Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XXXIV/2016 z XXXIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 28 grudnia 2016 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XXXIV/2016

z XXXIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 28 grudnia 2016 r. o godz. 16.00

 

z XXXIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 29 listopada 2016 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii WP 1.

 

Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Kutkę.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXXIII sesji  VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej    w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Podjęcie uchwał okołobudżetowych.
    1. uchwała w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2017 rok,
    2. uchwała w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2017 rok,
    3. uchwała w sprawie pomocy finansowej dla Województwa Wielkopolskiego,
    4. w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Ryczywół,
    5. w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2017 rok,
    6. w sprawie dotacji przedmiotowej na 2017 rok dla Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie – samorządowego zakładu budżetowego.
  6. Podjęcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026.
    1. przedstawienie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026,
    2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno,
    3. dyskusja nad projektem uchwały,
    4. głosowanie nad projektem uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026:
      • głosowanie nad autopoprawkami,
      • przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do projektu uchwały,
      • głosowanie nad projektem uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie  budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017.
    1. przedstawienie projektu uchwały budżetowej,
    2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017,
    3. odczytanie opinii Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury o projekcie budżetu,
    4. odczytanie opinii Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa o projekcie budżetu,
    5. przedstawienie stanowiska Burmistrza Rogoźna w sprawie wniosków zawartych w opiniach komisji stałych Rady Miejskiej,
    6. dyskusja nad projektem budżetu,
    7. głosowanie nad projektem uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na 2017 rok
      • głosowanie nad autopoprawkami,
      • przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do projektu uchwały,
      • głosowanie nad projektem uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017.
  8. Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy na 2017 rok:
    1. Rady Miejskiej w Rogoźnie,
    2. Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa,
    3. Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury,
    4. Komisji Rewizyjnej.
  9. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. zmiany w budżecie Gminy Rogoźno na 2016 rok,
    2. zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2026,
    3. ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016.
  10. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  11. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  12. Interpelacje i zapytania radnych.
  13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  14. Wolne głosy i wnioski.
  15. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po zmianach, które zaproponował pan przewodniczący Henryk Janus.

4a – wystąpienie pana posła Krzysztofa Paszyka

4b – pytania do pana posła

4c - Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej    w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

9d – uchwała w sprawie wskazania przedstawiciela do Składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

9e – uchwała w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego dot. realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na rok 2017.

 

Ad. 3. Przyjęcieprotokołuz XXXI - VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokół z XXXIII sesji został przyjęty przez radnych jednogłośnie.

 

Ad. 4a Wystąpienie pana posła Krzysztofa Paszyka.

Pan poseł podziękował za zaproszenie i przedstawił pokrótce istotne sprawy, które są ważne dla mieszkańców Rogoźna i okolicy. Pan poseł w pierwszej kolejności wymienił budowę obwodnicy w ciągu drogi S-11, po rozmowie telefonicznej z panem dyrektorem Katarzyńskim, pan poseł potwierdził wpisanie tej inwestycji do wojewódzkiego WPF-u i jest to już realna i przyjęta koncepcja. Dodał, że ostatnim ważnym elementem jest uzyskanie decyzji środowiskowej, ale w tej sprawie pan poseł obiecał zwrócić się do pana marszałka Jankowskiego, aby złożył taką deklarację, że ta decyzja zostanie wydana. Drugą sprawą nie mniej ważną okazała się złożona autopoprawka do budżetu państwa przez pana posła w sprawie poprawy warunków na drodze z Poznania do Rogoźna – i na tą inwestycję miałaby być przeznaczona kwota ok 30 mln zł. Na koniec pan poseł Krzysztof Paszyk jeszcze raz podziękował za zaproszenie i obiecał wsparcie dla władz Rogoźna w budowie obwodnicy, ale też w innych trudnych do rozwiązania sprawach.

Drugim gościem, który zajął głos była pani Wiceprzewodnicząca Sejmiku Wielkopolskiego – pani Mirosława Rutkowska – Krupka, która potwierdziła słowa pana posła na temat obwodnicy. Dodała, że została realizacja jest tylko uzależniona od opinii środowiskowej, jeżeli opinia ta będzie – to w I kwartale przyszłego roku odbędzie się przetarg, a w IV kwartale byłoby rozpoczęcie budowy z płatnością na 2019-2021. Następnie pokrótce pani Rutkowska – Krupka omówiła najważniejsze elementy z uchwały budżetowej oraz wymieniła najważniejsze zadania, które będą realizowane  w pobliżu gminy Rogoźno.

