chętnych do adopcji.

Pani kierownik poinformowała również, że psy są czipowane, oglądane przez lekarzy, monitorowane jest ich zachowanie; agresja u takich psów jest eliminowana poprzez zabawę i treningi – psy z tego powodu nie są usypiane.

Schronisko na dzień dzisiejszy przyjmuje psy w każdej ilości, dlatego kwota 3 zł za utrzymanie psa w schronisku, to jest niewielka opłata, tym bardziej że schronisko nie zaopatruje się w karmę, ponieważ schronisko dostaje ją w darowiźnie, a jedynie zakupuje karmę specyficzną, jeżeli wymaga tego kondycja psa.

Pan Radny Adam Nadolny skierował swoje pytanie do pana radnego Krzysztofa Ostrowskiego i zapytał, czy powiat planuje partycypować w kosztach rozbudowy tego schroniska?

Radny Ostrowski odpowiedział, że na chwilę obecną nie jest to przewidziane. Natomiast Przewodniczący Rady pan Henryk Janus zapytał, czy wszystkie gminy mają jednakowa umowę? Pan Woszczyk odpowiedział, że tak wszystkie gminy posiadają takie same umowy, jedynie inna jest deklaracja co do ilości odstawianych psów. Pan Wiceburmistrz zwrócił uwagę radnych, na to, że w tej kwestii RIO narzuciło traktowanie każdej gminy równo.

Radny Maciej Kutka zapytał przedstawicieli Gminy Oborniki o to, czy istnieje możliwość wzrostu kosztów funkcjonowania schroniska?

Pan Woszczyk odpowiedział, że nie ma na tą chwile takiej potrzeby by koszty mogły wzrosnąć, obecne środki finansowe w zupełności są wystarczające.

 

Ad. 5 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Jako pierwsza swoje sprawozdanie przedstawiła przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Katarzyna Erenc – Szpek.

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbyło się w dniu 24 listopada 2015 roku. Pierwszym tematem posiedzenia była :

  • Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w pierwszym półroczu 2015 roku.

Po zapoznaniu się z materiałami i wysłuchaniem sprawozdania Skarbnik Gminy p. Marią Kachlicką Komisja nie stwierdziła nadużyć a ponadto kwota umorzeń jest niższa do analogicznego okresu 2014 roku. W tym punkcie pan radny Hubert Kuszak zapytał o kwotę umorzeń, w jakiej kwocie się przedstawiała? Pani Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek poinformowała radnego, że była to kwota 32.640 zł.

Drugim tematem posiedzenia było:

  • Kontrola zadań zleconych organizacjom pożytku publicznego i wydatkowanie środków finansowych w ramach konkursu ofert w zakresie sportu

Po przeanalizowaniu materiałów i przedstawieniu sprawozdania przez p. Jarosława Dolatowskiego Komisja stwierdza, że zlecone zadania organizacjom pożytku publicznego są zgodne z zadaniami własnymi Gminy Rogoźno, a przeprowadzone konkursy ofert zgodne z zarządzeniem Burmistrza. Umowy podpisane z organizacjami pozarządowymi na wykonanie zadań publicznych są zgodne pod względem merytorycznym i formalnym.

Kolejne sprawozdanie przedstawił Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury – pan Łukasz Zaranek.

Ostatnie posiedzenie Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury odbyło się 19 listopada w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie. W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Burmistrz Renata Tomaszewska, Przewodniczący Rady Henryk Janus, Wiceprzewodniczący Paweł Wojciechowski, Skarbnik Maria Kachlicka i Kierownik Roman Piątkowski. Komisja obradowała w pełnym składzie.

