PROTOKOŁ nr LXVI/2018 z LXVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 27 czerwca 2018 r. o godz. 16.00
LXVI Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 27 czerwca 2018 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul.Wojska Polskiego 4.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum. Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 13 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.
Proponowany porządek obrad:
Ad. 2. Przyjęcieporządkuobrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po wprowadzeniu w ppkt) k) uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, oraz ppkt) m) uchwały w sprawie zniesienia formy ochrony przyrody z drzewa uznanego za pomnik przyrody, ppkt n) uchwały w sprawie uznania za pomniki przyrody drzew rosnących w Nadleśnictwie Durowo.
Ad. 3 Przyjęcieprotokołuz LXIV i LXV sesji VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie. Protokół z posiedzenia sesji LXIV został przyjęty 11 głosami „za” i 2 „wstrzymujących się” i protokół z sesji LXV został przyjęty 11 głosami „za” i 2 „wstrzymujących się”.
Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna. Pan radny Adam Nadolny zapytał, jak wygląda inwestycja na drodze szczytniewskiej? Pan starosta Adam Olejnik odpowiedział, że na drogę przeznaczone jest 500 tys zł i będzie ta inwestycja wykonywana w porozumieniu z burmistrzem Rogoźna, koniec inwestycji przewidziany jest na koniec września, natomiast rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w najbliższy czwartek. Pan radny Henryk Janus zapytał, jaka to będzie pomoc ze strony gminy? Pan starosta odpowiedział, bo nie wiadomo jaki finał będzie miał przetarg, poza tym wszystkie inwestycje będą rozliczane globalnie tj. droga Gościejewo – Karolewo, dokumentacja Za Jeziorem i chodnik na Wojska Polskiego.
Pan radny Łukasz Zaranek dołączył do obrad sesji o godz. 16:15. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, jaki zakres prac będzie wykonany na szczytniewskiej, czy planowane jest położenie asfaltu? Pan Olejnik odpowiedział radnemu, że będzie to utwardzenie tłuczniem wraz z zawalcowaniem, a położenie asfaltu to byłby koszt kilku milionów, a ażeby dysponować takimi środkami należałoby mieć dotację, a żeby mieć dotację to bysi być odpowiednia ilość punktów. Pan radny Sebastian Kupidura poprosił o wyjaśnienie kwestii strefy ciszy? Pan starosta poinformował, że jest to temat bieżący, którym w tej chwili zajmują się i pracownicy i radni. Powiedział, że do powiatu wpłynęły dwie petycje i w związku z tym, iż społeczeństwo jest w tym temacie podzielone planowane jest spotkanie z autorami tych pism. Podejmując decyzję w tej kwestii radni będą kierować się bezpieczeństwem użytkowników jeziora, ożywieniem flory ekologicznej, charakterem wód. Radny dopytał, czy obecna uchwała jest obowiązująca? Pan Adam Olejnik odpowiedział, że nikt nie stwierdził sprzeczności z prawem tej uchwały i oczywiście ona obowiązuje.
Ad. 5. Informacja o przygotowaniach do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży. Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska powiedziała, że na terenie gminy nie będą odbywały się półkolonie, natomiast inne jednostki taki wypoczynek organizują. W tym temacie głos zabrała pani kierownik GOPS-u Ewelina Kowalska, która powiedziała, że w dniach od 08.07.2018 roku do 21.07.2018 roku dzieci i młodzież w wieku od 7 roku życia do 15 roku życia będą brały udział w kolonii nad morzem w Ustroniu Morskim. Kolonia organizowana jest przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu. W kolonii będzie brało udział 23 dzieci z terenu Gminy Rogoźno. Pani przewodnicząca GKRPA Maria Stachowiak przedstawiła:
RAZEM WAKACYJNY PROGRAM DLA DZIECI i MŁODZIEŻY w 2018 roku z GPPiRPAiN
