Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji: Protokół nr 8/2020 i 9/2020 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie, które odbyły się 15 i 21 maja 2020 roku o godzinie 9:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

Rogoźno, dnia 21 maja 2020 r.

PROTOKÓŁ nr 8 i 9/2020

ze spotkania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie

 

Dnia 15 i 21 maja 2020 r. o godzinie 9:00 w Sali nr 20 UM odbyły się spotkania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Adam Nadolny, który stwierdził że na 4 członków Komisji, udział bierze 4 członków Komisji i Komisja jest władna do podejmowania uchwał i wydawania opinii.

 

Proponowany porządek obrad Komisji Skarg, Wniosków i Petycji:

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Rozpatrzenie wniosku mieszkańców Józefinowa..
  3. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.
  4. Zakończenie.

 

Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

 

Pan Przewodniczący Adam Nadolny otworzył posiedzenie Komisji i stwierdził, że wszyscy jej członkowie są obecni, dlatego też komisja jest władna do wydawania wniosków, opinii i podejmowania uchwał.

Pan radny Henryk Janus zgłosił się z wnioskiem i powiedział, że nie został dochowany termin doręczenia zaproszeń w związku z tym komisja jest nie ważna i zaproponował, że może się jedynie odbyć jako spotkanie. Pan Przewodniczący Nadolny przychylił się do propozycji pana Janusa i powiedział, że komisja zostanie zwołana w innym terminie.

 

Ad. 2 Rozpatrzenie wniosku mieszkańców Józefinowa.

Pani sołtys Parkowa Justyna Bartol – Baszczyńska zabierając głos powiedziała, że jeżeli mieszkańcy Józefinowa chcą utworzyć swoje sołectwo, widzą w tym cel i korzyści finansowe z tego płynące to jak najbardziej jako sołtys popiera tą inicjatywę.

Na tą chwilę w budżecie zostały pieniążki na wykup boiska dla Józefinowa i 500 zł na narzędzia – rzeczy gospodarcze.

Mieszkaniec sołectwa podziękował za dotychczasową pracę pani sołtys i dodał, że nie chodzi o względy finansowe, ale o to, że społeczność w Józefinowie jest bardzo z sobą zżyta i by tą cechę dalej pielęgnować.

Pan Piotr Krakowiak podkreślił, że istnieje i działa już Koło Józefinowianek – i gdyby dodać wykup boiska i stworzenie świetlicy, to jest już tyle czynników by zacząć wyodrębniać tą społeczność.

Pan radny Sebastian Kupidura powiedział, że w złożonym wniosku nie widzi żadnych przeciwwskazań do wszczęcia procedury podziału sołectwa Parkowo i jest jak najbardziej przychylny temu pomysłowi.

Pan Henryk Janus zaznaczył, że jest bardzo zainteresowany sprawą jak będzie wyglądał budżet tego sołectwa, ponieważ jest to system przeliczania na mieszkańca i żeby sołectwo otrzymało te środki to podział powinien być do końca lipca.

Następnie po krótkiej dyskusji pan Sekretarz przedstawił, jak tą sprawę można rozwiązać – Statut wyprzedza Ustawę o samorządzie gminnym i Sekretarz wskazał, że w razie podziału jednostki pomocniczej wskazane są konsultacje społeczne i teraz mogą one mieć postać – zebrania wiejskiego lub przeprowadzenia ankiety skierowanej do mieszkańców.

Przewodniczący powiedział, że jest to fajna inicjatywa, teren przyszłego sołectwa jest zawsze wysprzątany i zadbany – i będzie to pewnie służyło wszystkim mieszkańcom.

Pan radny Janus dodał, że w podziale sołectwa Tarnowo, z którego wyłoniło się sołectwo Karolewo, też chodziło m.in. o odległość i o sprawiedliwe dzielenie środków.

Pani sołtys Parkowa wtrąciła, że od samego początku pilnowała by do Rady Sołeckiej weszły osoby, z każdej części Parkowa i Józefinowa, by planowane inwestycje rozkładały się równomiernie w obu miejscowościach.

 

Ad. 3. Zakończenie.

Posiedzenie zakończono w dniu 15 maja o godz. 10:10.

 

 

 

Kolejne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 21 maja 2020 roku o godz. 7:30 w Sali nr 20 UM.

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Adam Nadolny, który stwierdził że na 4 członków Komisji, udział bierze 4 członków Komisji i Komisja jest władna do podejmowania uchwał i wydawania opinii.

Proponowany porządek obrad Komisji Skarg, Wniosków i Petycji:

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Rozpatrzenie wniosku mieszkańców Józefinowa..
  3. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.
  4. Zakończenie.

 

Członkowie komisji nie wnieśli zmian do porządku obrad.

Pan radny Henryk Janus poprosił o określenie panią skarbnik, jak będzie wyglądał budżet sołectw po podziale?

Pani skarbnik Irena Ławniczak wyjaśniła, że do określenia środków nowego sołectwa będą potrzebne dane o ilości mieszkańców i wyliczenia wynikną z określonego wzoru, natomiast należy jeszcze wziąć pod uwagę widełki, w których mieszczą się określone kwoty. Pani Skarbnik powiedziała, że fundusz sołectwa Parkowa nie powinien zmienić się znacznie, ponieważ zmniejszenie ilości mieszkańców nie wpłynie na zmniejszenie funduszu, dlatego, że w Parkowie zostanie jeszcze ponad 1000 mieszkańców – a ta ilość zawiera się w tym samym przedziale kwotowym.

Radni wydali jednogłośnie pozytywną opinię w sprawie utworzenia nowego sołectwa w Józefinowie.

 

Na zakończenie pan Janus zapytał o powód odwołania sesji absolutoryjnej w maju? Pani Irena Ławniczak poinformowała, że spowodowane jest to przesunięciem terminów złożenia sprawozdań finansowych, które są niezbędne do podania kwot bilansowych.

Posiedzenie zostało zakończone o godz. 7:50.

 

drukuj pobierz pdf