Głównym tematem listopadowych obrad była praca nad projektem budżetu gminy na rok 2015. Ów projekt zaprezentowała skarbnik Gminy – Maria Kachlicka. Po krótkim wystąpieniu przystąpiono do dyskusji i zgłaszania uwag. Jedną z nich była przyjęta jednogłośnie propozycja, aby nie wyszczególniać dyscyplin sportowe, na które mają zostać przeznaczone środki w dziale 926 Kultura fizyczna i sport. Efektem dyskusji było wypracowanie opinii do projektu budżetu Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury. Komisja wyraziła jednogłośnie pozytywną opinię.

W dalszej części zostały zreferowane materiały na dzisiejszą sesję.

Do projektu uchwały dotyczącej budowy linii energetycznej 400 kV relacji Piła – Krzewina – Plewiska Komisja wyraziła negatywna opinię, w sprawie przeprowadzenia tej linii przez gminę Rogoźno – opinia podjęta jednogłośnie. Przy tej okazji Komisja przegłosowała jednogłośnie pozytywnie wniosek w sprawie przygotowania kserokopii pisma z PSE oraz odpowiedzi z roku 2014.

W punkcie wolne głosy zostały poruszone następujące kwestie:

- współfinansowania schroniska dla zwierząt Azorek w Obornikach (tutaj: komisja jednogłośnie podjęła wniosek, aby podjęcie opinii zostało odroczone na dzisiejszą sesję)

- na wniosek gminy Ryczywół dofinansowania termomodernizacji budynku oraz dobudowania klatki schodowej z platformą – Komisja wyraziła pozytywną opinię w sprawie dofinansowania, jednocześnie zastrzegając, aby środki z budżetu gminy Rogoźnie nie przekroczyły 35 tysięcy. – opinia przegłosowana jednogłośnie.

- jednogłośnie został przegłosowany wniosek dotyczący ujęcia w projekcie programu współpracy gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na rok 2016 zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia, umożliwiając staranie się o środki wągrowieckiemu Hospicjum.

- Jednogłośnie przyjęto także wniosek do WZWD w Poznaniu o zainstalowanie żółtych świateł pulsacyjnych przy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Kotlarskiej i Wielkiej Poznańskiej.

Opinia o projekcie budżetu – zgodnie z uchwałą o trybie prac nad budżetem gminy Rogoźno – została przekazana przewodniczącemu Komisji Gospodarki.

 

Ad. 6 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

 

29 października 2015r.

-udział w spotkaniu dot. termomodernizacji iinwestycji warsztatu terapii w Wiardunkach,

- udział w posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki AQUABELLIS

30 października 2015r

- spotkanie z pracownikami spółki AQUABELLIS

02 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu z Panią Piechowiak ws. ulicy Brzozowej,

- udział w spotkaniu ws. półmaratonu w sali 20 Urzędu Miejskiego,

- udział w spotkaniu z Panią Jackiewicz ws. budowy stacji paliw przy ulicy Fabrycznej w Rogoźnie

03 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu ws. linii energetycznej 110 KV Wągrowiec- Rogoźno z przedstawicielami energetyki i projektantami planu,

- przegląd dróg w związku z planowanymi inwestycjami budowy stacji paliw i składowiska odpadów w Rogoźnie

04 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu okolicznościowym z okazji DNIA SENIORA w Rogozińskim Centrum Kultury,

- spotkanie z Panem dr Gerardem Kucharskim z Instytutu Kultury Europejskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ws. heraldyki

05 listopada 2015r.

- wizyta u notariusza- Wągrowiec

07 listopada 2015r.

- udział w 1. Rogozińskim Półmaratonie PrzemysłaII

08 listopada 2015r.

- udział w zakończeniu turnieju szachowego o Puchar Burmistrza Rogoźna organizowanym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,

11 listopada 2015r.

- udział w powiatowych obchodach Narodowego Święta Niepodległości,

- udział w Strzelaniu Niepodległościowym Bractwa Kurkowego „Rogoża”,

- udział w gminnych obchodach Święta Niepodległości w Ryczywole (Zastępca Burmistrza)

12 listopada 2015r.