 

Ad.4b Pytania i dyskusja.

Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, czy faktycznie prawdą jest, że po uzyskaniu opinii możliwa jest budowa obwodnicy już w roku 2018? Pani wicemarszałek odpowiedziała, że jeżeli będzie opinia środowiskowa, i znajdzie się ta inwestycja w przetargu jaki ogłosi WZDW to przetarg będzie już w I kwartale 2017 roku, a w IV kwartale będzie rozpoczęta inwestycja. Pan burmistrz Roman Szuberski dodał, że również rozmawiał z dyrektorem WZDW panem Katarzyńskim i powiedział, że zadania w tym zakresie będą cały czas monitorowane i prowadzone.

 

Ad.4c Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej    w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał jakie inwestycje drogowe planuje zarząd w 2017, ponieważ do zarządu w tej sprawie wpłynął wniosek o uwzględnienie kilku zadań (np. budowa chodnika na ul. II Armii WP, Za Jeziorem, Nienawiszczu, Boguniewskiej, w Parkowie, wykonanie zatoczki autobusowej w Parkowie itp.) ?

Pan radny Ostrowski odpowiedział, że w czwartek 29 grudnia jest sesja i dopiero decyzja zapadnie. Pan Wojciechowski zapytał, jakie propozycja ma zarząd? Pan radny Krzysztof Ostrowski odpowiedział, że jest na to przeznaczona kwota 1 mln zł na cały powiat i jest to tylko ogólny zapis.

 

Ad. 5   Podjęcie uchwał okołobudżetowych.

  1. uchwała w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2017 rok, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką, pan radny Jarosław Łatka zapytał co było powodem podniesienia wynagrodzenia? Pani skarbnik odpowiedziała, że jest to spowodowane zwiększeniem obowiązków i spotkań. Uchwała została podjęta 13 głosami „za” i 1 „wstrzymujący”, i 1 przeciw”,
  2. uchwała w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2017 rok, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką, pan radny Jarosław Łatka zapytał, czy zostały zakupione testery, jak zostało to obiecane na komisji przez panią przewodniczącą Marię Stachowiak? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że jeżeli są w projekcie to są uwzględnione – uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, oraz 2 „wstrzymujące się”,
  3. uchwała w sprawie pomocy finansowej dla Województwa Wielkopolskiego, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką, uchwała została odczytana i przyjęta jednogłośnie,
  4. w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Ryczywół, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką, pan radny Chudzicki zapytał, czy wszystkie gminy otrzymają po 25%? Pani skarbnik odpowiedziała, że tak. Uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  5. w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2017 rok, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką i została ona przyjęta 14 głosami „za” i 1 „wstrzymującym się”,
  6. w sprawie dotacji przedmiotowej na 2017 rok dla Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie – samorządowego zakładu budżetowego, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką, pan radny Chudzicki zapytał jak jest obliczana dopłata na 1 uczestnika tego programu? Pani skarbnik odpowiedziała radnemu, że jest to opisane dokładnie w załączniku do niniejszej uchwały. Uchwała została przyjęta 13 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się”.

 

Ad. 6 Podjęcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026.

  1. przedstawienie projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026, projekt uchwały przedstawiła radnym pani skarbnik Maria Kachlicka,
  2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno, opinia została odczytana przez panią skarbnik Marię Kachlicką i stanowi załącznik do niniejszego protokołu,
  3. dyskusja nad projektem uchwały, brak
  4. głosowanie nad projektem uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026:
    • głosowanie nad autopoprawkami, do niniejszej uchwały pani skarbnik wniosła jedną autopoprawkę, która dotyczy wprowadzenie zadania majątkowego pn. „Wykonanie monitoringu budynku i parkingu Urzędu Miejskiego” oraz wprowadzenie przedsięwzięcia „Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno na lata 2016-2023”– autopoprawka została przegłosowana pozytywnie 13 głosami „za” i 2 „wstrzymującymi się”,
    • przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do projektu uchwały, brak
    • głosowanie nad projektem uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2026 – uchwała została podjęta 13 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

 

Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie  budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017.

