PROTOKÓŁ nr 34/2018 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 22 stycznia 2018 r. o godz. 16:30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji K. Erenc – Szpek. Przewodniczący K. Erenc – Szpek stwierdziła, że na 5 członków Komisji w obradach bierze udział 5 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Proponowany porządek obrad:
Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum. Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 5 członków komisji, udział w obradach bierze 5 członków komisji.
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. Protokół został przyjęty jednogłośnie 4 ,,za” w obecności 4 radnych.
Ad. 5 Ocena funkcjonowania i organizacji targowiska miejskiego (kontrola poboru inkaso za opłatę targową i rezerwację na targowisku miejskim.) W ramach pozycji wydatków budżetowych na zakup materiałów i wyposażenia wydatkowano kwotę w wysokości 8 216,11 zł brutto. Wydatki te zostały przeznaczone na zakup:
W ramach pozycji wydatków budżetowych związanych z zakupem usług pozostałych wydatkowano kwotę w wysokości 13 298,36 zł brutto. Wydatki te zostały przeznaczone na:
W ramach pozycji wydatków budżetowych związanych ze zużyciem energii wydatkowano kwotę w wysokości 4 051,21 zł. Wydatki te zostały przeznaczone na:
W 2017 roku na konto Urzędu Miejskiego w Rogoźnie wpłynęły następujące wpłaty z tytułu rezerwacji stanowiska na targowisku miejskim w Rogoźnie:
Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, czy jest cos co się zmieniło na targowisku od 2016 roku? Pani Małgorzata Jamróż, która jest inkasentem odpowiedziała, że targowisko otwierane jest od godz. 5-5.30, natomiast latem od godz. 4-4.30 do 13-15. Jest 101 miejsc na całym targowisku, z czego ok 70% to miejsca zajęte co piątek na handel. Zauważalny jest spadek przyjeżdżających sprzedawców, a powodem jest zbyt mały obrót, wcześniejsze emerytury, wprowadzenie kas fiskalnych. Pani przewodnicząca zapytała, jak wygląda opłata za targowisko? Pani Jamróz odpowiedziała, że 20 zł miejsce bez dachu, 25zł miejsce pod dachem i 5 zł z roweru, natomiast w okresie zimowym – o 10 zł mniej, opłata z roweru 2 zł i cmentarz 5 zł, natomiast w święta i soboty, niedziele, oplata wynosi 10 zł. Pan radny Roman Kinach zapytał, czym jest spowodowany spadek zainteresowania targowiskiem przez handlujących? Pani Małgorzata Jamróz powiedziała, że zawsze znajdzie się taki, który będzie niezadowolony, ale powodem przede wszystkim jest mały obrót. Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska dodała, że nieszczęściem jest „piątek”, ponieważ większość ludzi pracuje, co innego gdyby to była sobota, wtedy zainteresowanie byłoby większe. Pani Erenc – Szpek zapytała, jaka jest struktura? Pani Jamróz odpowiedziała, że pan Marek Smantek dba o porządek i ona, która jest inkasentem. Pan kierownik Paweł Andrzejczak dodał, że do korzyści należy jeszcze doliczyć wpływy z placów manewrowych, które znajdują się na targowisku – i jest to rocznie 6 tys zł. Pan Bartosz Perlicjan zapytał, czy wiadomo jaki jest spadek wpływów z opłat za targowisko do roku 2017? Pani inkasent odpowiedziała, że nie posiada dokładnych wyliczeń ale może być to kwota rzędu ok. 10-13 tys zł. Pani Erenc – Szpek zapytała ilu jest Polaków na targowisku, a ilu obcokrajowców? Pani Jamróz odpowiedziała, że Polacy to 63 osoby i Bułgarzy 14 osób. Pan radny Kinach zapytał, czy może zdarzyć się taka sytuacja, że gmina będzie musiała dokładać do targowiska? Pani skarbnik Maria Kachlicka odpowiedziała, że na razie targowisko się bilansuje, ale w przyszłości może się zdarzyć, że gmina będzie dokładała. Pani przewodnicząca Erenc – Szpek zapytała, jakie musza być spełnione wymogi, by na targowisku mogły być sprzedawane zwierzęta? Pan kierownik Andrzejczak powiedział, że musi być obecny na targowisku wtedy lekarz weterynarii, maty nasączone środkami chemicznymi i budynki inwentarzowe. Pan kierownik dodał, że gminy nie stać przy takim budżecie, żeby umożliwić handel zwierzętami, ponieważ samo przygotowanie targowiska do tego typu działalności to koszt 50% wartości istniejącego targowiska. Pan radny Bartosz Perlicjan zaproponował wyższą opłatę za organizacje jarmarku świątecznego, aby zapobiec sytuacji utrzymywania targowiska przez gminę.
Ad. 6 Sprawy bieżące. W tym punkcie radni Komisji Rewizyjnej zajęli się rozpatrzeniem skargi złożonej na Burmistrza Rogoźna przez mieszkańców ulicy Brzozowej w Parkowie. Komisja odroczyła ten punkt do następnego spotkania komisji.
Ad 7 Wolne glosy i wnioski. Brak
Ad. 8 Zakończenie posiedzenia. Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 18:00, protokołowała – Anna Mazur.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||