- wizyta u notariusza- Oborniki,

- udział w koncercie „Pieśń Biało- Czerwona” w ZS w Parkowie

13 listopada 2015r.

- udział w koncercie i spotkaniu przyjaciół i sympatyków chóru mieszanego „Echo”

14 listopada 2015r.-

udział w spotkaniu z okazji 30-lecia Sekcji Rogoźno Polskiego Związku Hodowców Gołębi Pocztowych przy Oddziale Wągrowiecko- Rogozińskim oraz podsumowujące sezon lotowy 2015 w RCK

17 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu z Panią Prezes NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania Danutą Karolak

18 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu ws. budowy linii elektroenergetycznej 400 kV Piła Krzewina- Plewiska w Tarnowie Podgórnym,

- udział w spotkaniu z przedstawicielem firmy INTERBROCKER z Torunia (Zastępca Burmistrza),

- udział w XI Powiatowym Festiwalu Nauk Przyrodniczych w Rożnowie (Zastępca Burmistrza)

19 listopada 2015r.

- udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy w Obornikach

- udział w Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w sali 20 Urzędu Miejskiego

20 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu ze Starostą Powiatu Obornickiego ws. uzgodnienia dokumentacji na chodnik Za Jeziorem,

- udział w obchodach Święta Patrona Szkoły w SP w Budziszewku (Zastępca Burmistrza),

- udział w uroczystym spotkaniu z okazji Dnia Pracownika Socjalnego,

- udział w uroczystości z okazji „Dni Honorowego Krwiodawstwa” w Starostwie Powiatowym w Obornikach

21 listopada 2015r.

- udział w spektaklu teatralnym „Wiecznie młodzi” w Rogozińskim Centrum Kultury

23 listopada 2015r.

-udział w Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w sali 20 Urzędu Miejskiego

24 listopada 2015r.

- udział w Komisji Rewizyjnej w sali 20 Urzędu Miejskiego

25 listopada 2015r.

- udział w spotkaniu Andrzejkowo- Mikołajkowym Zarządu Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych w Rogoźnie w RCK,

- udział w XIX Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Sprawozdanie z wykonania uchwał:

  1. Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVIII/152/2015 w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/227/2005 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów – uchwała przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego poz. 6128 dnia 30 października 2015r.

 

  1. Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVIII/153/2015 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Rogoźno – uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego poz. 6127 dnia 30 października 2015r.

 

  1. Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVIII/154/2015 w sprawie wprowadzenia opłaty targowej – uchwała przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego -

oraz ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego poz. 6126 dnia 30 października 2015r.

 

Ad. 7 Ocena Inwestycyjna gminy za 2015 rok.

Przebudowa chodników na ulicy Wielka Szkolna, Mała Szkolna, Piekarska

Kosztorys inwestorski 184 057,36 zł brutto

 

Kalendarium:

26.06.2015 r. - zamówienie kopi map zasadniczych w celu wykonania koncepcji przebudowy chodników oraz oszacowania kosztów realizacji inwestycji.

08.07.2015 r. - uzyskano zamówione kopie map zasadniczych

10.08.2015 r. - Zgłoszono zamiar wykonania robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Obornikach

 

Budowa parkingu przy ulicy Czarnkowskiej w Rogoźnie

Kosztorys inwestorski 161 997,67 zł brutto

Kalendarium:

26.10.2015 r. - dokonano zawiadomienia o terminie rozpoczęcia robót budowlanych zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę z dnia 12.11.2013 r.

 

 

Przebudowa chodników i miejsc postojowych przy przychodni Zespołu Lekarzy Rodzinnych w Rogoźnie

Kosztorys inwestorski 231 191,88 zł brutto

Kalendarium:

14.08.2015 r. wybrano wykonawcę projektu przebudowy ww. terenu

Wpłynęły trzy oferty. Najniższą ofertę złożyła firma Werity Tomasz Marciniak z Rogoźna na kwotę 1 845,00 zł brutto.

Najwyższa oferta opiewała na kwotę 3 444,00 zł brutto

03.09.2015 r. - zgłoszono zamiar wykonania robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Obornikach

18.09.2015 r. - wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Z uwagi na znaczne przewyższanie szacowanych kosztów inwestycji w stosunku do środków budżetowych zadecydowano o połączeniu trzech ww. inwestycji w jeden przetarg w celu uzyskania oszczędności

14.10.2015 r. - ogłoszono wyniki przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Na ogłoszenie odpowiedziały 4 firmy.

Najwyższa kwota spośród złożonych ofert opiewała na kwotę 724 601,03 zł brutto

Najniższa kwota została zaoferowana przez Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe Skoki i wynosiła 373 127,99 zł brutto, a podział na poszczególne inwestycje kształtował się następująco:

Przebudowa chodników na ulicy Wielka Szkolna, Mała Szkolna, Piekarska

116 501,64 zł brutto

 

Budowa parkingu przy ulicy Czarnkowskiej w Rogoźnie

103 910,45 zł brutto

Przebudowa chodników i miejsc postojowych przy przychodni Zespołu Lekarzy Rodzinnych w Rogoźnie

152 715,90 zł brutto

21.10.2015 r. - zawarto umowę na wykonanie ww. inwestycji.

 

Oświetlenie Parkowo-Jaracz

Kalendarium:

04.02.2015 r. - Wystąpiono z wnioskiem do Starosty Obornickiego o wydanie decyzji pozwolenia na budowę

18.03.2015 r. - uzyskano decyzję pozwolenia na budowę

09.04.2015 r. - decyzja pozwolenia na budowę stała się ostateczna

08.06.2015 r. - ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

29.06.2015 r. - ogłoszono zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Wpłynęły dwie oferty: najwyższa El INSBUD – Wągrowiec 77 574,18 zł brutto

najniższa PPHU RAGAMA – Rogoźno – 63 941,55 zł brutto

10.07.2015 r. -zawarto umowę na wykonanie ww. oświetlenia

06.07.2015 r. zawarto umowę na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji

ELPROMONT BIS Sp. J. - Chodzież – 2 952 zł brutto

6.08.2015 r. - odebrano roboty z uwagami do uzupełnienia

11.09.2015 r. - dokonano odbioru końcowego prac

28.09.2015 r. - przesłano do ENEA Operator – Szamotuły umowę kompleksową na dostawę energii do ww. instalacji

05.11.2015 r. - ENEA Operator Sp. z o.o. zabudował układ pomiarowy i włączył oświetlenie

 

Budowa monitoringu Promenady

Kalendarium:

W dniu 08.04.2015 r. - wybrano najkorzystniejszą ofertę spośród 3 złożonych

Najwyższa INTERALARM – Trzcianka – 67 103,83 zł brutto

Najniższa K Power – Rogoźno – 64 900,00 zł brutto

17.04.2015 r. - zawarcie umowy z wybranym wykonawcą

Zakres umowy obejmował montaż 11 kamer wraz z kablowaniem ok. 1000 mb. Zamontowano 2 nadajniki bezprzewodowe zamontowane na budynku Urzędu Miejskiego w Rogoźnie oraz na budynku SP nr 2. Rozbudowano rejestrator o 12 TB dodatkowej pamięci.

24.06.2015 r. - odbiór prac na które Zamawiający otrzymał 2 lata gwarancji oraz do końca 2015 roku będą przeprowadzane konserwacje zamontowanych urządzeń.

Dodatkowo zakupiono za kwotę 1 066,56 zł brutto, TV wraz z uchwytem na ścianę oraz listwę zasilającą.

Kosiarki dla sołectw Ruda oraz Kaziopole

Kalendarium:

17.08.2015 r. - wybrano najkorzystniejszą ofertę na dostawę kosiarek spośród złożonych 2 ofert.