  1. przedstawienie projektu uchwały budżetowej, projekt uchwały budżetowej przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, cały projekt budżetu stanowi załącznik do niniejszego protokołu,
  2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017, opinię odczytała pani skarbnik Maria Kachlicka, opinia stanowi załącznik do protokołu,
  3. odczytanie opinii Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury o projekcie budżetu, opinię odczytał pan przewodniczący Łukasz Zaranek, która jest pozytywna,
  4. odczytanie opinii Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa o projekcie budżetu, opinie odczytał pan przewodniczący Adam Nadolny informując, że komisja wypracowała pozytywna opinie na temat budżetu na rok 2017,
  5. przedstawienie stanowiska Burmistrza Rogoźna w sprawie wniosków zawartych w opiniach komisji stałych Rady Miejskiej, stanowisko burmistrz przedstawił radnym informując, że z wniosków złożonych przez KGFiR do budżetu został wpisany wniosek dotyczący monitoringu budynku oraz parkingu Urzędu Miejskiego, natomiast zakup defibrylatorów oraz podwyższenia kwoty dofinansowania ochrony zabytków zostaną uwzględnione w przyszłym roku budżetowym,
  6. dyskusja nad projektem budżetu-brak
  7. głosowanie nad projektem uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na 2017 rok
    • głosowanie nad autopoprawkami, pani skarbnik odczytała dwie autopoprawki – pierwsza dotycząca wspomnianego wcześniej monitoringu budynku i parkingu przy Urzędzie Miejskim, oraz dotycząca udziału Szkoły Podstawowej w Budziszewku i Pruścach w programie powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” realizowanego w 2017 roku dla dzieci klas I – III dla 60 uczniów szkół podstawowych, oraz przedstawiła druga autopoprawkę w związku z podpisana umową dofinansowania z Funduszu Spójności projektu pn. „Opracowanie  Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno na lata 2016-2023”, obie autopoprawki zostały przegłosowane jednogłośnie, pozytywnie,
    • przedstawienie i głosowanie poprawek radnych do projektu uchwały,

Radny Z. Chudzicki  zwrócił się Szanowny panie Burmistrzu ma dwie prośby w jedna imieniu rodziców drugą w imieniu mieszkańców mojego okręgu.

Radny stwierdził, że sport to bardzo ważna rzecz w życiu człowieka, uprawianie go zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży poprawia sprawność motoryczną i umysłową, rozładowuje napięcie i stres, uczy właściwych postaw oraz wychowuje. Dlatego też zwracam się z prośbą do burmistrza i wysokiej rady, jeżeli znajdą się  wolne środki w miesiącu w marcu, czy w ciągu roku. Proponuję zwiększyć wydatki o kwotę 20 tyś. złotych w dziale 801 Oświata i wychowanie, rozdziale 80101 Szkoły Podstawowe § 4300 Zakup usług pozostałych z przeznaczeniem na organizację dwóch obozów sportowych dla uczniów klas sportowych SP 3 i SP w Parkowie ( 10 tyś dla każdej placówki). Radny przedstawił krótkie uzasadnienie: Klasy te istnieją w Parkowie od 2001 r. a w SP 3 od 1 września 2012 r. Uczniowie rozwijają w nich swoją sprawność fizyczną oraz reprezentują naszą gminę i powiat w wielu rozgrywkach, osiągając sukcesy. Przez ten okres z braku środków na ten cel nigdy nie zorganizowano zimowego czy letniego obozu , który byłby nagrodą za ich pracę ( trenują po 10 godz. tyg.). Obóz taki integruje zespól, motywuje do pracy oraz doskonale wpisuje się w koncepcję wychowania młodego pokolenia przez sport. Jeśli rada wyrazi zgodę to środki te zostaną przeznaczone na noclegi, wyżywienie i transport.

Po odpowiedzi Pani Dyrektor : Radny stwierdził, że przedstawiając kwotę miał na myśli jedną klasę, czy grupę uczniów a nie całą szkołę. Dodał, że liczy się sama idea. 

Drugi wniosek złożył  na prośbę mieszkańców okręgu nr 5 i 4 dotyczący dokończenia II etapu budowy oświetlenia chodnika za Orlikiem łączącego ulicę Seminarialną z Kościuszki (3 lampy). Stwierdził, że mieszkańcy przemieszczają się licznie tym chodnikiem do centrum miasta, kościoła, urzędu czy targowiska. Jest tam bardzo ciemno i niebezpiecznie, zwłaszcza gdy w okresie zimowym nie funkcjonuje boisko Orlik. Uważa, że priorytetem powinno być dokończenie rozpoczętej inwestycji.

Pan burmistrz odpowiedział, że podobnie jak wnioski z KGFiR można to uwzględnić w dalszej części roku 2017, środki takie będą mogły być zaproponowane po wypracowaniu wspólnej decyzji na spotkaniu z dyrektorkami szkół, natomiast jeżeli chodzi o oświetlenie to pan burmistrz Szuberski powiedział, że decyzji można spodziewać się na przełomie roku następnego.

Pan radny Kuszak złożył wniosek dotyczący przełożenia kostki chodnika na ul. Gościnnej za kwotę 70 tys. zł z propozycją przeznaczenia środków finansowych z parkingu przy bloku nr 10. Pan radny Maciej Kutka zapytał, czy to miałby być chodnik po obu stronach ulicy, jaka jest szerokość tego chodnika i czy radny Kuszak posiada dokumentacje wyliczeniową? Pan radny Hubert Kuszak odpowiedział, że chodnik miałby znaleźć się po stronie lewej, wyliczenia wykonała osoba, która się na tym zna, jednak żadnej dokumentacji w tej sprawie nie posiada. Za wnioskiem pana radnego Huberta Kuszaka zgłosiło się 4 radnych, „przeciw” 10 radnych i 1 „wstrzymujący się”. Dalej pan radny zgłosił wniosek o doposażenie placu zabaw na Promenadzie  - kwota 3 tys zł, jednak pani skarbnik Kachlicka poinformowała pana radnego, że wniosek taki jest bezzasadny, ponieważ na doposażenie wszystkich placów zabaw w gminie jest przeznaczona kwota 20 tys zł. Pan radny swój wniosek wycofał. Jako ostatni wniosek pan radny zgłosił dofinansowanie w kwocie 6 tys zł dla WZDW na sygnalizatory świetlne przy ul. Kotlarskiej i W. Poznańskiej. Jednak tutaj pan przewodniczący Henryk Janus i pani skarbnik zaznaczyli, że nie można ot tak sobie dofinansowywać zadania, które nie jest w gestii gminy. Pierwszym krokiem powinna być uchwała w sprawie przekazania pomocy finansowej. Pani skarbnik dodał, że taka uchwała może być przygotowana już w styczniu. Pan radny wycofał wniosek.

Kolejnym wnioskiem złożonym do budżetu na rok 2017 był wniosek pana radnego Krzysztofa Nikodema, który dotyczył przeznaczenia 50 tys zł na budowę drogi w Dziewczej Strudze, bez podania źródła finansowania. Pani skarbnik Kachlicka dodała, że źródło finansowania musi być z majątkowych na majątkowe, lub z bieżących na bieżące i dodała, że musi być przez radnego podane źródło finansowania.

Pan przewodniczący Henryk Janus ogłosił 5 minut przerwy.

Po przerwie pan radny Nikodem zaproponował finansowanie zgłoszonego zadania z rezerwy budżetowej. Pani skarbnik odpowiedziała, że z rezerwy nie może być to finansowane, ponieważ musi zostać 0,5% na zarządzanie kryzysowe. Pan radny zaproponował przeznaczenie na ten cel pieniędzy – 50 tys zł  z zadania – budowy parkingu przy bloku nr 9 i 2. Pan radny Sebastian Kupidura dodał, że jest to zadania mace poprawić parkowanie rodziców dzieci przy szkole i przy przedszkolu. Pan radny Nikodem dodał, że należy kończyć to co jest rozpoczynane, a nie rozpoczynać inwestycje po inwestycji bez ich zakończenia.

Za wnioskiem pana radnego Nikodema  głosowało 4 radnych, „przeciw” było 10 radnych i 1 „wstrzymał się” od głosowania. Drugi wniosek pan radny Nikodem wycofał.

Pan przewodniczący ogłosił 5 minut przerwy.