Sporządziła: M. Filipiak Rogoźno dnia 8.06.2018 r Ad. 6. Służba zdrowia w gminie Rogoźno. Materiały stanowią załącznik do niniejszego protokołu. Pan radny Maciej Kutka zapytał, czy są znane terminy kontraktowania dla specjalistów? Pan burmistrz wyjaśnił, że od kilku lat sa przygotowane lokale dla specjalistów tj. ortopeda, chirurg czy ginekolog, jednak do tej pory brak jest kontraktów. W najbliższym czasie tj. w czerwcu będzie kontraktowanie na ginekologa, a te kontrakty, które są będą wydłużone do końca roku. Przedstawiciel NFZ pan Paweł Dominiak poinformował, że planowane jest ogłoszenie konkursu na przełomie lipca i sierpnia. Pan burmistrz zapytał na jakie specjalności gmina może liczyć? Otrzymał odpowiedź, że ciężko jest powiedzieć, ponieważ do teraz analizowane są mapy potrzeb i pewności żadnej nie ma co do specjalności na danym terenie. Pan radny Sebastian Kupidura do kogo zwracać się ma gmina z imienia i nazwiska by uzyskać konkretne informacje? Pan Dominiak powiedział, że pismo takie należy złożyć na główny adres NFZ. Na koniec głos zabrała pani Urszula Bak – naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Zdrowia w Starostwie Powiatowym w Obornikach. Pan burmistrz zapytał, dlaczego procedury w szpitali na izbie przyjęć trwaja tak długo? Pani naczelnik wyjaśniła, że procedura przyjęcia na izbie przyjęć trwa 6h z określeniem możliwości przyjęcia pacjenta na oddział, a oprócz tego dochodzą jeszcze kłopoty z rozbudową szpitala, co tez ma istotny wpływa na pracę izby przyjęć. Pan radny Hubert Kuszak zgłosił rozważenie możliwości wjazdu i wyjazdu do szpitala, ponieważ uiszczanie opłat utrudnia swobodny ruch parkujących jak i pojazdów uprzywilejowanych. Pani Urszula Bak obiecała przekazać ta uwagę pani dyrektor.
Ad. 7 Działalność spółek gminnych „Megawat” i „Aquabellis”. Przygotowane dokumenty ze względu na ich obszerność stanowią załącznik do protokołu. Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zapytała skąd wynika wysoka cena ciepłej wody? Pan prezes poinformował, że cena energii cieplnej spadła o 15% w ostatnim czasie, natomiast ciepła woda to nie jest problem Megawatu, ponieważ tym zajmują się administratorzy, a na przykładzie willi Bergamo można stwierdzić, że straty na instalacji wewnętrznej wynoszą 30% ponieważ brakuje odpowiedniej izolacji pionów. Pan radny Kupidura zapytał, czy odległość bloku od kotłowni ma znaczenie? Pan Gruszczyński odpowiedział, że nie ma żadnego znaczenia, a roczne straty na przesyle wynoszę ok 10% i jest to wkalkulowane w cenę. Straty generują głównie instalacje wewnętrzne. Pan Kupidura zapytał, czy w innych miejscach tez można oznaczyć % strat? Pan prezes odpowiedział, że taki szacunki, można wykonać tylko w willi bergamo. Radny poprosił o wyjaśnienie, czy gdyby poddano budynki termomodernizacji, to czy byłby obniżone koszty? Prezes wyjaśnił, że należałoby poddać termomodernizacji wewnętrzne instalacje tzw piony, chociaż większość budynków już jest poddanych termomodernizacji, jednak należy też zwrócić uwagę na to, iż budynki te budowano w zupełnie innych czasach, gdzie obowiązywało inne prawo budowlane. Pani radna Erenc – Szpek zapytała, ile dołączyło się odbiorców do Megawatu, a ilu zrezygnowało? Pan prezes powiedział, że ostatnim klientem jest willa bergamo, natomiast w ostatnim czasie nikt nie zrezygnował. Pan radny Jarosław Łatka zapytał, czy właściciele zwrócili się do Aquabellisu o wykup odcinka sieci kanalizacyjnej? Pan prezes odpowiedział, że tak, jednak rozbieżność zaproponowanych cen jest tak duża, że takiego porozumienia na ta chwile nie ma. Radny Kuszak zapytał, czy dla klientów korzystających z e-faktur planowane jest wprowadzenie zniżek? Pan Goszczyński powiedział, że owszem w niedalekiej przyszłości można takie zniżki wprowadzić jednak na ta chwilę skala tych klientów jest zbyt niska. Pan radny Jarosław Łatka zapytał, czy będzie wykonane odwodnienie na ulicy Diamentowej? Pan prezes powiedział, że będzie wykonane w najbliższym czasie, ponieważ być może sprawa umknęła w natłoku obowiązków. Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek poprosiła o interwencję w sprawie handlowców naprzeciwko supermarketu Tesco, ponieważ borykają się oni z brakiem kanalizacji. Pan prezes obiecał zając się tym tematem. Pan radny Łatka zapytał o plan modernizacji przepompowni na ul. Nowej. Prezes odpowiedział, że nie ma takich planów natomiast będzie zmodernizowana przepompownia na ul. Paderewskiego, ponieważ stwarza więcej problemów.
Ad. 8. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
Ad. 9 Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.
Do dnia 27.06.2018 r. odebrano roboty na łączną wartość 808 910,13 zł brutto Pierwszy odbiór 20.03.2018 r., drugi odbiór 24.04.2018 r. , trzeci odbiór 29.05.2018 r. Pozostało do wykonania i odebrania: 414 414,87 zł Kolejny planowany odbiór prac nastąpi w dniu 28.06.2018 r. Problemy wynikłe na budowie: Obecnie jest brak problemów, wszystkie prace realizowane są zgodnie z przyjętym harmonogramem. W dniu 28 czerwca nastąpi oficjalna zmiana kierownika budowy. Do dnia 27.06.2018 r. odebrano roboty na łączną wartość 3 447 803,84 zł brutto Pierwszy odbiór 29.03.2018 r., drugi odbiór 06.04.2018 r. , trzeci 24.04.2018 r., czwarty 10.05.2018 r., piąty 22.05.2018 r., szósty odbiór 05.06.2018 r., siódmy odbiór 22.06.2018 r. Pozostało do wykonania i odebrania: 3 280 763,10 zł Problemy wynikłe na budowie: Obecnie brak jest problemów. Od dnia 18.06.2018 r. nastąpiła zmiana kierownika robót sanitarnych. Do dnia dzisiejszego na plac budowy dostarczono:
Ad. 9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie o udziale w spotkaniach i działaniach podejmowanych w okresie od 31 maja do 27 czerwca 2018 roku.
Dnia 15.06.2018 r odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, której tematem była kontrola wydatków i ocena realizacji budżetów szkół. W posiedzeniu brali udział członkowie Komisji Rewizyjnej w składzie:
jak również zaproszeni goście: Zastępca Burmistrza p. Renata Tomaszewska, Dyrektor CUW-u, p. Zbigniew Heydrych i główna księgowa CUW- u, p. Małgorzata Makowska. Po wysłuchaniu streszczenia tematu przedstawionego przez główną księgowa CUW-u, przeanalizowaniu sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych za okres od początku roku do dnia 31 maja 2018 roku, sprawdzeniu faktur oraz otrzymaniu odpowiedzi na pytania członków , Komisja Rewizyjna stwierdziła co następuje: łączny plan jednostek oświatowych w Gminie Rogoźno na dzień 01.01.2018 r. wynosił 22 047 976 zł (uchwała nr LII/491/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 11.12.2017 r ) i zmieniany był dwukrotnie:
Plan wydatków po zmianie wynosi 22 399 976,46 zł. Wykonanie na 31.05.2018 r wynosi 9 735 601,86 zł. Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 21 czerwcaa 2018 roku wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik GOPS Ewelina Kowalska, Przewodnicząca GKRPA Maria Stachowiak oraz Kierownik Wydziału Roman Piątkowski.
Komisja obradowała w pełnym składzie. Tematem posiedzenia był letni wypoczynek dzieci i młodzieży. Temat został omówiony przez p. Marię Stachowiak i p. Ewelinę Kowalską. Podczas posiedzenia zaopiniowano projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Komisja wysunęła radnego Jarosława Łatkę na członka komisji w konkursach „Mój piękny dom” i „Moja piękna zagroda”. Komisja jednogłośnie przyjęła także wnioski:
Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa miała swoje posiedzenie w dniu 25 czerwca 2018r. Tematem posiedzenia była informacja o działalności finansowej spółek gminnych Aquabellis i Megawat. W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownicy Wydziału Roman Piątkowski, Paweł Andrzejczak oraz Prezesi Spółek Gminnych Aquabellis i Megawat. Komisja obradowała w siedmioosobowym składzie. Prezesi szeroko omówili sytuację w swoich spółkach pod kątem finansowym, zapoznali radnych z planowanymi inwestycjami. Radni otrzymali informację, że sytuacja finansowa spółek jest stabilna. Natomiast stan służby zdrowia w Gminie Rogoźno przedstawił Burmistrz Roman Szuberski. W dalszej części komisja omówiła materiały na sesję, które zreferowali: pan Roman Piątkowski oraz pani skarbnik Maria Kachlicka . Członkowie komisji zgłosili cztery wnioski. Pierwszy wniosek złożył Bartosz Perlicjan do GDDKiA o wybudowanie sygnalizacji świetlnej na DK11 na skrzyżowaniu z drogą Wełna – Parkowo. Następny wniosek złożył Krzysztof Nikodem o zamontowanie skrzynki prądowej na boisku w Garbatce. Kolejny wniosek złożył Henryk Janus do Burmistrza o ustawienie znaku ograniczającego wjazd pojazdów ciężarowych powyżej 12 t na drodze gminnej nr 272514P pomiędzy DK11, a drogą powiatową 1352P Ruda – Przybychowo. Ostatni wniosek złożył Sebastian Kupidura do Zarządu Dróg Powiatowych o przywrócenie na drodze powiatowej nr 2029P Rogoźno – Murowana Goślina w miejscowości Międzylesie od strony Rogożna i od Studzieńca znaków ostrzegawczych A-18A zwierzęta gospodarskie. Wszystkie wnioski KG,FiR przyjęła jednogłośnie.