Najwyższa Sławomir Knapski – Chodzież - 20 896,47 zł brutto

Najniższa STIHL – Rogoźno – 19 999,99 zł brutto

25.08.2015 r. - wystawiono wykonawcy zlecenie na realizacje zamówienia OR.271.1.153.2015.AP

Wykaz sprzętu:

Ruda – STIGA Estate 5092 H – 11 999,99 zł brutto

Kaziopole – STIGA Estate 2084 – 7 999,99 zł brutto

27.08.2015 r. - dostarczono oraz przekazano sołtysom zakupiony sprzęt.

 

Przebudowa kanalizacji na ul. Kościuszki

22.10.2015 r. - Burmistrz Rogoźna zarządzeniem OR.0050.1.212.2015 r. zarządził jednorazowe odstępstwo od stosowania regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30 000 euro. Awaryjna naprawa kanalizacji deszczowej na odcinku ul. Kościuszki w Rogoźnie spowodowana została jej bardzo złym stanem technicznym oraz licznymi jej uszkodzeniami powstałymi podczas przebudowy chodnika zleconej przez WZDW w Poznaniu. WZDW w Gnieźnie pismem z dnia 22.10.2015 r. sugerowało aby wykonawcą ww. prac awaryjnych był dotychczasowy wykonawca przebudowy chodników, który posiada wszelkie uzgodnienia i pozwolenia w zakresie wejścia z robotami w pas drogi wojewódzkiej nr 241, a wprowadzenie nowego podmiotu podmiotu wiązało by się z uzyskaniem nowego pozwolenia, co obarczone jest bardzo długim okresem oczekiwania.

Wartość zamówienia: 68 600,00 zł brutto

Wykonawca: BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. Rogoźno

Termin: 16.11.2015 r.

 

Wielkopolska Odnowa Wsi
Centrum Sportowo-Rekreacyjne w Gościejewie – Odnawiamy Dalej

W ramach tego zadania wykonano wiatę o powierzchni zabudowy 70 m2 wraz z wykonaniem utwardzenia terenu o powierzchni 90 m2.

W ramach tego zadania wykonano również montaż układu klimatyzacji na sali wiejskiej w Gościejewie za kwotę 13 770,00 zł brutto której odbiór nastąpił 11.06.2015 r.

 

Łączny koszt 49 122,15 zł

w tym 20 000 zł dofinansowania z budżetu Województwa Wielkopolskiego

3 122,54 zł f. sołecki

Niemożliwe, a nam się jednak udaje potrzebujemy tylko więcej czasu, a Parkowo wypięknieje.

Wykonano ogrodzenie terenu wraz z bramą przesuwną, zabudowano wiatę w celu osłony przed warunkami atmosferycznymi, zakupiono drzewa oraz krzewy, utwardzono teren pod wiatą kostką brukową.

Łączny koszt 32 522,38 zł brutto

w tym 10 522 zł dofinansowania z budżetu Województwa Wielkopolskiego

8 000,00 zł f. Sołecki

 

Wymiana pokrycia dachu na budynku świetlicy wiejskiej w m. Grudna

Do urzędu wpłynęły 2 oferty:

 

Najwyższa 58 425,00 zł brutto

Najniższa 49 950,00 zł brutto

27.10.2015 r. - zawarcie umowy z wybranym wykonawca Zakład Blacharsko-Dekarski – Rogoźno

Termin wykonania 16.12.2015 r.

Wymiana pełnego pokrycia dachu wraz z wymianą ołatowania i wykonaniem ekranu z folii.