    • głosowanie nad projektem uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2017 – uchwała budżetowa została przyjęta 12 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących”.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy na 2017 rok:

  1. Rady Miejskiej w Rogoźnie, pan radny Chudzicki zapytał, czy  tematy ze stycznia lutego i marca są obligatoryjne czy jest to pomysł tylko pana przewodniczącego? Pan przewodniczący Janus odpowiedział, że na temat dróg jest sesja w marcu, natomiast stan dróg przedstawiał dotychczas pan kierownik Tadeusz Zygmunt – a chodzi dokładnie o koszty związane z odśnieżaniem, gołoledzią. Pan radny Kuszak dodał, że tematyka w styczniu, lutym i marcu ma ten sam punkt, przy czym w lutym i w marcu są dodatkowe punkty, dlatego w styczniu jest mało tych punktów, dodatkowo jest to  tylko informacja – pan przewodniczący Janus powiedział, że jest to projekt i jeżeli radni mają propozycje, to można program sesji w styczniu zmienić. Pan radny Kuszak zauważył, że KGFiR omawia w marcu temat obwodnicy i zaproponował, czy nie powinno to być tez tematem sesji? Wniosek pana radnego Kuszaka został przyjęty jednogłośnie. Pan radny Łatka zapytał, czy pan przewodniczący planuje dołożenie pkt pod nazwą „struktura placówek oświatowych”, ponieważ obie komisje pracują nad tym punktem w styczniu, natomiast w planie pracy rady tego tematu nie ma? Pan przewodniczący Janus powiedział, że owszem ten punkt nie jest wniesiony, ale jeżeli radni uważają, że jest to potrzebne to może ten punkt znaleźć się w planie RM. Pan radny Łukasz Zaranek ad vocem wypowiedzi pana radnego Łatki powiedział, że nie widzi sensu omawiania tego na sesji, ponieważ jest to temat roboczy, który zostanie poruszony na wspólnych komisjach i tam będzie wypracowane stanowisko w tej sprawie. Pan radny Łatka zgodził się z wypowiedział pana Zaranka, ale dodał że radni powinni mieć sytuacje jasną, czy będzie zmiana struktury, czy nie i taki punkt powinien znaleźć się w porządku sesji. Pan radny Zaranek dodał, że wystarczyłoby wprowadzenie uchwały dotyczącej nowej struktury i wtedy ewentualna dyskusja nad tym. Pan przewodniczący zarządził 3 minuty przerwy. Po przerwie pan radny Łatka zgłosił wniosek aby w miesiącu marcu dopisać punkt dotyczący zmiany struktury jednostek oświatowych, jeśli nie w marcu to w styczniu. Pan radny Kutka dodał, że w marcu będzie na ten temat uchwała, więc dyskusja na ten temat będzie. Pan Łatka powiedział, że na takie posunięcie będzie już za późno, ponieważ rodzice też chcą wiedzieć jaka jest sytuacja i gdzie będą ich dzieci do szkoły uczęszczać. Radny Łatka wycofał wniosek z propozycja tego tematu na marzec i wniósł wniosek o zawarcie tego punktu w styczniu. Wniosek pana radnego nie został przyjęty.
  2. Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa, pan przewodniczący Nadolny zgłosił autopoprawkę o dodaniu do planu komisji, punktu w lutym o wspólnej KGFiR z KSSOiK w temacie służby zdrowia, autopoprawka wraz z uchwałą zostały przyjęte jednogłośnie,
  3. Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury, uchwała została przyjęta jednogłośnie
  4. Komisji Rewizyjnej, uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.9 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. zmiany w budżecie Gminy Rogoźno na 2016 rok, pani skarbnik Maria Kachlicka przedstawiła najpierw autopoprawkę dotyczącą wpływu wniosków od kierowników jednostek organizacyjnych i wydziałów o przeniesienia wydatków miedzy paragrafami. Autopoprawka wraz ze zmianami do budżetu zostały przyjęte jednogłośnie,
  2. zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2026, uchwała po omówieniu pani skarbnik Marii Kachlickiej została przyjęta jednogłośnie,
  3. ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016, uchwałę zreferowała pani skarbnik Maria Kachlicka. Pan radny Chudzicki zapytał się, co jest powodem opóźnienia budowy chodnika na ulicy Konieczyńskich oraz czy chodnika ma być po prawej czy po lewej stronie? Pan kierownik Paweł Andrzejczak wyjaśnił, że tydzień temu dopiero otrzymał mapy, a chodnik ma być po stronie lewej od ulicy II Armii W.P. aż do przedszkola, a projekt jest podzielony na etapy. Uchwała został przyjęta jednogłośnie.
  4. wskazania przedstawiciela do Składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku – projekt uchwały przedstawił pan sekretarz Marek Jagoda. Pan przewodniczący Henryk Janus zaproponował kandydaturę pana burmistrz Romana Szuberskiego, ponieważ jest on członkiem od początku powstania tej komisji – uchwała z powyższą kandydaturą została przyjęta jednogłośnie,
  5. zawarcia porozumienia międzygminnego dot. realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na rok 2017 – uchwala została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.10 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  • 02.12. -  Otwarcie nowej siedziby GOPS w Rogoźnie
  • 03.12. – Sołeckie  Mikołajki w Ryczywole
  • 09.12. – Zebranie Wiejskie w Parkowie
  • 15.12. – Wieczornica z okazji 98 rocznicy Powstania Wielkopolskiego – Z.S. w Parkowie
  • 16.12. – Spotkanie Wigilijne  GOPS-u
  • 17.12. – Jarmark Bożonarodzeniowy – Targowisko Miejskie w Rogoźnie
  • 17.12  -  Spotkanie Wigilijne w Karolewie
  • 17.12. -  Spotkanie Opłatkowo-Wigilijne w OSP Rogoźno
  • 19.12. – Jasełka w Przedszkolu nr 2
  • 20.12. – Przedstawienie Jasełkowe  - Z.S. im. Hipolita Cegielskiego
  • 20.12. – Rada Sołecka w Gościejewie
  • 21.12. – Posiedzenie KGFiR
  • 21.12. – Spotkanie Opłatkowe Centrum Integracji Społecznej
  • 21.12. – Spotkanie Opłatkowe Zespołu „Tu My z Doliny Wełny” w Gościejewie
  • 22.12. – Przedstawienie jasełkowe „Broda Heroda” w Z. S. Gościejewie (szkoła w Tarnowie)

W zastępstwie Przewodniczącego RM – Maciej Kutka:

  • 15.12 – spotkanie wigilijne Osób Niepełnosprawnych ul. Fabryczna.

W zastępstwie Przewodniczącego RM - Paweł Wojciechowski:

  • 7.12.2016  - Gala XVII edycji konkursu " Działania proekologiczne i prokulturowe w ramach strategii obszarów wiejskich"  organizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. (Poznań)
  • 10.12.2016 - spotkanie opłatkowe. Grupa AA,Grupa ALANON, GKRPA ( salki katechetyczne)
  • 22.12.2016 - Jasełka, spotkanie opłatkowe - Pruśce

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 19 grudnia 2016 roku wUrzędzie Miejskim.

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Renata Tomaszewska, Skarbnik Izabela Kaniewska, Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Maria Stachowiak oraz zaproszeni goście: Magdalena Krupczyńska – Dyrektor Pierwszego Polsko-Angielskiego Niepublicznego Przedszkola z oddziałem żłobkowym oraz Adrian Czarnecki i Jolanta Pilecka – przedstawiciel Właściciela i Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Przemysław.

Komisja obradowała w pełnym składzie.

Pierwszym tematem posiedzenia było omówienie działalności niepublicznych przedszkoli i żłobków na terenie Gminy Rogoźno. Tutaj swoje sprawozdanie złożyli zaproszeni gości, którzy wyczerpująco przedstawili swoje placówki. Wśród przybyłych gości zabrakło przedstawiciela trzeciego niepublicznego przedszkola w naszej gminie, tj. Przedszkola Motylek.

Drugim tematem grudniowego posiedzenia było omówienie i wypracowanie Planu Pracy KSSOiK na rok 2017.

Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.

Komisja swoje posiedzenie miała w dniu 21.12.16 roku  w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie. W pracach komisji uczestniczyli: Pan burmistrz Roman Szuberski, Pani wiceburmistrz Renata Tomaszewska, Pani skarbnik Maria Kachlicka, Pan sekretarz Marek Jagoda, Pan kierownik Piątkowski oraz radni członkowie komisji.  Na posiedzenie komisji przybyła również Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Pani Maria Stachowiak, która omówiła projekty następujących uchwał:  pierwsza uchwała w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,  druga uchwała w sprawię Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomani na rok 2017. W dalszej części posiedzenia omówiono projekty uchwał i materiały na grudniową sesję.  Następnie radni szeroko omówili i zatwierdzili plan pracy Komisji Gospodarki i Rolnictwa na rok 2017. Prace komisji przebiegały w bardzo miłej i świątecznej atmosferze.

