PROTOKÓŁ nr 44 /2014 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 27 października 2014 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2. Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Andrzej Olenderski. Przewodniczący A. Olenderski stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 8 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Proponowany porządek posiedzenia: 1. Otwarcie obrad. 2. Stwierdzenie quorum. 3. Przyjęcie porządku obrad. 4. Przyjęcie protokołów nr 42/2014 i 43/2014 z posiedzenia Komisji. 5. Podsumowanie działalności Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa VI kadencji Rady Miejskiej. 6. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie. 7. Wolne głosy i wnioski. 8. Zamknięcie obrad. Porządek obrad został przyjęty. 4. Przyjęcie protokołów nr 42/2014 i 43/2014 z posiedzenia Komisji. Protokół nr 42/2014 wraz z poprawką wniesioną przez radnego H. Janusa został przyjęty 8 głosami za w obecności 8 członków Komisji. Protokół nr 43/2014 wraz z poprawką wniesioną przez radnego H. Janusa został przyjęty 8 głosami za w obecności 8 członków Komisji. 5. Podsumowanie działalności Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa VI kadencji Rady Miejskiej. Sprawozdanie przedstawił Przewodniczący Komisji A. Olenderski. „SPRAWOZADANIE z działalności Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w okresie 2010-2014 VI kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie Komisja działała w następującym składzie:
Działalność Komisji opierała się głównie na rocznych planach pracy, a ponadto poruszano tematy wykraczające poza zakres planów pracy. Problematyka obrad Komisji skupiała się wokół następujących zagadnień: - budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania, - realizacji inwestycji gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie gminy, - analizy działalności finansowo-gospodarczej podległych jednostek i spółek gminnych, - sytuacji i stanu rolnictwa, leśnictwa oraz kół łowieckich na terenie gminy, - stanu sanitarnego i bezpieczeństwa szeroko rozumianego w naszej gminie, - działalności instytucji kulturalnych i turystycznych na terenie gminy, - oceny realizacji usług w zakresie zaspokajania potrzeb energetycznych na terenie gminy, - oceny stanu bezrobocia pod względem jego ograniczania na terenie gminy. Ogółem odbyło się 47 posiedzeń Komisji w tym 3 posiedzenia wspólne z Komisją Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury i 7 posiedzeń o charakterze wyjazdowym. Średnia frekwencja członków na obradach Komisji w VI kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie wyniosła 87,23%. Stałym punktem porządku obrad było między innymi podejmowanie wniosków. Łącznie zostało podjętych 135 wniosków z czego zrealizowanych zostało 86, co stanowi 63,7%. Średni procent zrealizowanych wniosków może dowodzić, że Komisja dostrzegała więcej gospodarczych i społecznych potrzeb do zaspokojenia w środowisku miejsko-gminnym, aniżeli decydenci wykonujący zadania. I tak dla przykładu podano główne instytucje realizujące wnioski: 1) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu, - na 42 wnioski zrealizowano 25, 2) Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, - na 20 wniosków zrealizowano 12 wniosków, 3) Zarząd Dróg Powiatowych w Obornikach, - na 9 wniosków zrealizowano 5, 4) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Poznaniu, - na 7 wniosków zrealizowano 5, 5) Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, - na 4 wnioski zrealizowano 4. Kończąc moje krótkie sprawozdanie serdecznie dziękuje za czteroletnią współpracę członkom Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa oraz pozostałym radnym Rady Miejskiej, Panu Burmistrzowi i Wiceburmistrzowi, Pani Skarbnik, Pani Sekretarz oraz pozostałym pracownikom Urzędu Miejskiego, kierownikom podległych jednostek, sołtysom naszej gminy, prasie lokalnej oraz wszystkim tym, którzy wspomagali mnie w pracach Komisji” Burmistrz B. Janus zapytał, czy Przewodniczący Komisji dysponuje frekwencją radnych na posiedzeniach Komisji i czy zna on liczbę skierowanych wniosków do Burmistrza i liczbę wniosków, które zostały zrealizowane? Przewodniczący Komisji A. Olenderski odpowiedział że tak i przedstawia się ona następująco: FREKWENCJA RADNYCH RADY MIEJSKIEJ na Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa VI kadencji 2010 – 2014
Przewodniczący dodał, że zostało skierowanych do Burmistrza Rogoźna 41 wniosków, z czego zrealizowanych zostało 29. Radny H. Janus zapytał, czy Przewodniczący dysponuje informacją ile wniosków złożyli poszczególni członkowie Komisji, i które z tych wniosków zostały zrealizowane? Przewodniczący Komisji A. Olenderski odpowiedział, że informacji takiej nie przygotował, ale jeśli taka jest wola członków Komisji, to informacja taka zostanie przygotowana i przedstawiona na najbliższej Sesji Rady Miejskiej. Głos zabrał radny A. Jóźwiak, który dodał, że Jego zdaniem nie ma potrzeby obarczania Przewodniczącego dodatkową pracą. Głos radnego Adama Jóźwiaka uzyskał akceptację pozostałych członków Komisji. Następnie Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim obecnym członkom i przybyłym na posiedzenie gościom za wkład i pomoc w przygotowywanie posiedzeń Komisji, życząc tym samym członkom Komisji owocnego startu w Wyborach Samorządowych. Na tym posiedzenie Komisji zakończono. Posiedzenie zakończono o godz. 16:45 Protokół sporządziła: M. Markiewicz Rogoźno, dnia 5 listopada 2014 r. | ||||||||||||||||||||||||||||