 

Aktualizacja projektu przebudowy ul. Fabrycznej w Rogoźnie

Umowa z dnia 01.06.2015 r. 18 000,00 zł brutto

30.10.2015 r. - złożono wniosek do WUW w Poznaniu o dofinansowanie przedmiotowego zadania

 

Aktualizacja projektu przebudowy drogi 272520P w Gościejewie

 

01.10.2015 r. - złożono w UMWW wniosek o dofinansowanie ww. zadania w ramach środków przeznaczonych na budowę dróg dojazdowych do gruntów rolnych.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 34/1, 34/2, 34/4, położonych w Biniewie, gm. Rogoźno w trybie przetargowym – podjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,

  2. określenia stawek w podatku od nieruchomości na rok 2016 – podjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,

  3. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych - uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  4. obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego na rok 2016 – pan radny Krzysztof Nikodem sprzeciwił się podniesieniu podatku o tak dużą kwotę czyli 3 zł  i w związku z trudną sytuacją rolników, niską ceną skupu ich produktów zaproponował podniesienie tylko o 1 zł. Jednocześnie radny Nikodem poprosił o głos radnych, którzy są rolnikami i są obecni na sali, aby wypowiedzieli się w obronie rolników i ich trudnej sytuacji, lecz żaden radny z tej sfery nie chciał zająć głosu.

Radny Z. Chudzicki zabrał głos w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego na 2016 rok. Stwierdził, że ustalenie wysokości tego podatku należy rozpatrywać w dwóch aspektach. Pierwszy to finansowo-budżetowy czyli realne korzyści jakie osiągnie budżet gminy poprzez zwiększenie wpływów z tego tytułu. Przypomniał, że w pierwszej wersji tego projektu uchwały ( 35 zł) wpływy z tego tytuł osiągnęły by 184 tyś, ale nie było zgody przedstawicieli Izby Rolniczej. Przy propozycji 32 zł do budżetu wpłynie dodatkowe 70 do 80 tyś. Radny zgodził się, że mamy wiele do zrobienia w kwestii dróg i  infrastruktury. Mamy też jeden z najniższych podatków rolnych w całej Wielkopolsce( przytoczył przykłady sąsiednich gmin Obornik, Wągrowca,  Ryczywołu, Skoków). Zaznaczył,  że jest drugi jego zdaniem bardziej istotny aspekt, a mianowicie „polska wieś” – czyli zwykli rolnicy i ich gospodarstwa rolne. Rolnictwo staje się dziedziną coraz mniej dochodową. Młodzi rolnicy uciekają do miast, ponieważ zbiory są mało opłacalne. Rolnicy co prawda otrzymują dopłaty bezpośrednie, ale nie pokrywają one kosztów produkcji i utrzymania gospodarstw. Radny Chudzicki bardzo podkreślił fakt, iż tego lata panowała susza. Wiele gospodarstw z terenu naszej gminy straciło ponad 50 % swoich zbiorów. Nie otrzymując rekompensat finansowych od Państwa. Dlatego też uważa, że jako rada nie powinni podnosić podatku rolnego do 32 zł a przychylić się do propozycji 30 zł. Radny wrócił do poprzedniego roku, kiedy jako rada podejmowali taką uchwałę. Wówczas radni rolnicy, którzy byli obecni ( przytoczył kolegów H. Janusa , R. Kinacha , A. Nadolnego i P. Wojciechowskiego) głosowali za obniżeniem z 30 do 29 zł.

W tym punkcie o głos poprosił też sołtys Błażej Boks, który powiedział, że tak złego roku dla rolników jeszcze nie było, rolnicy mają pozaciągane kredyty, rodziny, i w momencie podniesienia podatku skazuje się ich na większe długi.

Pan Radny Hubert Kuszak poprosił pana radnego Adama Nadolnego o sposób wyliczenia kwoty w stosunku do hektara?

Pan radny Nadolny, odpowiedział, że jest to kwota zależna od klasy ziemi i od tabeli służącej do naliczania podatku, ponieważ są różne okręgi i w każdym jest inny przelicznik.