Dnia 15 grudnia 2016 roku odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w składzie:

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  • Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska - członek
  • Ewa Wysocka - - członek

Pierwszym tematem posiedzenia była : Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2016 r.

Komisja po zapoznaniu się z materiałami i wysłuchaniu p. Skarbnik stwierdziła że:

  1. umorzenia podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, od środków transportowych w pierwszym półroczu 2016 roku wyniosły 85 941,00 zł i wzrosły do roku 2015 (73 944,00 zł)
  2. zwolnienia  podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Rady Miejskiej wyniosły 77 287,04
  3. odroczenia i rozłożenia na raty w podatku rolnym i od nieruchomości wyniosły 250 618,09

W drugim punkcie Komisja zajęła się : Kontrolą wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim.

Środki na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim za okres od 01.01.2016 roku do 30.11.2016 roku wyniosły:

  1. delegacje radnych – 2 542,70 zł
  2. szkolenie GKRPA (delegacje) – 701,50 zł
  3. delegacje UM – 28 989,47 zł
  4. delegacje zagraniczne – 3 258,89 zł
  5. szkolenia UM (delegacje + koszty szkoleń) – 5 963,92 zł

Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości co do analizy poszczególnych delegacji i szkoleń.

Ponadto  Komisja skontrolowała 5 rozliczeń delegacji o numerach:

  •  delegacja nr 299/16 – RK00214 na kwotę 115,18gr – szkolenie archiwum państwowe w dniu 27 października 2016r.
  • delegacja nr 331/16 – RK00226 – szkolenie archiwum państwowe w dniu 21 listopada 2016r.
  • delegacja nr 272/16 – RK00199 na kwotę 105,30 gr – szkolenie WOKiSS

-  sprawy służbowe

  • delegacja nr 31/16 – RKK00034 – kwalifikacja wojskowa od 09 II – 11 II, wypłata 19 II.
  • delegacja nr 150/16 – RK00090 – dostarczenie drukarek do naprawy – 09. V.

 

Ad.11 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

02 grudnia 2016r.

  • udział w uroczystym otwarciu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

07 grudnia 2016r.

  • udział w nadzwyczajnym posiedzeniu zgromadzenia wspólników spółki MEGAWAT
  • udział w posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki  AQUABELLIS
  • udział w prelekcji wykładu RUTW pani Jolanty Szwalbe
  • udział w uroczystym podsumowaniu konkursu „Działania  proekologiczne i prokulturowe  w ramach strategii rozwoju Obszarów wiejskich”- Odbiór nagrody za  projekt pt. „Rok Przemysława II” z rąk Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka (Zastępca Burmistrza)

08-09 grudnia  2016r.

  • udział w pogrzebie Władysławy Lewandowskiej zasłużonej nauczycielki i wielkiego społecznika (z-ca Burmistrza)
  • udział w zjeździe szkoleniowym wójtów  Burmistrzów i prezydentów miast

09 i 10 grudnia 2016r.

  • udział w  Wielkim Finale Szlachetnej Paczki w Rogoźnie
  • udział w spotkaniu Opłatkowym grupy AA, ALANON i grupy Wsparcia na Sali katechetycznej przy Parafii p. w. św. Witta

12 grudnia 2016r.

  • udział w konferencji Naukowej pt. Zrównoważony rozwój –„Mikroenergetyka Rozproszona” i „Inteligentne sieci „ Praktyczne wdrożenia technologii Fotowoltaicznych i Teleinformatycznych

13 grudnia 2016r.

  • udział w obchodach 35  Rocznicy Wybuchu Stanu Wojennego
  •  udział w spotkaniu z  radnymi Rady Miejskiej oraz przedstawicielami Stowarzyszenia „Natura Budziszewko”

14 grudnia 2016r.

  • udział w posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki Aquabellis
  • udział w spotkaniu opłatkowym z przedstawicielami  Caritasu

15 grudnia 2016r.