Ad. 9. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA ROGOŹNA z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie za okres od 24.05.2018 r. do 27.06.2018 r.
Ad. 10. Interpelacje i zapytania radnych. Brak.
Ad. 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych. Pan wiceprzewodniczący Paweł Wojciechowski odczytał odczytał odpowiedzi na interpelacje pana Krzysztofa Nikodema: „W odpowiedzi na wniosek nr 2 dotyczący doprowadzenia energii elektrycznej do boiska sportowego w Garbatce wraz z montażem skrzynki rozdzielczej informuję, że w obecnie realizowanym budżecie na 2018 rok nie ujęto realizacji w/w zadania, natomiast w przypadku wprowadzenia zmian w budżecie i posiadania wolnych środków rozważymy możliwość realizacji. Informuję również, ze procedura związana z montażem skrzynki wraz z podłączeniem instalacji do sieci, to okres około 6 miesięcy.”
„W odpowiedzi na interpelację nr 2/2018 z dnia 30.05.2018r. w sprawie zainstalowanie w m. Ruda lampy na słupie przy placu zabaw informuje, że w obecnie realizowanym budżecie na 2018 rok nie jest ujęta realizacja w/w zadania, natomiast w przypadku wprowadzenia zmian w budżecie i posiadania wolnych środków rozważymy możliwość realizacji. Jednocześnie informuję, że kwota 3 000,- zl. zgodnie z planem wydatków ujętych w budżecie na 2018 rok, zabezpieczona w przedsięwzięcie funduszu soleckiego dotyczy zamontowania oświetlenia na działce nr 582 w m. Ruda.”
„W odpowiedzi na interpelację nr 3/2018 z dnia 30.05.2018r. informuję, że zgodnie z umową INTZ.272.9.2014 z dnia 14.05.2014r.Wykonawca był zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania w wysokości 5% wartości umowy. Wypłata drugiej części w wysokości 30 % zabezpieczenia należytego wykonania umowy co stanowi kwotę 3 752,82 zł. + odsetki została wstrzymana na pokrycie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości. Wykonawca w wyznaczonych przez Zamawiającego terminach w sprawie przeglądu w/w świetlicy nie przybył i przeglądu dokonała powołana komisja w obecności sołtysa Pana Krzysztofa Nikodema. Ostatni przegląd gwarancyjny odbył się w dniu 09.05.2017r. także bez obecności Wykonawcy. O ustaleniach spisanych notatką służbową w dniu 09.05.2017r. Wykonawca został powiadomiony drogą e-mail z prośbą o kontakt w sprawie ustalenia terminu usunięcia usterek. Do dnia dzisiejszego usterki nie zostały usunięte i w związku z powyższym zlecone zostały do wykonania Spółdzielni OPUS w Rogoźnie na koszt Wykonawcy.” Pan radny Krzysztof Nikodem powiedział że gwarancja już dawno minęła a kwota na naprawę usterek jest niewystarczająca. Pan kierownik Paweł Andrzejczak odpowiedział, że gmina ma prawo dochodzić roszczeń, w przeciwnym razie gmina wystąpi na drogę sądową jeżeli kwota usterek będzie znaczna.
oraz odpowiedź na interplecje pana radnego Huberta Kuszaka: „W odpowiedzi na pismo z dnia 30.04.2018r. (data wpływu: 07.05.2018r.) znak: BR.0003.4.2018 oraz załączonej kopii interpelacji Pana Huberta Kuszaka - radnego Rady Miejskiej Rogoźna dotyczącej obowiązywania strefy ciszy w Rogoźnie na Jeziorze Rogozińskim uprzejmie informuję, że: 1.nadal obowiązuje Uchwała Nr IX/59/03 Rady Powiatu Obornickiego z dnia 30.06.2003r. w sprawie: wprowadzenia zakazu używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi i elektrycznymi na jeziorach zmieniona Uchwałą Nr XIX/116/04 Rady Powiatu Obornickiego z dnia 27 kwietnia 2004r.1 która skreśla w tytule oraz w treści uchwały słowo „i elektrycznymi". Uchwalenie uchwały było poprzedzone szeroką konsultacją z zainteresowanymi jednostkami i organizacjami samorządowymi, społecznymi i gospodarczymi. Uchwała Rady Powiatu Obornickiego wprowadziła przedmiotowy zakaz na wniosek Rady Miejskiej Rogoźna i Stowarzyszenia „Jezioro Rogozińskie". O zmianę przedmiotowej uchwały do przewodniczącego Rady Powiatu Obornickiego zwrócił się Zarząd „Stowarzyszenia Jezioro Rogozińskie". Zarząd Powiatu Obornickiego zwrócił się do:
-WOPR-u,
o opinię w sprawie zmiany przedmiotowej uchwały polegającej na dopuszczeniu do użytkowania na jeziorach leżących na terenie powiatu obornickiego łodzi o napędzie elektrycznym, z powodu małej emisji hałasu. Wszystkie otrzymane opinie były pozytywne i podkreślały, że proponowana zmiana ułatwi zainteresowanym korzystanie z wód jezior. odnosząc się do kwestii nazwy jeziora po analizie sprawy stwierdza się, że nazwa „Jezioro Rogozińskie" jest powszechnie używana przez mieszkańców Gminy Rogoźno oraz jednostki samorządowe, inne podmioty gospodarcze i społeczne o czym świadczy cała procedura związana z uchwaleniem uchwały oraz m.in. treść załączonej interpelacji Radnego Rady Miejskiej Rogoźna Pana Huberta Kuszaka, a także nazwa Wnioskodawcy, którym jest „Stowarzyszenie Jezioro Rogozińskie". Wątpliwości co do nazwy jeziora podnoszone w piśmie Pana Burmistrza zostały spowodowane przez zamieszczoną w „Atlasie podziału hydrograficznego Polski" oraz „Narodowym gazeterze Polski" nazwą „Jezioro Rogoźno". Należy stwierdzić więc, że obydwie używane nazwy dotyczą tego samego jeziora położonego w gminie Rogoźno. w obrocie prawnym jest wiele decyzji dotyczących Jeziora Rogozińskiego wydanych przez Starostę Obornickiego, Burmistrza Rogoźna, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Wojewodę Wielkopolskiego, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, WFOSiGW - umowa współfinansowanie m.in.:
decyzja Starosty Obornickiego z dnia 02.07.2013r. nr AB.6740.183.2013 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę dla Klubu Żeglarskiego „KOTWICA" na przebudowę i rozbudowę pomostu na przystani żeglarskiej,”
Ad. 12. Wolnegłosyiwnioski. Pan radny Hubert Kuszak zapytał, jak wygląda sprawa palacu w Wełnie, czy kwota 20 tys zł dla prywatnego przedsiębiorcy została już rozliczona i skąd wzięła się kara 10 tys zł dla tej osoby? Pani skarbnik Maria Kachlicka wyjaśniła, że przedsiębiorca remontował oficynę, wykonał to we wskazanym terminie i został rozliczony. Swoją pracę udokumentował licznymi fotografiami. Natomiast to o co pytał radny dotyczy właściciela pałacu w Wełnie, który został ukarany mandatem od Konserwatora Zabytków, jednak sa to dwie odrębne własności. Następnie radny podziękował za dostarczenie piasku na skatepark, jednak zwrócił uwagę na konieczność zabezpieczenia tuj rosnących obok skateparku, ponieważ parkujący tam działkowicze niszczą te drzewka. Kierownik Andrzejczak powiedział, że planowane jest tam ogrodzenie 3 barierek w najbliższym okresie.
Ad. 13. Zakończenie. Posiedzenie sesji zostało zakończone trzykrotnym uderzeniem laski przez Pana Przewodniczącego Henryka Janusa o godz. 20:00 – protokołowała Anna Mazu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||