Pan Burmistrz Roman Szuberski uzupełnił w tym punkcie informację o podatku, iż jest wydana opinia pozytywna z Izby Rolniczej i jest to i tak najniższa stawka w okolicy. Pan radny Adam Nadolny zgłosił wniosek o 5 min przerwy, wniosek został poparty 13 głosami „za”, 2 „wstrzymującymi”. Dalej swój wniosek w tej samej sprawie zgłosił radny Sebastian Kupidura, żeby zamknąć dyskusję – wniosek przegłosowany – 10 „za”, 3”przeciw”, 2”wstrzymujące”, natomiast wniosek pana radnego Chudzickiego o przeprowadzenie glosowania imiennego w spr, podatku został przegłosowany negatywnie – 10” przeciw”, 5 „za”.

Za propozycją kwoty podatku 30 zł wysuniętą przez radnego Nikodema głosowało – 5 radnych „za”, 10 radnych „przeciw”.

Ostatecznie za podjęciem w/w uchwały głosowało 10 radnych „za”, 5 ‘przeciw”.

  1. zmiany uchwały nr VII/62/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 25 marca 2015 roku – uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  2. określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej - uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  3. zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Oborniki , a Gminą Rogoźno w zakresie powierzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego - uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  4. określenia stawek podatku od środków transportowych - uchwała podjęta pozytywnie przy 14 radnych „za” obecnych, 1 „wstrzymujący”

  5. stanowiska dotyczącego planowanego przebiegu elektroenergetycznej linii 400 kV relacji SE Piła Krzewina – SE Plewiska,

  6. wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr 1277/3, 1277/9 i 1974/7, położonych w Rogoźnie – ul. Ks. Werbla, Sobolewskiego i szarych Szeregów na mienie Gminy Rogoźno, uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  7. zmieniająca Uchwałę Nr XVI/137/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 września 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie Gminy Rogoźno, uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  8. zmian w budżecie na 2015 rok, autopoprawki - uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych,

  9. zmian w WPF, autopoprawka- uchwała podjęta jednogłośnie przy 15 radnych obecnych.

 

Autopoprawka nr 1 do uchwały w spr. zmian w budżecie na 2015 rok - – podjęta jednogłośnie,

Autopoprawka nr 2 do uchwały w spr. zmian w budżecie na 2015 rok - – podjęta jednogłośnie,

Autopoprawka nr 1 w spr, zmian w WPF na lata 2015-2026 – podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 9 Interpelacje i zapytania radnych.

 

Radny Zbigniew Chudzicki przedstawił radnym złożoną przez siebie interpelację, która jest następującej treści: „Szanowny Panie Burmistrzu. Proszę o zwrócenie się do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w celu pilnego przeprowadzenia kontroli punktów sprzedających napoje alkoholowe w całej gminie Rogoźno.

Zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Miejskiej w Rogoźnie Nr VIII/50 z dnia 27 marca 2007 roku. Odległość od szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych, obiektów kultu religijnego, dworców kolejowych i autobusowych, zakładów przemysłowych, organów ścigania czy wymiaru sprawiedliwości oraz obiektów sportowych powinna wynosić 50 metrów w linii prostej.

Z informacji, które dotarły do mnie od mieszkańców naszej gminy wynika, że nie we wszystkich przypadkach uchwała ta jest przestrzegana. Zwracam się do Pana o zweryfikowanie tych informacji i pisemną odpowiedź po kontroli Komisji ( z wyszczególnieniem punktów, które nie spełniają wymogów i kryteriów obowiązującej uchwały).”

 

Ad. 10 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Brak

 

Ad. 11 Wolnegłosyiwnioski.

Radny Hubert Kuszak zapytał przewodniczącego Rady Miejskiej Henryka Janusa , czy dowiedział się jaki jest ustawowy czas publikacji oświadczeń majątkowych radnych. Pan przewodniczący odpowiedział radnemu, że zapomniał.

 

Ad.12 Zakończenie.

Posiedzenie XIX sesji Rady Miejskiej zakończono o godz. 21.30.

 

Protokołowała; Anna Mazur

 

drukuj pobierz pdf