  • udział w Jasełkach spotkaniu świątecznym  w Przedszkolu nr 2 w Rogoźnie- (Zastępca Burmistrza)
  • udział w przedstawieniu Bożonarodzeniowym pt. „Diabelskie Sztuczki” WTZ  w RCK  ( z-ca Burmistrza )
  • udział w uroczystości wręczenia wyróżnień „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”
  • udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej

16 grudnia 2016r.

  • udział w spotkaniu Wigilijnym z osobami  samotnymi z naszej gminy
  •  udział w spotkaniu świątecznym Zarządu Powiatowego OSP w Obornikach

17 grudnia 2016r.

  • udział w Jarmarku Świątecznym na Targowisku Miejskim
  • udział w spotkaniu świątecznym sołectwa Karolewo
  • udział w spotkani świątecznym w OSP Rogoźno

19 grudnia 2016r.

  • udział w posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych  ( z-ca Burmistrza )
  • udział w spotkaniu świątecznym Stowarzyszenia Elektryków Polskich Oddział w Rogoźnie

20 grudnia 2016r.

  • udział w spotkaniu świąteczno-opłatkowym z Chórem Echo
  • udział w spotkaniu opłatkowym z pracownikami urzędu
  • udział w Jasełkach w ZS im. H. Cegielskiego  
  • Udział w spotkaniu  Opłatkowym – CIS
  • udział w posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki  MEGAWAT

21 grudnia 2016r.

  • udział w posiedzeniu komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa  (z-ca burmistrza)

22 grudnia 2016r.

  • spotkanie  z notariuszem- Rogoźno

23 grudnia 2016r.

  • udział w spotkaniu z członkami spółdzielni  OPUS
  • spotkanie opłatkowe KPP Oborniki

 

  1. Uchwała Nr XXXIII/306/2016 w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu garażu, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  2. Uchwała Nr XXXIII/307/2016 w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej, ogłoszona w Dz.U.Woj Wlkp. w dniu  poz.
  3. Uchwała Nr XXXIII/308/2016 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej tj. działek nr: 438/8 i 438/12, położonej w Rogoźnie przy ul. Różanej, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  4. Uchwała Nr XXXIII/309/2016 w sprawie zmiany statutu Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego w Rogoźnie, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  5. Uchwała Nr XXXIII/310/2016 w sprawie trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielonej dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół prowadzonych na terenie Gminy Rogoźno przez osoby prawne lub fizyczne inne niż jednostki samorządu terytorialnego, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej, ogłoszona w Dz.U.Woj Wlkp. w dniu poz.
  6. Uchwała Nr XXXIII/311/2016 w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Oborniki, a Gminą Rogoźno w zakresie powierzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, ogłoszona w Dz.U.Woj Wlkp. w dniu poz.
  7. Uchwała Nr XXXIII/312/2016 w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, uchwała przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej, ogłoszona w Dz.U.Woj Wlkp. w dniu poz.

Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał pana burmistrza czego dotyczyło zebranie radny nadzorczej Megawat-u? Pan burmistrz odpowiedział, że było to następstwo podjętej uchwały. Pan radny Kuszak zapytał, kiedy można spodziewać się tych środków na koncie? Pan burmistrz odpowiedział, że może to być najpóźniej do 01 kwietnia. Pan radny Zbigniew Chudzicki dopytał, jak rada nadzorcza się ustosunkowała ? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział, że rada będzie realizowała podjętą uchwałę.

 

Ad.12 Interpelacje i zapytania radnych.

BRAK

 

Ad.13 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

BRAK

 

Ad.14 Wolnegłosyiwnioski.

Radny Chudzicki pochwalił świetny pomysł radnego Huberta Kuszaka dotyczący pełnej informatyzacji przesyłania materiałów radnym. Stwierdził, że dzięki temu pomysłowi w budżecie na 2017 rok pojawia się spore oszczędności przy zakupie papieru ksero, tonerów, serwisowania kopiarek czy pocztowych przesyłek do radnych.

Pan radny Kutka podziękował za udział finansowy w „Szlachetnej Paczce”. Pan burmistrz Roman Szuberski  podziękował radnym za przyjęcie budżetu, który będzie w ciągu roku modyfikowany.

 

Ad.15 Zakończenie.

Posiedzenie Rady Miejskiej pan Przewodniczący Henryk Janus zakończył trzykrotnym uderzeniem laski o godz. 18:00, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf