Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: PROTOKÓŁ nr 23/2021 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 21 stycznia 2021 roku o godz. 15.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2

PROTOKÓŁ nr   23/2021

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 21 stycznia  2021 roku o godz. 15.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji K. Nikodem.

Przewodniczący stwierdził, że na 3 członków Komisji w obradach bierze udział 3 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

Proponowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
    1. Analiza wydatkowania środków na utrzymanie dróg Gminnych w roku budżetowym 2020.
    2. Sprawy bieżące.
    3. Wolne glosy i wnioski.
    4. Zakończenie posiedzenia.

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

Do porządku obrad członkowie komisji nie wnieśli żadnych zmian poza propozycja Przewodniczącego o wycofaniu pkt 5.

 

Proponowany porządek obrad:

 

1         Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku obrad.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  2. Analiza wydatkowania środków na utrzymanie dróg Gminnych w roku budżetowym 2020.
  3. Sprawy bieżące.
  4. Wolne glosy i wnioski.
  5. Zakończenie posiedzenia.

 

Przystąpiono do punktu 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty, jednogłośnie.

 

Ad. 4 Analiza wydatkowania środków na utrzymanie dróg Gminnych w roku budżetowym 2020.

Temat przedstawił pan kierownik Paweł Andrzejczak.

Bieżące utrzymanie dróg i ulic gruntowych położonych na terenie Gminy Rogoźno w 2020 roku

Zadanie 1 cena jednostkowa 0,21 zł/m2 brutto

Przedmiot zamówienia obejmuje profilowanie ulic i dróg gruntowych położonych na terenie gminy Rogoźno w 2020 roku. Prace należy wykonać, aby utrzymać profil podłużny i poprzeczny profilowanej drogi, w celu zapewnienia szybkiego odpływu wód opadowych z jezdni i korony drogi. Profilowanie równiarką dróg i ulic gruntowych należy wykonać z zagęszczaniem walcem. Profilowanie należy przeprowadzić w taki sposób, aby nawierzchnia drogi/ulicy posiadała stosunkowo równą powierzchnię, bez lokalnych zagłębień i wybrzuszeń, a w przekroju poprzecznym odpowiedni spadek zapewniający jej prawidłowe odwodnienie. W czasie profilowania równiarka powinna: wyrównać wyboje ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów, odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein; uporządkować i wyrównać pobocze mechanicznie i ręcznie. Powstający w wyniku równania wałek od strony krawędzi należy zlikwidować, aby na drodze nie gromadziła się woda. Profilowaną drogę należy zagęścić.

Każdorazowo Zamawiający określi Wykonawcy zakres prac do wykonania danym zleceniem oraz termin realizacji wskazanych prac. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego odcinka dróg/ulic przez pracowników Zamawiającego przy udziale Wykonawcy i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w wykonaniu profilowania dróg/ulic gruntowych Wykonawca poprawi na swój koszt wskazane w protokole nieprawidłowości. Protokół zawierać będzie również obmiar wykonanych prac.

Wykonawca dysponować będzie 1 równiarką o mocy min. 100 KM w celu realizacji profilowania ulic i dróg gruntowych sprawnymi na dzień podjęcia zleconych prac przez Zamawiającego.

 

Zamawiający zastrzega sobie, że ilość prac wskazanych w SIWZ jest ilością szacunkową, służącą jedynie do skalkulowania ceny jednostkowej oferty.

Termin realizacji zadania 1 będzie obowiązywać od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2020 roku.

Z uwagi na występującą infrastrukturę wodną i kanalizacyjną Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia gestora sieci o planowanym przystąpieniu do robót na danym odcinku ulic i dróg w celu uzyskania informacji dot. lokalizacji armatury na sieciach (zasuwy, zawory, studnie itp.). W przypadku braku powiadomienia ww. gestorów uszkodzenia infrastruktury Wykonawca na własny koszt wykona naprawę/wymianę uszkodzonego elementu. Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu wykaz gestorów, których skutecznie powiadomił o planowanych pracach.

