Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 19/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 12 września 2016 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 19/2016

Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 12 września 2016 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji K. Erenc – Szpek. Przewodniczący K. Erenc – Szpek stwierdziła, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  5. Kontrola funkcjonowania Straży Miejskiej
  6. Kontrola działalności Rogozińskiego Centrum Kultury w zakresie bibliotek publicznych.
  7. Sprawy bieżące
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zakończenie.

 

Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 4 członków komisji.

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Pani przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek zaproponowała komisji zmianę do porządku obrad, która dotyczyła wniesienia w pkt 5 rozpatrzenie skargi złożonej na dyrektora ZAMK-u, oraz pkt 6 rozpatrzenie skargi złożonej na Straż Miejską. Pozostałe punkty zmieniają się kolejno wg numeracji.

 

Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5 Rozpatrzenie skargi złożonej na ZAMK.

Komisja zapoznała się materiałem skargi oraz z wyjaśnieniami złożonymi przez pana dyrektora ZAMK-u Marka Mysłka.

 

Ad. 6 Rozpatrzenie skargi złożonej na Straż Miejską.

Komisja zapoznała się materiałem skargi oraz z wyjaśnieniami złożonymi przez pana komendanta Jana Stępnia wraz ze strażnikiem Sławomirem Jamrozem.

 

Ad. 8 Kontrola działalności Rogozińskiego Centrum Kultury w zakresie bibliotek

publicznych.

Materiał, z którym zapoznała się komisja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani przewodnicząca Erenc – Szpek zapytała, jakim sprzętem dysponuje biblioteka? Pan dyrektor Szturmiński odpowiedział, że biblioteki są skomputeryzowane, wraz z internetem, do tego jest duży telewizor. Biblioteki korzystają również z nagłośnienia, które jest wypożyczane z RCK, a w niedalekiej przyszłości planowany jest zakup aparatu fotograficznego. Pani radna zapytała jak wygląda codzienna praca w bibliotece? Pan dyrektor odpowiedział, że są trzy stanowiska z dostępem do internetu w bibliotece, jednakże przy dzisiejszym postępie techniki nie ma już takiego zainteresowania jak kilka lat temu. Pani przewodnicząca zapytała, ilu pracowników jest zatrudnionych? Pan dyrektor odpowiedział, że są cztery etaty, oraz pracownik gospodarczy na ¼ etatu. Dalej pani Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, jaka kwota została przeznaczona na zakup książek w 2015 i 2016 roku? Pani księgowa odpowiedziała, że w 2015 roku była to kwota 9,5 tys zł, natomiast w obecnym roku jest to kwota 11 tys zł. Pani przewodnicząca poprosiła o podanie kosztów wynajmu. Pan dyrektor Piotr Szturmiński odpowiedział, że jest to kwota 5 zł/m2, do tego są koszty związane z ogrzewaniem, wywóz śmieci, woda, nieczystości na podstawie odczytów, telefony, internet, czynsz ogółem to kwota 1571 zł.

Pani przewodnicząca zapytała, jakie projekty są prowadzone w bibliotece? Pan dyrektor odpowiedział, że są to przede wszystkim spotkania autorskie, do tego dochodzą jeszcze lekcje biblioteczne i współpraca ze szkołami.

Pani Erenc – Szpek, zapytała jakie są konsekwencje w momencie, kiedy wypożyczona książka nie wraca do biblioteki? Pan dyrektor odpowiedział, że jest wysyłane upomnienie i wypożyczający przy zwrocie książki zwraca koszty upomnienia, żadne inne sankcje nie są wyciągane.

Ad. 7 Kontrola funkcjonowania Straży Miejskiej.

Przedstawiony materiał przez pana komendanta Jana Stępnia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Pani radna Longina Kolanowska zapytała jak wygląda sprawa z umundurowaniem? Pan komendant odpowiedział, że umundurowanie corocznie jest nowe.
Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zapytała czy Straż Miejska nałożyła mandaty i w jakiej wysokości? Pan Stępień odpowiedział, że są to mandaty kredytowe płatne na poczcie lub w kasie urzędu – a ich wysokość, to 1800 zł.

Pani przewodnicząca zapytała jak wygląda patrol, czy jest współpraca z policją?

Pan komendant odpowiedział, że obecnie w straży jest dwuzmianowość, dwóch strażników na rannej zmianie jest od 6.30 do 14.30, pozostałych dwóch od 12.00 do 20.00. Współpraca z policją jest dobra, jednakże na chwile obecną nie ma strażników patrolujących, ponieważ zajęcia straży są związane z ewidencjonowaniem gminy Rogoźno w sprawie śmieci. Pani przewodnicząca zgłosiła ustny wniosek o zorganizowanie patroli w szkołach w związku z nagminnych paleniem  papierosów przez młodzież. Pan komendant przychylił się do wniosku pani Katarzyny Erenc – Szpek.

Pani przewodnicząca zapytała pana komendanta, kto prowadzi pogadanki w szkołach? Pan Stępień odpowiedział, że to on jest osobą przeszkoloną w tym kierunku i w tym roku będzie podjęty temat w szkołach o „Cyber przemocy”.

Pani przewodnicząca zapytał, o ile wzrosło wynagrodzenie w stosunku do roku 2015? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że jest to 3%.

Pani przewodnicząca zapytała, jaki sprzęt ma pod opieką straż?

Pan Stępień odpowiedział, że są to dwa sekatory, dwie kosiarki, w tym jedna uszkodzona, trzy kosiarki typu sthil oraz jedna kosa do żywopłotu. Pani przewodnicząca odpowiedziała, gdzie odbywają się patrole rowerowe? Pan komendant odpowiedział, że wszędzie tam gdzie jest taka potrzeba, jest to m.in. teren Owczychgłów, promenada itp. Na koniec pani przewodnicząca zapytała, czy jest szansa na dodatkowe stanowisko strażnika? Pan burmistrz Roman Szuberski odpowiedział, że nie przewiduje dodatkowego zatrudnienia.

Pan radny Bartosz Perlicjan zwrócił uwagę, by wz-tki za paliwo były parafowane, na co pan komendant odpowiedział, że to jest druga kopia dla straży miejskiej nieparafowana, a pani skarbnik w swoich dokumentach posiada oryginalne zwrotki zaparafowane.

Ad. 9 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad. 10 Wolne głosy i wnioski.

Brak

 

Ad. 11Zakończenie.

Posiedzenie komisji zakończono o godz. 18.00 – protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf