Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 1/2015 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 12 stycznia 2012 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 1 /2015

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 12 stycznia 2012 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny.

Przewodniczący A. Nadolny stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 8 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek posiedzenia:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Stwierdzenie quorum.

3.       Przyjęcie porządku obrad.

4.       Realizacja usług w zakresie oświetlenia dróg i miejsc publicznych oraz konserwacji urządzeń elektrycznych na terenie Gminy Rogoźno:

a) wystąpienia zaproszonych gości,

b) dyskusja.

5.       Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

6.       Wolne głosy i wnioski.

7.       Zamknięcie obrad.

 

W pierwszej kolejności omówiono projekt uchwały w sprawie : ,,Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna przy skrzyżowaniu ulic: Kościuszki i Czarnkowskiej”

 

Przewodniczący komisji A. Nadolny przedstawił zaproszonych gości z Plan pracownia projektowa panią Ludmiłę Niełacna i Tomasza Kuźnia.

Radny H.Janus poprosił o wyjaśnienie z której strony będzie się znajdować parking.

Pan T. Kuźnia poinformował, że parking będzie znajdować się z tyłu budynku do końca działki, natomiast wjazd na ten parking jest dopuszczony dla pojazdów osobowych od ulicy Czarnkowskiej jak również wyjazd. Dalej dodał, że wjazd do obsługi technicznej itd. jest zachowany od ulicy Kościuszki z pozytywnym uzgodnieniem Zarządu Dróg Wojewódzkich.

 

Radny P. Wocjechowski zapytał o zapis, który znajduje się w rozdziale nr 3 o naliczanie opłat jednorazowych.

P. T. Kuźnia wyjaśnił, iż jest to tzw. renta planistyczna, która mówi, że w związku z uchwaleniem miejscowego planu albo jego zmianą, wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel albo użytkownik wieczysty sprzedaję tę nieruchomość jeżeli wartość nieruchomości, burmistrz pobiera jednorazową opłatę ustalana w tym planie.

 

Przewodniczący A. Nadolny zapytał o zakaz lokalizacji reklam.

Pan T. Kuźnia wyjaśnił, że ze względu na położenie budynku w centrum miasta wykluczone są reklamy natomiast uwzględnia się szyldy. Gdyż szyldy w odróżnieniu od reklam określają nam rodzaj prowadzonej działalności.

Radny S. Kupidura zapytał o § 6 pkt 3) który mówi, że w zakresie ochrony powierza atmosferycznego – nakaz wytwarzania energii dla celów grzewczych wyłącznie na bazie paliw charakteryzujących się najniższymi wskaźnikami emisji oraz odnawialnych źródeł energii. Pan T. Kuźnia wyjaśnił, że jest to zapis wymagany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który opiniuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Ma to na celu dotrzymanie standardów jakości powierza zwłaszcza na obszarach miejskich w sezonie zimowym takich paliw, które mają najniższe wskaźniki emisji.

Radny H. Janus zapytał czy zleceniodawca wykonania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ponosi koszty?

R. Piątkowski odpowiedział, że została wpłacona darowizna na rzecz gminy natomiast koszt przygotowania planu obciąża budżet gminy.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 4  - realizacja usług w zakresie oświetlenia dróg i miejsc publicznych oraz konserwacji urządzeń energetycznych na terenie Gminy Rogoźno.

Kierownik ENEOS poinformował, że od 2014 roku grupa przyjęła majątek oświetleniowy od ENEA. Od 2015 roku eksploatacją operator już nie będzie się zajmować tylko Eneos, który będzie się również wspierał podwykonawcami.

O d 1 stycznia funkcjonują rejony oświetleniowe Spółki Eneos. Gmina Rogoźno jest obsługiwana przez rejon oświetleniowy Piła, gdzie będą przyjmowane wszelkiego rodzaju zgłoszenia.

Poinformował również, że Enea Operator właściciel sieci dystrybucyjnych, na których są usadowione oprawy Eneos i instalacje oświetleniowe został wyłączony z obsługi oświetlenia pod względem organizacyjnym, majątkowym i zarządczym do spółki celowej, gdyż Enea Operator od 2016 roku wchodzi w taryfę dystrybucyjną opartą o jakość dlatego priorytetem jest skupienie się na swojej działalności.

Radny B. Perlicjan zapytał czy również miejscowość Jaracz będzie podlegała pod Piłę.

Przedstawiciel Eneos poinformował radnego, że będzie jedna umowa na gminę.

Radny H. Janus poprosił o sprecyzowanie co należy do kompetencji Eneos, a co do kompetencji Enena Operator.

Przedstawiciel Eneos poinformował, że są dwa rodzaje instalacji oświetlenia. Jest tzw. oświetlenie wydzielone, gdzie gmina buduje swoje oświetlenie czyli punkt sterowania. Natomiast większość są to oświetlenia skojarzone czyli tzw. linię napowietrzną niskiego napięcia, dystrybucyjną, gdzie właścicielem linii, która przeprowadza energię do klientów jest Enea Operator.

Dyrektor Eneos na koniec dodał, żeby ułatwić komunikację między rejonem oświetleniowym, a gminą, powstaje w tym celu program na stronie internetowej, który ułatwi zgłaszanie awarii drogą e-mali.

Następnie przystąpiono do realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pani M. Stachowiak przedstawiła zadania, które są oparte na ustawie o wychowaniu trzeźwości, Narodowym Programem Profilaktyki, Programem Narkomanii.

Ustawa o wychowaniu trzeźwości dla komisja daje 5 zadań:

1.       Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu. Z tego punku wynika, ze musi być prowadzony Punkt Konsultacyjny, który znajduje się na ul. Fabrycznej 4. W tym punkcie prowadzi się autodiagnozę, diagnozę oraz grupy samopomocowe. Jest grupa wsparcia. Są tam osoby, które mają problemy rodzinne czyli problemy przemocwe czy też z chorobami psychicznymi. Prowadzi się również zajęcia dla które zaznały przemocy w domach, dla młodzieży chorej. Na 50 tys. mieszkańców powinna działać Poradnia Leczenia Uzależnień. Rogoźno korzysta z poradni w Wągrowcu, w Chodzieży i w Obornikach gdzie przez cały czas leczenia jest kontakt z terapeutami i psychologami.

2.       Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. Dotyczy funkcjonowania świetlic z programem profilaktycznym. Od kilku lat jest prowadzony program budowania umiejętności. We wszystkich szkołach i przedszkolach znajdują się przeszkolone pary nauczycieli ponieważ tylko pracuje się w parach. W ramach potrzeb dzieci uczą dzieci młodzież podstawowych umiejętności. W ramach tej pomocy dzieciom jest również program profilaktyczno – wycieczkowy.  Przewodnicząca Komisji podkreśliła, że Komisja nie finansuje tylko dofinansowuje. Rodzice również mogą dofinansować. 

3.       Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych

  1. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych
  2.  Zapewnienie warunków działania/pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rogoźnie

Przewodniczący Komisji Radny A. Nadolny zapytał, w którym przedziale wiekowym i ile jest najwięcej problemów, które rozwiązuje komisja oraz czy są spowodowane?

Pani M. Stachowiak odpowiedziała, że komisja zajmuję się tylko osobami, które się zgłoszą. Przede wszystkim osobami dorosłymi, natomiast jeżeli chodzi o dzieci to dzieci tych rodzin, które potrzebują pomocy.

Dalej radny A. Nadolny zapytał jaki jest wzrost w porównaniu do poprzednich lat?

Pani M. Stachowiak odpowiedziała, że jest mniej interwencji w miejscach publicznych, z tego względu, że Komisja dofinansowuje patrole policji. Z tego policja musi się rozliczyć z tych środków, które są przyznane.

 

 

Następnie Dyrektor W . Jaworski przystąpił do zreferowania budżetu oświaty.

Wydatkami, które omówił były n/w punkty:

1)       Razem urlopy zdrowotne z ZUS;

2)       Dodatkowe wynagrodzenia roczne;

3)       Zus od dodatkowego wynagrodzenia rocznego;

4)       Dowozy;

5)       Nagrody jubileuszowe;

6)       Podwyższka 3% pracowników administracji i obsługi;

7)       ZUS od podwyżki;

8)       Awanse nauczycieli;

9)       Zus od awansów;

10)   Dodatkowe etaty;

11)   ZUS od dodatkowych etatów

12)   Wzrost funduszu socjalnego;

13)   Udział własny do dotacji przeznaczonej na wpłatę stypendiów;

14)   Inne jednostki oświaty (Piła, Warszawa inne gminy, prywatne przedszkola i Gimnazjum Społeczne przy LO).

Radny H. Janus zapytał jaki jest spadek i wzrost dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjach?

Dyrektor W. Jaworski odpowiedział, że w szkołach podstawowych wzrosło o ponad 100, a w gimnazjach zmalało ok. 87.  

  

Przystąpiono do realizacji pkt 5 - ,,Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie”.

 

W pierwszej kolejności R. Piątkowski  omówił projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogożna w rejonie ulic Długa - uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

Kolejny projekt uchwały przedstawił R. Piątkowski w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów najmu lokali użytkowych - uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

  

Następny projekt omówił Burmistrz w sprawie regulaminu targowiska miejskiego ,,Mój Rynek „ w Rogoźnie poinformował, że w tym projekcie jest kilka zmian - uwag nie wniesiono.

 

W dalszej części Skarbnik M. Kachlicka przedstawiła autopoprawki:

- autopoprawka nr 3 dot; przeniesienia 4.720 na wykonanie ,,Aktualizacji dokumentacji budowy 272520P w m. Gościejewo”

- autopoprawka nr 4 dot; zmiany preliminarza zadaniowego w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015 – przyjęty Uchwała Nr IV/31/204 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2014 roku dokonuje się następującej zmiany w budżecie:

W rozdziale   85154  Przeciwdziałanie alkoholizmowi,

W paragrafie  4170   Wynagrodzenia bezosobowe zwiększa się o kwotę 18.720,

W paragrafie  4270    Zakup usług remontowych zmniejsza się o kwotę 18.720.

- autopoprawka nr 5 dot: zmiany inkasenta opłaty targowej do miesiąca kwietnia 2015 roku.

 

Przystąpiono do realizacji pkt 6 wolne głosy i wnioski.

Komisja zgłosiła wniosek o następującej treści:

  1. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o naprawę przystanków w miejscowości Studzieniec” Wniosek zgłoszony przez Radną E. Wysocką został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  2. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Powiatu Obornickiego o wykonanie chodnika w miejscowości Garbatka przy drodze powiatowej nr 2027P”. Wniosek zgłoszony przez Radnego K. Nikodem został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  3. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Obornikach o zamontowanie tablic informacyjnej  w miejscowości Międzylesie przy drodze powiatowej Rogoźno – Boguniewo nr 2025P”. Wniosek zgłoszony przez Radną E. Wysocką został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  4. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Pana Burmistrza Rogoźno o wymianę znaków STOP B-20 przy przejeździe kolejowym w miejscowości Garbatka na drodze gminnej nr 272538P”. Wniosek zgłoszony przez Radny K. Nikodem został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  5. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje Agencja Nieruchomości Rolnych o podcięcie gałęzi drzew w miejscowości Słomowo (dot: parku)”. Wniosek zgłoszony przez Radny A. Nadolny został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  6. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o naprawę krawężnika przy posesji nr 12 w miejscowości Słomowo w ciągu drogi Wełna – Pacholewo nr drogi 2025P”. Wniosek zgłoszony przez Radny A. Nadolny został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.
  7. ,,Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o wypełnienie dziur na drodze gminnej  w miejscowości Słomowo ( przy cmentarzu ). Wniosek zgłoszony przez Radny A. Nadolny został przyjęty 8 głosami „za”, w obecności 8 członków Komisji.

Posiedzenie zakończono o godz. 21:30

Protokół sporządziła: D. Ślachciak

Rogoźno, dnia 12 stycznia 2015 r.

 

drukuj pobierz pdf