Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: PROTOKÓŁ nr 3/2019 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15 lutego 2019 r. o godz. 16:00

Protokół nr 3/2019

3 Posiedzenie w dniu 15 lutego 2019 Obrady rozpoczęto 15 lutego 2019 o godz. 16:00, a zakończono o godz. 16:00 tego samego dnia. W posiedzeniu wzięło udział 5 członków.

Obecni:

1. Zbigniew Tomasz Chudzicki
2. Jarosław Łatka
3. Krzysztof Nikodem
4. Ewa Teresa Wysocka
5. Łukasz Andrzej Zaranek

 

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

Pan przewodniczący Krzysztof Nikodem otworzył obrady i stwierdził quorum. (Pan radny Łukasz Zaranek przybył na komisję o godz. 16:10).



2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty bez zmian.



3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty przez wszystkich członków komisji po kilku zmianach wniesionych przez pana przewodniczącego.



4. Kontrola wydatkowania środków publicznych na realizacje zadań własnych Gminy przez organizacje pozarządowe (wybrane organizacje) za 2018 rok.

Pierwszą organizacją omówioną przez komisję był RKS „Wełna”. Pan radny Chudzicki zapytał, czy kontrola dotyczy tylko i wyłącznie małego grantu? Pan Krzysztof Nikodem potwierdził. Pan Jarosław Łatka zauważył jedynie, że na str 41 sprawozdania brakuje zatwierdzenia pana burmistrza. Pan Jarosław Dolatowski wskazał, że jest to tylko dokument wewnętrzny i nie wpływa na rozliczenie.

Następnie radni omówili Rogoziński Uniwersytet III Wieku. Analiza dokumentów nie wykazała żadnych uchybień, radny Nikodem zapytał o ilość osób należących do Uniwersytetu? Pani Krystyna Gromanowska poinformowała, że liczba ta jest zmienną, dlatego że osoby zawieszają uczestnictwo ze względu na swoje zdrowie lub współmałżonka, jednak obecnie Uniwersytet liczy ok 200 osób. Pani radne Ewa Wysocka zapytała, czy uczestnicy dopłacają do lekcji języków obcych? Pani Gromanowska powiedziała, że jeżeli źródłem finansowania jest mały grant, lub inne źródło, to lekcje są tylko z tego przeznaczane na lekcje, natomiast w indywidualnych przypadkach osoby dopłacają 5 zł. Pan Zbigniew Chudzicki zapytał, jak wygląda opłata za czesne? Pani Krystyna Gromanowska powiedziała, że jest to 25 zł na semestr, natomiast wpisowe wynosi 10 zł.

Na zakończenie tego punktu pan Łatka pogratulował pani Gromanowskiej skrupulatnie prowadzonej dokumentacji.



5. Analiza wydatków projektu unijnego w wybranych jednostkach.

W kwestii Projektu „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” pan Jarosław Łatka zapytał, czy wszystkie sprawy rozliczeniowe prowadzi nasza jednostka, czyli gmina? Pani Izabela Dworzańska wyjaśniła, że gmina prowadzi jedynie rozliczenie nauczycieli, natomiast jednostka partnerska prowadzi – szkolenia, studia podyplomowe, zakup testów itp. Radny odniósł się do sprawy stypendiów dla uczniów. Pani Dworzańska wyjaśniła, że w tej sprawie nic nie dało się zrobić, ponieważ były bardzo wysokie progi związane z kryterium dochodowym i średnią ocen.



6. Wolne głosy i wnioski.
W tym punkcie radny Łatka zapytał, czy jest plan odnowienia tablicy na rondzie? Pan sekretarz poinformował, że część tablic zostanie w najbliższym czasie wymieniona i ta siłą rzeczy oczywiście też. Pan Łatka dodał, że dobrze byłoby by pod tablicą znalazła się krótka notatka z życiorysem.



7. Zakończenie.
Posiedzenie komisji pan przewodniczący Krzysztof Nikodem zakończył o godz. 16:30.

 

drukuj pobierz pdf