Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 31/2013 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej odbytego w dniu 26 sierpnia 2013 r. o godz. 14.00 w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w miejswości Nowe Toniszewo- Kopaszyn, oraz Sali nr 20 Urzędu

PROTOKÓŁ nr 31 /2013

z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa  Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 26 sierpnia 2013 roku o godz. 14.00 w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w miejswości Nowe Toniszewo- Kopaszyn, oraz Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Andrzej Olenderski.

Pierwsza część posiedzenia Komisji, zgodnie z porządkiem obrad odbyła się w siedzibie Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w miejscowości Nowe Toniszewo – Kopaszyn gm. Wągrowiec. W wizytacji MSOK udział wzięły następujące osoby: Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka, Sekretarz Gminy Iwona Sip-Michalska, oraz radni, członkowie Komisji w składzie:  Przewodniczący Komisji  A. Olenderski, M. Połczyński, H. Janus, Z. Hinz.

Wymienionych wyżej uczestników spotkania powitał Dyrektor MSOK Waldemar Szygenda, prezentując jednocześnie  stan realizacji zadań inwestycyjnych i problemy z jakimi boryka się Spółka. Przedstawiciele naszej gminy mieli okazję zadać wiele interesujących ich pytań i jednocześnie zapoznać się ze stanem realizacji obiektów, które w przyszłym roku (lipiec 2014) mają być oddane do użytku.

Wszyscy obecni na spotkaniu dość sceptycznie wypowiadali się na temat realności terminu oddania do eksploatacji wymienionego obiektu.

Pierwsza część obrad zakończyła się ok. godziny 15:30, po czym delegacja samorządu Rogozińskiego udała się do Rogoźna na drugą cześć posiedzenia Komisji.

Druga część posiedzenia Komisji rozpoczęła się o godzinie 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, w której udział wzięli członkowie Komisji, zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w obradach udział wzięli zaproszenie gości, zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Nieobecni radni R. Kinach, A. Nadolny.

Radny H. Janus obecny od godziny 16:40.

Radny Z. Hinz obecny do godziny 18:40.

Przewodniczący Komisji A. Olenderski stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach udział bierze 5 członków Komisji- Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

 

Proponowany porządek posiedzenia:

Pirwsza część obrad (wyjazdowa)- wizytacja Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych, Nowe- Toniszewo Kopaszyn, godz. 14:00.

  1. Otwarcie obrad. 
  2. Organizacja i funkcjonowanie Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych Sp. z o. o. w Wągrowcu.

a)       struktura organizacyjna MSOK,

b)       sytuacja rozwojowa budowy Zakładu Odpadów Komunalnych ,

c)       wystąpienia i dyskusja.

Druga część obrad (w miejscu)- sala nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2 godz. 16:00.

  1. Stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia KGFiR.
  4. Informacja o działalności finansowej spółek gminnych „Aquabellis” i „Megawat” w Rogoźnie.

a)       stan majątkowy i finansowy spółek gminnych roku obrachunkowego 2012:

·        aktywa i pasywa bilansu,

·        przychody i koszty działalności operacyjnej i operacji finansowych,

·        wyniki finansowe,

·        wskaźniki ekonomiczne działalności gospodarczo- finansowej.

b)       źródła finansowania spółek gminnych,

c)       zadania inwestycyjne i modernizacyjne prowadzone oraz planowane w wieloletnich planach inwestycyjnych spółek gminnych,

d)       zagrożenia dla wyników finansowych spółek gminnych,

e)       polityka windykacyjna spółek gminnych,

f)        finansowa sytuacja kadrowa spółek gminnych.

  1. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  2. Wolne głosy i wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.

 

Uwag do przedstawionego porządku obrad nie wniesiono, porządek obrad został przyjęty

 5 głosami „za” w obecności 5 członków Komisji.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 5- przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia KGFiR.

Protokół został przyjęty  5 głosami „za” w obecności 5 członków Komisji.

 

Przystąpiono do realizacji punkty 6- informacja o działalności spółek gminnych „Aquabellis” i „Megawat” w Rogoźnie.

 

Jako pierwszy głos zabrał Prezes Zarządu  „Aquabellis” Spółka z o.o. w Rogoźnie  Pan Wojciech Dulko, który szczegółowo omówił  wszystkie punkty zawarte w przyjętym porządku obrad. Szczegółową informację z wypowiedzi stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Radny M. Połczyński zapytał, czy inwestycje o których była mowa w materiałach otrzymywanych na poprzednich spotkaniach, nie są zagrożone?

W. Dulko odpowiedział, że dwie pozycje, które zaplanowane były na rok 2013 są zagrożone.

1. Projekt modernizacji stacji uzdatniania wody w Rogoźnie.

2. Projekt wodociągu tzw. drugiej nitki zasilającej miasto Rogoźno tj. od strony „Aquabellis” do oczyszczalni ścieków w Rogoźnie.

Prezes spółki dodał, że inwestycje te mają zostać przeniesione na rok 2014.

Radny M. Połczyński zapytał, czy w związku z przeniesieniem tych dwóch inwestycji na kolejny rok, wypadną jakieś inwestycje zaplanowane na rok 2014?

 

W. Dulko odpowiedział, że nie ponieważ jest możliwość wykonania jednej inwestycji zaplanowanej na rok 2014, jeszcze w roku 2013.

Przewodniczący A. Olenderski poprosił o wyjaśnienie sytuacji pasywów i aktywów spółki i porównania ich do roku poprzedniego.

W. Dulko wyjaśnił, że w porównaniu do roku poprzedniego jest to niewielka zmiana:

  • aktywa trwałe w roku 2012 stanowiły kwotę 3 946.931,05 zł
  • aktywa obrotowe w roku 2012 stanowiły kwotę 1 190.876,01 zł
  • aktywa trwałe w roku 2011 stanowiły kwotę 4 14.280,10 zł
  • aktywa obrotowe w roku 2011 stanowiły kwotę 1 216.512,18 zł

dodał, że spadek w roku 2012 zanotowano na kwotę ok. 50-60.000 zł, suma bilansowa w roku 2012 wynosiła 5 137.807,06 zł w roku 2011 wynosiła 1 216.512,18 zł.

Przewodniczący A.Olenderski zapytał, jaki % całości zajmują w spółce aktywa obrotowe, a jaki aktywa trwałe?

W. Dulko odpowiedział, że aktywa trwałe to ok. 80%, ponieważ siłą rzeczy znaczną część spółki zajmują właśnie aktywa trwałe są to: budynki, budowle itd.

A. Olenderski poprosił o omówienie przychodów i kosztów spółki w 2012 roku i porównaniu ich do roku 2011.

W. Dulko poinformował, że w roku 2012 przychody wynosiły 4892.434,62zl w roku 2011  wynosiły 4810.385,45 zł. Koszty w roku 2012 wyniosły 3900.178,76 zł w roku 2011 wynosiły 3762.685.09zl, a więc przyrost jest niewielki. Koszty ogólne spółki zanotowano na kwotę 992.000 zł.

Kwota należności całkowitych spółki wynosi 579.627,11zl

Zobowiązania całkowite spółki zanotowane na kwotę 753.802,81zł

 

Na salę przybył radny H. Janus.

 

A. Olenderski zapytał jak wyglądają operacje finansowe spółki, czy posiada ona jakieś lokaty?

W. Dulko odpowiedział, że operacje finansowe spółki opiewają na kwoty: przychody- 15.989zł, koszty- 1.211 zł.

A. Olenderski zapytał jak wyglądają wyniki finansowe spółki, czy został zapłacony podatek od osób prawnych?

W. Dulko odpowiedział, że podatek został zapłacony na początku roku, zysk ze sprzedaży wynosił 992 tys. zł, koszty ogólnozakładowe wynosiły 1.12000zł, zysk netto ze sprzedaży wyniósł – 20 tys. zł.

A.  Olenderski zapytał, co jest przyczyną straty finansowej?

W. Dulko odpowiedział, że główną przyczyną jest utworzenie rezerw finansowych na odprawy emerytalno-rentowe i nagrody jubileuszowe dla pracowników. Wyjaśnił, że rezerwy te  wyliczane są przez biegłych na kilka lat w przód.   Ponadto Prezes Zarządu dodał, że przychody spółki są dość stabilne, a wyliczona strata na ok. 20 tys. zł. wynika z nieoczekiwanych remontów, które spółka musiała wykonać.  Nadmienił, że największe koszty zapisane są po stronie odbioru ścieków.

Radny M. Połczyński zapytał, czy biegli narzucają kwotę, która musi zostać przeznaczona na odprawy emerytalno-rentowe i nagrody jubileuszowe?

W. Dulko wyjaśnił, że w roku 2002 w polityce rachunkowej spółki zapisano, że spółka nie tworzy rezerw na należności pracownicze , dodał że w tym czasie sprawozdanie finansowe spółki badane było kilkakrotnie przez biegłych i nikt nie zwrócił uwagi, że zgodnie z ustawą o rachunkowości jest to błąd. Firma, która błąd wykryła poinformowała, że spółka nie musi ww. rezerw tworzyć, ale w opinii będzie musiała się znaleźć informacja, że taki błąd w spółce występuje.

Radny H. Janus zapytał, kto ustala kwotę tej rezerwy?

W. Dulko odpowiedział, że ustala ja firma, która zajmuje się wyceną takich należności.

Radny H. Janus zapytał, co jeśli spółka przeznaczyłaby inną kwotę?

W. Dulko wyjaśnił, że spółka sama tego wyliczyć nie może, tylko firma która się tym zajmuje.

Radny P. Wojciechowski zapytał, czy inwestycja polegająca na budowie kanalizacji sanitarnej na ul. Leśnej zostanie wykonana w roku2013?

W. Dulko odpowiedział, że Starostwo nie wydało pozwolenia na budowę.

Radny P. Wojciechowski zapytał, czy spółka posiada środki finansowe na wykonanie tej inwestycji?

W. Dulko odpowiedział, że tak.

Radny M. Połczyński przypomniał, że temat ten dość obszernie był omawiany na poprzedniej sesji RM.

Radny H. Janus zapytał, czy jeśli Starostwo nie wydało pozwolenia, ale projekt na wykonanie jest przygotowany, to czy inwestycja ta w roku 2013 nie zostanie przeprowadzona?

Radny P. Wojciechowski zapytał, czy  inwestycja zostanie przełożona na rok 2014?

W. Dulko odpowiedział, ze tak.

Przewodniczący A. Olenderski poprosił o omówienie wskaźników ekonomicznych spółki.

W. Dulko wyjaśnił, że informacja na temat wskaźników znajduje się w sprawozdaniu dostarczonym na  posiedzenie Komisji. Dodał, że wskaźnik rentowności majątku jest negatywny, natomiast wskaźnik płynności jest dość dobry.

A. Olenderski zapytał, czy spółka byłaby w stanie zapłacić wszystkie zobowiązania w danym dniu samymi należnościami?

W. Dulko odpowiedział, że nie.

A. Olenderski zapytał, jakie spółka posiada źródła finansowania?

W. Dulko odpowiedział, że tylko środki własne.

A. Olenderski poprosił o wyjaśnienie, jakie mogą wystąpić zagrożenia dla spółki?

W. Dulko odpowiedział, że trudno jest przewidzieć zdarzenia typu awarie, i jest to największy problem. Dodał, że w roku 2013 spółka spodziewa się niższych przychodów z powodu mniejszej ilości sprzedanej wody w pierwszej połowie roku 2013, w porównaniu do pierwszego półrocza roku 2012.

Radny M. Połczyński zapytał, czy spółka na bieżąco sprawdza stany techniczne hydrantów?

W. Dulko odpowiedział, że tak, z każdej kontroli przygotowywane są raporty, dodał, że w lipcu br. kontrole takie nie zostały przeprowadzone, z powodu realizacji inwestycji.

A. Olenderski zapytał, jaka kwota przeznaczana jest na ochronę środowiska?

W. Dulko odpowiedział, że opłaty te wynoszą: woda ok. 50.000zł a ścieki ok. 37.000zł.

 A. Olenderski zapytał, z czego wynika to, że w latach ubiegłych kwoty te były niższe?

W. Dulko wyjaśnił, że wynika to z kary nałożonej przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, za przekroczenie ładunków w ściekach. Dodał, że spółka wnioskowała o odroczenie tej kary i jeśli przez najbliższe 12 miesięcy wyniki te będą dobre, to kara ta zostanie umorzona.

A. Olenderski zapytał o politykę windykacyjną spółki.

W. Dulko odpowiedział, że ok. 50% należności ściągana jest w terminie, pozostałą część stanowią tzw. należności przeterminowane. Dodał, że kilkanaście należności ściąganych jest przez firmę windykacyjną.