 

Zadanie 2 cena jednostkowa 70,11 zł/tonabrutto

Zadanie obejmuje zakup, dostawę wraz z rozgarnięciem, profilowaniem oraz zagęszczeniem walcem kruszywa łamanego o frakcji:

  1. 0 – 63 mm grubości 10 cm po zagęszczeniu

 

Kruszywo powinno spełniać obowiązujące normy, nie może zawierać elementów szkodliwych dla środowiska wynikających z ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2013 r. 21 ze zm.), (np. azbest, popioły, szkło itp.) oraz niebezpiecznych dla użytkowników dróg (metal, drut, itp.). Kruszywo powinno być dostarczone odpowiednim środkiem transportu i wyładowane w miejscu wskazanym przez przedstawiciela Zamawiającego położonym na terenie Gminy Rogoźno. Wykonanie warstw konstrukcyjnych z kruszywa powinno zapewnić naprawianej drodze/ulicy odpowiedni profil podłużny i przekrój poprzeczny umożliwiający swobodny odpływ wód opadowych i roztopowych. Profilowanie warstw konstrukcyjnych należy przeprowadzić w taki sposób, aby nawierzchnia drogi/ulicy posiadała stosunkowo równą powierzchnię, bez lokalnych zagłębień i wybrzuszeń. Każdorazowo Zamawiający określi Wykonawcy zakres prac do wykonania danym zleceniem oraz termin realizacji wskazanych prac. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego odcinka dróg/ulic przez pracowników Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w wykonaniu naprawy dróg/ulic gruntowych Wykonawca poprawi na swój koszt wskazane w protokole nieprawidłowości. Protokół zawierać będzie również obmiar wykonanych prac.

 

Zadanie 3 cena jednostkowa 3,57 zł/m2 brutto

Zadanie obejmuje wykonanie korytowania dróg i ulic gruntowych w celu przygotowania jej pod wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Wykonawca wykona korytowanie drogi/ulicy gruntowej na głębokość 20 cm. Wykonawca zobowiązany będzie do wywozu urobku powstałego podczas korytowania w miejsce wskazane przez Zamawiającego położone na terenie Gminy Rogoźno na własny koszt. Wywóz urobku odbywać się będzie tylko w przypadku braku możliwości rozplantowania powstałego urobku w miejscu wykonywania prac. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania koryta na większą głębokość Zamawiający zapłaci Wykonawcy kwotę wynikającą z wielokrotności głębokości oraz ceny jednostkowej podanej przez Wykonawcę w złożonej przez siebie ofercie. Prace będą odbywać się na drogach i ulicach położonych na terenie miasta i gminy Rogoźno wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Każdorazowo Zamawiający określi Wykonawcy zakres prac do wykonania danym zleceniem oraz termin realizacji wskazanych prac. Potwierdzenie wykonania prac następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego odcinka dróg/ulic przez pracowników Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w wykonaniu naprawy dróg/ulic gruntowych Wykonawca poprawi na swój koszt wskazane w protokole nieprawidłowości. Protokół zawierać będzie również obmiar wykonanych prac.

 

Zadanie 4 cena jednostkowa 5,54 zł/m2 brutto

Zadanie obejmuje wykonanie w przygotowanym korycie drogi podsypki piaskowej grubości 10 cm po zagęszczeniu walcem wraz z tym zagęszczeniem. Prace będą odbywać się na drogach i ulicach położonych na terenie miasta i gminy Rogoźno wskazanych przez Zamawiającego. Każdorazowo Zamawiający określi Wykonawcy zakres prac do wykonania danym zleceniem oraz termin realizacji wskazanych prac. Potwierdzenie wykonania prac następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego odcinka dróg/ulic przez pracowników Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w wykonaniu naprawy dróg/ulic gruntowych Wykonawca poprawi na swój koszt wskazane w protokole nieprawidłowości. Protokół zawierać będzie również obmiar wykonanych prac. Termin realizacji zadania 5 będzie obowiązywać od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2020 roku.


Zadanie 5 cena jednostkowa 3,20 zł/mbrutto

Zadanie obejmuje wykonanie ścinania, regulacji zawyżonego pobocza zalegającej w pasie drogowy i uniemożliwiającej swobodny spływ wody opadowej i roztopowej z powierzchni drogi do przydrożnych rowów lub na tereny zielone. Zadanie obejmuje również wykonanie odwozu gruntu w miejsce odkładu będące w gestii Wykonawcy. Średnia grubość ścinki 5 – 50 cm. Termin realizacji zadania 6 będzie obowiązywać od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2020 roku.

 

Zadanie 6 cena jednostkowa 82,41 zł/hbrutto

Usługa sprzętem ciężkim niezwiązana z zadaniem nr 5:

- Praca 1 godziny koparko-ładowarki.

 

Zadanie 7 cena jednostkowa 30,14 zł/m2 brutto

Zakup, dostawa i ułożenie 1 m2 geokraty PP o oczku 39x39 mm (+/- 4 mm), min. wytrzymałość na rozciąganie 30/30 (+/- 5) kN/m, wydłużenie max. 11/10 (+/- 3%).

 

W 2020 roku wykonano następujące ilości prac:

Od 31.03.2020 r. do 24.04.2020 r.

Teren Miasta Rogoźno – 36 525,00 m2

Teren Gminy Rogoźno – 69 770,00 m2

Od 25.04.2020 r. do 25.05.2020 r.

Teren Gminy Rogoźno – 110 181,50 m2

Utwardzenie dróg teren Gminy – 865 ton kruszywa

Od 26.05.2020 r. do 03.07.2020 r.

Utwardzanie dróg

Teren Miasta Rogoźno – 188 tony

Teren Gminy Rogoźno – 473 tony

Od 24.06.2020 r. do 03.07.2020 r.

Utwardzanie dróg

Teren Miasta Rogoźno – 92 tony

Teren Gminy Rogoźno – 450 ton


Profilowanie

Teren Miasta Rogoźno – 1 740,00 m2

Teren Gminy Rogoźno – 23 325,00 m2

Utwardzanie ulicy Prusa

1 704 m2

Utwardzanie drogi w m. Jaracz – Piłka Młyn

2 555 m2

Utwardzanie drogi w m. Parkowo

3 235 m2

Od 26.05.2020 r. do 03.06.2020 r.

Teren Gminy Rogoźno – 40 850,00 m2

 

Pan Przewodniczący zauważył, że sprawozdanie kończy się na miesiącu lipcu i zapytał, czy po tym terminie nic na drogach nie było już robione?

Kierownik wskazał, że nie w zakresie profilowania, a jedynie sołectwa wydatkowały swoje środki na zakup kruszywa. Kierownik dodał, że nie na tym kończy się utrzymanie dróg, ponieważ jest jeszcze koszenie poboczy, dysykacja oraz przycinka.

Pan Paweł Andrzejczak przekazał komisji rozliczenie z podziałem na gminę i miasto dotyczące wykonanych prac (profilowanie, zakup kruszywa)  – komisja nie zgłosiła uwag.

Pan Nikodem zapytał, czy do przeprowadzonych prac były zgłoszone poprawki?

Pan Paweł Andrzejczak poinformował, że tak – szczególnie po przeprowadzonym profilowaniu dróg gruntowych oraz uwagi do kruszywa, które zostało dostarczone w grudniu.

Pan Janus pochwalił sposób koszenia poboczy na drogach gminnych. Pan kierownik poinformował, że pobocza są tak dobrze i dokładnie wykoszone ponieważ firma, która to wykonywała posiada nowa maszynę.

Radny zgłosił również zapotrzebowanie gruzu na drogę za przedszkolem w Gościejewie.

 

Ad. 5 Wolne głosy i wnioski.

Pan przewodniczący poprosił o zadawanie pytań wyłączenie dotyczących omawianych tematów na komisji. Z tym stwierdzeniem nie zgodził się pan radny Janus, ponieważ wyjaśnił, że ten punkt dotyczy różnych spraw, a nie omawianego tematu.

 

Ad. 6 Zakończenie.

Posiedzenie zakończono o godz. 16:30, protokołowała – Anna Mazur.   

 

 

drukuj pobierz pdf