PROTOKÓŁ nr 8 /2015 z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 24 września 2015 roku o godz. 16.30 wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Łukasz Zaranek. Przewodniczący Ł. Zaranek stwierdził, że na 7 członków Komisji w obradach bierze udział 6 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu
Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Pan Przewodniczący Łukasz Zaranek oddał głos gościom, którzy spotkali się na komisji by przedstawić radnym wizję zmiany istniejących budynków na ul. Fabrycznej i ul. II Armii W.P. w galerię handlową pod nazwą „Galeria Fabryczna”. Inwestycję przedstawili panowie z firmy Jack – Bud, którzy są właścicielami działek, na których ma powstać galeria. Projekt przekształcenia części ronda pod inwestycję polega na wybudowaniu galerii pod nazwą „Galeria Fabryczna” i zakłada wyburzenie części budynków przy ul. Fabrycznej tj. stare garaże i budynki magazynowe po firmie HE-MI-DAR oraz postawienie części nowych budynków o powierzchni pierwszy 1050 m i 640 m budynek drugi + kondygnacja piętro. Projekt budynków, ich wkomponowanie w miejsce obecne przedstawił projektant Jakub Januszewski. Pierwsze pytanie od pana radnego Chudzickiego dotyczyło wielkości działki i wielkości budynków, które będą wchodziły w skład galerii? Pan inwestor poinformował radnego, że sama działka to ok 6000 m2, a powstałe budynki, będą miały 1700 m2. Kolejne pytanie w tym temacie postawił pan Łatka pytając inwestorów jaki rodzaj działalności jest przewidziany w galerii? Pan inwestor odpowiedział, że jest to działalność handlowo – usługowa. Drugim pytanie pana radnego było, czas realizacji tej inwestycji? Pan inwestor odpowiedział, że jest to ok 2 lat – dlatego, że musi być zatwierdzona zmiana planu zagospodarowania, ogłoszenie przetargu, prace projektowe, warunki przyłączeniowe i jest to wszystko czasochłonne. Kolejne pytanie radnego, to kwestia wysokości obiektu? Pan projektant Januszewski odpowiedział, że jest to ok 9 m w najwyższym punkcie. Pani burmistrz dopytała, czy w związku z tym, że budynek jest bardzo brzydki od strony ul. II Armii W.P., czy jest szansa na zawieszenie banerów reklamowych z nazwą firmy inwestującej? Inwestor odpowiedział, że nie będzie na tym etapie inwestował w ruinę jaką są bydynki na tej ulicy, a jeżeli będzie wizualizacja całej galerii to można pomyśleć wtedy o jakiejś reklamie.
Ad. 4 Sprawozdanie z wykonania budżetu za Ipółrocze 2015 r. Sprawozdanie z wykonania budżetu za pierwsze półrocze wraz z prezentacją przedstawioną na posiedzeniu komisji stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pytanie radnego Chudzickiego do pani skarbnik, brzmiało: „ Czy coś się zmieniło w wykazie planowanych wydatków majątkowych?” Pani skarbnik odpowiedziałała, że jedynie monitoring został zakończony i zobowiazanie na koniec okresu sprawozdawczego wyniosło 64.900 zł. Radny Łatka zapytał, czy były umorzenia podatków? PaniSkarbnik odpowiedziała, że wszystkie umorzenia znajdują się na stronie 12 informacji o wykonaniu budżetu i umorzenia te zazwyczaj są indywidualne oraz dotyczą najczęściej osób w trudnej sytuacji. Radny Maciej Kutka zapytał pania skarbnik jaka jest wysokość podatku ośrodka za jeziorem? Pani Skarbnik odpowiedziałaq, że jest to niecałe 4000 zł, w tym umorzenie dotyczyło tylko części gruntu, natomiast od budynków wszystkich należność została zapłacona. W dalszej części pan radny Chudzicki zapytał panią skarbnik :” W jaki sposób jest wyliczana kwota wolnych środków?” Pani skarbnik odpowiedziała, że jest to róznica pomiędzy przychodami a rozchodami. Pan Chudzicki zapytał również;” Kiedy można uruchomić wolne środki?” Pani skarbnik odpowiedziała, że po bilansie. Dalej radny Jarosław Łatka zapytał, do ilu mieszkańców ma prowadzić nowo powstała droga w Gościejewie? Pani skarbnik odpowiedziała wraz z pania burmistrz, że jest to droga finansowana z byłego FOGR – i że droga nie jest planowana do budynków mieszkalnych tylko do pól rolników, żeby nie niszczyli sobie sprzętu. Następnie radny zapytał o to, dlaczego wszystkie kościoły nie są traktowane równo w spr. doracji na cele remontowe? Pani Skarbnik odpowiedziała, że na takie kwoty były składane wnioski i ona nie może ingerować w to co jest na wniosku. Opinia komisji w tej sprawie jest pozytywna przy 3 głosach „za” i 3 „wstrzymujących się”, oraz wniosek formalny zgłoszony przez Radnego Jarosława Łatkę by kośćiół w Parkowie otrzymał 20 tys zł. Następnie w daleszej części pani skarbnik przedstawiła 3 autopoprawki – dotyczące środków przeniesionych na fundusz Sołecki w Karolewie, następnie przeniesienia między rodziałami w oświacie oraz zwiększenie planowanych wydatków na roboty budowlane, nadzór inwestorski kwota 185 tys zł. Następnie pani skrabnik przedstawiła również projekt uchwały w spr. Planu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2015-20226, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 5. Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej. - uchwała w sprawie nazewnictwa ulic – powyższą uchwałę przedstawił kierownik Roman Piątkowski, proponując komisji ul. Uboczną. Pan Radny Łatka wyraził swoje negatywne zdanie dotyczące tej nazwy i zapytał pana kierownika, czy komisja może tą nazwę zmienić? Kierownik odpowiedział, że mieszkańcy wybrali ul. Spokojną i radny Łatka i reszta czlonków komisji ustosunkowali się pozytywnie do tej propozycji. - uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie Gminy Rogoźno – uchwałę również zreferował pan Piątkowski informując radnych, że jest to budynku z przeznaczeniem na lokale socjalne. Pan Łatka zapytał, czy były już prowadzone rozmowy odnośnie kosztów? Pan Piątkowski odpowiedział, że na razie jest oferta nabycia za kwotę 250 tys zł, nie wiadomo natomiast ile będzie tam mieszkań po remoncie, przypuszczenia są na 27 małych mieszkań, ale jest wskazanie na kilka większych. Pan radny Kuszak zapytał, czy właściciela sąsiednich budynków, są poinformowani, że będą tam budowane mieszkania socjalne? Pan Piątkowski odpowiedział, że nikt z mieszkańcami nie prowadził takich rozmów. Pan radny Łatka zapytał, cze ewentualne prace mogą być prowadzone przez pracowników „CIS”? Pani burmistrz odpowiedziała, że na pewno tak, ale nie będą to wszystkie prace, ponieważ pracownicy CIS na początku sami się będą dokształcać, poza tym nie będzie ich na tyle dużo by poradzić sobie w terminie ze wszystkimi pracami. Pan Kuszak w dalszej części zapytał, czy właścicielem jest syndyk, czy osoba prywatna? Pani burmistrz odpowiedziała, że właścicielem jest osoba prywanta.
- uchwała w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych – uchwałę zreferował pan Roman Piątkowski informując radnych, że rzeczywistośc jest taka że drogi, które nie są drogami gminnymin i tak gmina o nie dba – więc czy one terez będą zaliczone do dróg gminnych czy nie to i tak niewiele to zmieni. - uchwała w sprawie sfinansowania w kwocie 23 tys prac restauratorsko – konserwacyjnych w kościele pw. N.M.P. Królowej Świata w Parkowie – uwagą do tego punktu ze strony radnego Łatki i Nikodema było przydzielenie takiej kwoty, żeby wszystkie poprzednie parafie, które składały wnioski o pomoc finansową otrzymały po równo. Wniosek formalny radnego Łatki - przydzielenie dofinansowania w kwocie 20 tys zł.
Ad. 6 Wolne głosy, wnioski, komunikaty. W tym punkcie radni wydali opinię w sprawie zmiany planu zagospodarowania działek w Jaraczu na wniosek pana Wybieralskiego. Opinia podjęta przez członków komisji jest negatywna, przy 7 głosów „przeciw”. Dalej w tym punkcie pan Hubert Kuszak zauważył, iż w projekcie zwiększy się ilość ochronnych barierek przy ul. Kotlarskiej i zapytał pana burmistrza, czy pertraktował w sprawie niekorzystnego dla gminy przetargu? Pan burmistrz poinformował radnego, że jeżeli są jeszcze jakieś uwagi do prac, które można by zaproponować to można przedstawić. Pan Kuszak poinformował, że na następnym posiedzeniu komisji przedstawi w tej sprawie wnioski. Następnie pani Kolanowska przedstawiła członkom komisji i burmistrzowi wnioski o wydzielenie i zabezpieczenie w budżecie Zarządu Województwa Wielkopolskiego srodków na przeznaczenie ciągu pieszo – rowerowego przy drodze wojewódzkiej nr 241 na ul. II Armii W.P. Od krzyżowania z ul. Polną do ul. Piłsudskiego. Drugi do Powiatu Obornickiego o zabezpieczenie środków na przeznaczenie ciągu pieszo – rowerowego przy drodze powiatowej nr do wjazdu na ulicę Garbacką. Oba wnioski komisja przegłosowała jednołośnie „6” głosami „za”. Radni Łatka i Kuszak poinformowali w tym punkcie burmistrza, że na ul. Kotlarskiej są pozapadane studzienki i warto by było przed remontem je naprawić. Pani Katrzyna Erenc – Szpek zapytała burmistrza o sprawę pani Sobczak, która skierowała pismo do Radnych w spr, dojazdów, pan burmistrz poinformował, że pan kierownik Paweł Andrzejczak dał już odpowiedź w tej sprawie. Następni Radna Erenc poprosiła burmistrza o ustosunkowanie się do prośby w piśmie od Hospicjum w Wągrowcu o wsparcie finansowe, bo jak zauważyła wielu mieszkańców Rogoźna korzysta z tego miejsca. Pan burmistrz obiecał do sprawy wrócić, bo jak zauważył należałoby się zorientowac jak inne miejscowości partycypuja w kosztach tego hospicjum. Dalej pan Łatka zapytał kiedy rusza uniwersytet? Pani burmistrz poinformowała radnego, że działa już rada programowa, został wybrany zarząd prezesem jest pan Dziskowski, zastępcami pani Gromanowska i Karolak, jest wpis do KRS, NIP a siedziba w budynku Agrobiznesu. Na koniec pan radny jeszcze zapytał, czy burmistrz przewiduje budzet obywatelski, pan Szuberski poinformował radnego, że tak – że będzie to w dwóch częściach, miejskiej i wiejskiej jedynie jest kwestia ustalenia wysokości kwoty. Na koniec radne Erenc poprosiła w imieniu mieszkańców ul. Kościuszki i interwencję, ponieważ na tyłach Agrobiznesu zbiera się huligaństwo i odbywają się libacje. Pan burmistrz obiecał zająć się tą sprawą.
Zakończono o godz 20;15 Protokołowała; A.Mazur | |