A. Olenderski zapytał jaki % kosztów stanowią zarobki pracowników?

W. Dulko wyjaśnił, że jest to ok. 36%.

A. Olenderski zapytał, skąd spółka wzięłaby pieniądze na naprawę urządzeń obsługujących sieci wodno-kanalizacyjne?

W. Dulko odpowiedział, że z zewnętrznych źródeł finansowania.

Radny M. Połczyński odnosząc się do wypowiedzi na temat zarobków pracowników spółki, dodał że o zatrudnienie w spółce jest bardzo ciężko.

W. Dulko dodał, że uważa że miejsce pracy jest bardzo atrakcyjne i  jeszcze nigdy nie zdarzyło się, aby pracownicy nie otrzymali wynagrodzenia na czas.

A. Olenderski poprosił o przybliżenie średniego wieku pracowników.

W. Dulko poinformował, że 1 pracownik niebawem odejdzie na emeryturę, jest 1 pracownik, który jest już od dawna pewnym emerytem, ale nadal pracuje (pracownik biurowy), są też pracownicy z krótkim stażem pracy.

A. Olenderski podsumowując wypowiedz Prezesa Zarządu „Aquabellis” Sp. z o.o. W. Dulko poinformował, że na dzień dzisiejszy niema żadnych zagrożeń dla spółki i w najbliższych latach będzie ona na pewno funkcjonować.

 

Kolejno informację o działalności finansowej spółki „Megawat” Sp. z o.o. w Rogoźnie przedstawił Prezes Zarządu Piotr Gruszczyński.

Szczegółową informację na temat działalności finansowej stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

P. Gruszczyński poinformował, że wzrost pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym w roku 2011 wyniósł 1,91, w roku 2012 wyniósł 2,06. Wzrost pokrycia zobowiązania należnościami w roku

2011 wyniósł 1,13 a w roku 2012 wyniósł 1,27.

Ponadto poinformował, że średnie wynagrodzenie pracowników fizycznych w Spółce wynosi od 3.200zł do 3.400zł/brutto. Dodał, że jest to poniżej średniej krajowej, ale jak na rynek Rogoziński, to i tak zarobki dość zadowalające. Nadmienił, że zgodnie z możliwościami Spółki, wynagrodzenia co roku są podnoszone.

A. Olenderski zapytał, jaki % kosztów stanowi wynagrodzenie pracownicze?

P. Gruszczyński odpowiedział, że jest to 668.000zł/rocznie.

A. Olenderski zapytał, czy spółka posiada jakieś źródła finansowania?

P. Gruszczyński odpowiedział, że tylko środki własne. Dodał, że spółka nie posiada żadnych zobowiązań ani pożyczek, a nakłady finansowe spółki wynoszą 1.000.000zł.

Dodał, że kotłownia obsługująca sieci gazowe była modernizowana trzy lata temu, i po dwóch latach ponownie.

Odnosząc się do zdarzenia które miało miejsce w nocy z 2 na 3 lipca 2012 r. ( mowa o tym jest również w sprawozdaniu finansowym), poinformował, że zdaniem ubezpieczyciela było to przepięcie w sieci elektrycznej  spowodowane naładowaniem atmosferycznym . Poinformował, że z polisie ubezpieczeniowej zawarta była klauzula, ubezpieczająca spółkę od takiego zdarzenia tylko na kwotę 10.000zł i kwota taka została wypłacona. Prezes Zarządu poinformował, że jest to niezgodne z prawem, ponieważ w każdym podstawowym ubezpieczeniu jest przewidziane ubezpieczenie od „pioruna” .

Spółka zleciła przygotowanie opinii na ten temat, Doktorowi z Instytutu Elektrotechniki z Politechniki Poznańskiej.

W dalszej części Prezes Zarządu spółki „Megawat” przeczytał treść opinii.

Dodał, że wyjęty został adwokat, który poprowadzi sprawę w sądzie, i jeśli ją wygra to otrzyma 10% wartości odzyskanych pieniędzy.

Poinformował, że umowa zawarta z firmą ubezpieczeniową PZU została rozwiązana i zawarta została z firmą ALIANZ.

Radny Z. Hinz zapytał, czy już wcześniej były jakieś problemy z firmą PZU?

P. Gruszczyński odpowiedział, że tylko raz wynikł problem, ale pieniądze zostały wypłacone.

Radny P. Wojciechowski zapytał, ile spółka posiada środków zgromadzonych na lokatach?

P. Gruszczyński odpowiedział, że spółka posiada dwie lokaty:

1. Zgromadzone środki wynoszą 159.880,06 zł.

2. Lokata zawarta na okres miesięczny kwota 700.000 zł.

Następnie P. Gruszczyński przedstawił informacje na temat wyników finansowych spółki z ostatnich miesięcy roku.

A. Olenderski poprosił o przedstawienie przyrostu przychodów i kosztów względem roku 2012.

P. Gruszczyński wyjaśnił, że przychody ze sprzedaży produktów w roku 2011 wyniosły 3 521 414,71 zł a w roku 2012 wyniosły 3 835 289,57 zł (informacje przedstawiono w rachunku zysków i strat).

A. Olenderski zapytał jak wygląda sytuacja aktywów obrotowych i trwałych spółki?

P. Gruszczyński wyjaśnił, że aktywa obrotowe wynoszą 57% a aktywa trwałe stanowią 43%

A. Olenderski zapytał czy gdyby nie wyniknęły zdarzenie losowe, które pochłonęło kwotę 300.000 zł to czy zakupiony zostałby jakiś środek trwały?

P. Gruszczyński odpowiedział, że cała kwota została wrzucona w koszty

A. Olenderski zapytał czy jeżeli trzeba byłoby zapłacić na dzień dzisiejszy wszystkie zobowiązania to czy spółka byłaby wstanie to zrobić ?

P. Gruszczyński odpowiedział, że zobowiązania spółki są niższe niż należności

A. Holenderski zapytał czy mogą wystąpić jakieś zagrożenia dla spółki?

P. Gruszczyński odpowiedział, że spółka nie przewiduje żadnych zagrożeń 

A. Olenderski poprosił o zobrazowanie polityki windykacyjnej spółki?

P. Gruszczyński wyjaśnił, że wszystkie należności płacone są w terminie

A. Olenderski zapytał czy co roku wskaźnik inflacji zwiększany jest o dzierżawę wież?

P. Gruszczyński odpowiedział, że co roku jest waloryzowany wskaźnikiem wzrostu cen i usług konsumpcyjnych.

Radny P. Wojciechowski zapytał co składa się na koszty zarządu?

P. Gruszczyński wyjaśnił, że są to koszty ogólno-biurowe  związane z funkcjonowaniem biura i wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom

A. Olenderski zapytał jak kwota finansowa przeznaczana jest na ochronę środowiska?

P. Gruszczyński odpowiedział, że jest to ok. 2.500 zł

A. Olenderski zapytał z czego wynika fakt, ze koszty sprzedanych produktów w spółce „Megawat”, w której gaz trzeba kupić są wyższe od kwoty sprzedanych produktów spółce „Aquabellis”?

W. Dulko odpowiedział, że  kwota ta w spółce „AQABELLIS” jest mniejsza ale dochodzą koszty utrzymania sieci wodno kanalizacyjnej

Radny Z. Hinz zapytał pod czyim nadzorem jest węzeł cieplny, z którego on korzysta?

P. Gruszczyński odpowiedział, że jest to jedyny węzeł cieplny, który jest pod nadzorem Spółdzielni Mieszkaniowej. Dodał, że Spółka tego węzła nie przejęła ponieważ koszty obsługi tego węzła są większe, niż koszty zakupu nowego.

Radny Z. Hinz zapytał, czy Pan Prezes jest gotów ten węzeł przejąć?

P. Gruszczyński odpowiedział, że nieodpłatnie może to zrobić zawsze, jeśli odpłatnie, to zależy za jaką kwotę.

Radny Z. Hinz wyjaśnił, że jako mieszkańcy odczuwają to że nie zawsze wszystko funkcjonuje tak jak powinno.

P. Gruszczyński nadmienił, że władza SP się zmieniła, więc może będą też zmiany i w tym temacie.

Radny Z. Hinz powiedział, że właśnie na to liczy.

A. Holenderski zapytał, jaka kwota wynika z tytułu dzierżaw?

P. Gruszczyński wyjaśnił, że informacja ta zawarta jest w sprawozdaniu finansowym.

A. Olenderski zapytał, czy jest szansa na to, że spółka zatrudni więcej osób i zmniejszy tym samym stopę bezrobocia w naszym mieście?

P. Gruszczyński zapytał, kto poniósłby koszty związane z zatrudnieniem tych osób?

A. Olenderski poinformował, że o ile dobrze pamięta, to jeden etat w spółce został zmniejszony.

P. Gruszczyński wyjaśnił, że  pomimo tego wszystkie prace wykonywane są zgodnie z planem.

A. Olenderski poprosił o wyjaśnienie, w którym roku zostało sprzedanego ciepła więcej?

P. Gruszczyński wyjaśnił, że w roku 2012, zostało sprzedanego ciepła więcej, choć jest to kwota niewielka, ok. 23.000zł więcej.

A.Olenderski na podsumowanie wypowiedzi Prezesa Zarządu  „Megawat” Sp. z o.o. poinformował, że spółka płynność finansową ma zachowaną, wynik ogólny spółki jest pozytywny.

P. Gruszczyński na zakończenie dodał, że spółka nie obsługuje bloków wybudowanych przez P. Dąbrowskiego w Rogoźnie. Dodał, że koszty modernizacji i naprawy kotłów znajdujących się w tamtejszych mieszkaniach, będą tak wysokie, że dla mieszkańców będzie to z pewnością ogromnym problemem finansowym.

 

W kolejnej części posiedzenia Pan Burmistrz poinformował o przygotowywanej przez Spółki nowej taryfie opłat.

 

Radny A. Jóźwiak zapytał, ile spółka „Megawat” płaci za klubik gazu?

P. Gruszczyński odpowiedział, że tyle ile przewiduje taryfa.

Radny A. Jóźwiak zapytał, czy to znaczy, że tyle ile płacą mieszkańcy?

P. Gruszczyński odpowiedział, że tyle ile przewiduje odpowiednia taryfa, czyli na małej kotłowni lokalnej jest to taryfa W4, natomiast na kotłowni dużej taryfa W6A i w zależności od tego naliczane są opłaty.

 

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.

 

Po przerwie przystąpiono do realizacji punktu 7- omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Projekty uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości  przedstawił Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Ochrony Środowiska Roman Piątkowski.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie Gminy Rogoźno przedstawił Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska Roman Piątkowski.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Projekt uchwały w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013, przedstawiła Skarbnik Gminy Maria Kachlicka.

Przewodniczący RM poinformował, że na najbliższej sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie, będzie zgłoszona autopoprawka do proponowanego porządku omawiania uchwał.

 

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały wraz z zgłoszoną autopoprawką nr 1 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2013 rok przedstawił Skarbnik Gminy Maria Kachlicka.

Radny H. Janus zapytał, czy wprowadzenie zmian w systemie sędziowania meczy piłki nożnej jest dobrym pomysłem?

M. Kachlicka odpowiedziała, że tak, ponieważ przyniesie to oszczędności dla budżetu Gminy.

Radny H. Janus odpowiedział, że może zmiana ta przyniesie zysk, ale sędziowanie meczy przez jednego sędziego jest ogromnym błędem.

Radny H. Janus zapytał, jakie piece grzewcze zostaną zakupione dla SP Nr 2 w Rogoźnie i SP w Budziszewku?

M. Kachlicka udzieliła odpowiedzi, wyjaśniając, że na najbliższej sesji RM w Rogoźnie będą obecni Dyrektorzy ww. Szkół i będzie można do nich te pytanie skierować.

Radny H. Janus zapytał, czy jeśli przyłącze kanalizacyjne zostanie poprowadzone do m. Owczegłowy, to czy mieszkańcy przez cały rok będą płacić opłatę stała?

M. Kachlicka odpowiedziała, ze tak.

Radny A, Jóźwiak poprosił o podanie kwoty stałej miesięcznej za korzystanie z tego przyłącza.

M. Kachlicka nie odpowiedziała, że będzie to ok. 40 zł i opłata płacona co 2 miesiąc.

Radny P. Wojciechowski zapytał, czy wprowadzając wydatki majątkowe, nie trzeba odnieść się do Wieloletniej Prognozy Finansowej?

M. Kachlicka odpowiedziała, że nie ponieważ można to zrobić Zarządzeniem Burmistrza.

 

 

Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXVIII/206/2012 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 grudnia 2012 roku przedstawiła Skarbnik Gminy Maria Kachlicka.

Radny H. Janus zapytał czy na wykonanie remontu chodnika potrzebny jest projekt?

M. Kachlicka odpowiedziała, że projekt nie jest potrzebny, tylko zgłoszenie zamiaru naprawy.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 8- wolne głosy i wnioski.

Wniosek do Przewodniczącego Komisji A. Olenderskiego o możliwość ujęcia w wrześniowym porządku obrad spotkania z Panami Pyssa i Charchutą, właścicielami pawilonów handlowym mieszczących się na os. Przemysława II w Rogoźnie.

Salę obrad opuścił radny M. Połczyński.

Wniosek został przyjęty 4 głosami „za” w obecności 4 członków Komisji.

 

Do Komisji dołączył radny M. Połczyński.

 

Radny A. Jóźwiak zgłosił wniosek do Burmistrza Rogoźna, o wycięcie krzewów rosnących w m. Słomowo, tj. od miejscowego Kościoła do drogi powiatowej Uchorowo- Parkowo.

Wniosek został przyjęty 5 głosami „za” w obecności 5 członków Komisji.

 

Radny A. Jóźwiak zgłosił wniosek do Prezesa OSP w Rogoźnie, o usunięcie obraźliwego napisu, mieszczącego się na murach należących do OSP.

Wniosek został przyjęty 4 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 5 członków Komisji.

 

Radny M. Połczyński zgłosił wniosek do Dyrektora ZEAPO w Rogoźnie, o możliwość zmiany miejsca usytuowania przystanku autobusowego znajdującego się w m.  Pruśce.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 5 głosami „za”.

 

Radny M. Połczyński zgłosił wniosek do Burmistrza Rogoźna o wycięcie krzewów zarastających drogę Gminną w m. Pruśce Stare.

Wniosek został przyjęty 5 głosami „za” w obecności 5 członków Komisji.

 

Radny M. Połczyński zgłosił wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych o wycięcie krzewów zarastających pobocze drogi z m. Pruśce do m. Sierniki oraz z m. Sierniki do m. Stare.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 5 głosami „za”.

 

Radny H. Janus zgłosił wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych o usunięcie gałęzi zalegających na drodze powiatowej z m. Gościejewo do m. Kaziopole.

Wniosek został przyjęty 5 głosami „za” w obecności 5 członków Komisji.

 

Przewodniczący Komisji A. Olenderski zgłosił wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych o wyrównanie terenu przy posesji Pana Szlachciak w m. Tarnowo. Wniosek uzasadnia fakt, że wjazd na posesję ww. właściciela jest niższy od drogi głównej i woda opadowa zalega na ww. posesji.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 5 głosami „za”.

Radny A. Olenderski poinformował, że Gmina Rogoźno odmówiła naprawy drogi Gminnej 201521P kończącej się 400m przed drogą powiatową Tarnowo- Ryczywół.

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że decyzja o naprawie tej drogi jest odmowna , ponieważ nie ma środków w budżecie Gminy Rogoźno na jej naprawę.

Radny H. Janus dodał, że można złożyć wniosek o zabezpieczenie środków na naprawę ww. drogi w budżecie Gminy na rok 2014.

Radny M. Połczyński dodał, że należy pamiętać o mieszkańcach Gminy Rogoźno i  w pierwszej kolejności należy zająć się naprawą naszych dróg.

Radny A. Jóźwiak zgłosił problem, który pojawił się w naszej Gminie, a mianowicie obklejanie różnego rodzaju informacjami (ulotkami) przystanków autobusowych.

Burmistrz Rogoźna poinformował, że sprawa zostanie zgłoszona Straży Miejskiej.

 

W kolejnej części obrad Pan Burmistrz poinformował wszystkich o zbliżających się Dożynkach Gminnych, w związku z którymi europoseł Andrzej Grzyb wystąpił z prośbą o wytypowanie z samorządu dwóch osób, które zasiądą w komisji oceniającej wieniec dożynkowy.

Radny H. Janus jako osobę, która zasiądzie w komisji wytypował radnego A. Nadolnego.

Komisja Gospodarki Finansów i Rolnictwa wybrała radnego A. Nadolnego 4 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 5 członków Komisji.

Radny A. Olenderski zapytał, czy oświetlenie w m. Dziewcza Struga zostanie wykonane w roku 2013?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że nie jest wstanie na dzień dzisiejszy odpowiedzieć na to pytanie, dodał że wykonanie projektu zostało już zlecone.

 

 

Na zakończenie Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim zebranym za uczestniczenie w obradach.

 

Protokół sporządziła M. Markiewicz

 

Rogoźno dnia 2 września 2013 r.

 

 

drukuj pobierz pdf