Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 26/2017 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 27 marca 2017 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 26/2017

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 27 marca 2017 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Przewodniczący A. Nadolny stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 6 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
  5. Aktualna sytuacja w zakresie zimowego utrzymania dróg.
  6. Budowa obwodnicy miasta Rogoźna.
  7. Drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne na terenie Gminy  Rogoźno.
  8. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  9. Wolne głosy i wnioski.
  10. Zamknięcie obrad. 

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag - jednogłośnie

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR

Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.

 

Ad. 5 Aktualna sytuacja w zakresie zimowego utrzymania dróg.

Ten punkt, krótko zreferował pan Tadeusz Zygmunt.

W miesiącu lutym br., z uwagi na korzystniejsze, niż w miesiącu styczniu br. warunki atmosferyczne, z tytułu prowadzenia akcji, szczególnie w zakresie usuwania śliskości na chodnikach, placach i drogach gruntowych. Gmina poniosła następujące wydatki:

  1. za utrzymanie chodników, realizowane przez Centrum Integracji Społecznych Gmina została obciążona kwotą 5.848,64 zł.
  2. Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Hemyk Siwiński, za czynności w zakresie objętym zawartą umową nr INTZ.272.71.2016 obciążył Gminę kwotą brutto 25.468,24 zł. Na powyższą kwotę składają się następujące składniki:
    • za pełnienie dyżurów - 3.414,96 zł,
    • za prowadzenie akcji - 5.896,80 zł,
    • z zimowe utrzymanie chodników i placów - 15.832,48 zł,
    • za uzupełnianie piasku w skrzyniach - 324,00 zł.

Do powyższego punktu – radni nie zgłosili pytań.

 

Ad. 6 i 7. Budowa obwodnicy miasta Rogoźna. Drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne na terenie Gminy Rogoźno.

Pan przewodniczący zrezygnował z omawiania obu punktów z racji tego, iż zaproszeni goście będę referowali je na najbliższym posiedzeniu sesji w dniu 29 marca br.

Pan Sebastian Kupidura zapytał panią burmistrz Renatę Tomaszewską, czy inwestycja dotycząca obwodnicy nie wypadnie z planu, ponieważ brakują jeszcze wytyczne dotyczące badań hałasu, które mogą zająć trochę czasu? Poza tym radny dodał, że jest to teren ochronny dla orła bielika i RDOŚ nie zdecydował jeszcze nic konkretnego w tej sprawie. Pani Tomaszewska odpowiedziała radnemu, że gmina nie jest w stanie przewidzieć co może się jeszcze po drodze wydarzyć, poza tym gmina nie jest stroną w tym postępowaniu, ponieważ stroną jest WZDW i RDOŚ.

Ad. 8 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

  1. dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, projekt uchwały przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska, bez uwag
  2. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – Gościejewo 13/2 gm. Rogoźno, w trybie bezprzetargowym, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski – bez uwag,
  3. wyrażenia zgody na zbycie części wspólnej (strychu) zabudowanej nieruchomości Wełna 7, gm. Rogoźno – obręb Parkowo, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski – bez uwag,
  4. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 65/11 w Jaraczu, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski – bez uwag,
  5. nadania nazwy ulic, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski – Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał o przypadek gdyby właściciel drogi prywatnej wewnętrznej nie zgodził się na nadanie zaproponowanej nazwy ulicy? Pan kierownik Piątkowski dopowiedział, że byłaby to ulica bez nazwy, w innym przypadku numery posesji byłyby przyporządkowane najbliższej ulicy z nazwą.
  6. Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski – bez uwag,
  7. udzielenia pomocy finansowej Gminie Piła – projekt uchwały przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, pan radny Sebastian Kupidura zauważył, że tam jest minimalny wzrost ? Pani skarbnik odpowiedziała, że tak stawka się nie zmieniła, ale ilość osób tak.

 

Ad. 9 Wolne głosy i wnioski.

Pan radny Paweł Wojciechowski złożył wniosek w sprawie wyrównania ulicy Kościelnej. Pani z-ca burmistrza wraz z panem Zygmuntem poinformowali radnego, że w tej sprawie od  dwóch lat do WZDW są wysyłane pisma i marne są tego skutki. Pan Zygmunt dodał, że od strony Kościelnej została wykonana ulica Kilińskiego, bo na tyle starczyło środków, natomiast ciężki transport i warunki pogodowe przyczyniają się do pogorszenia tej drogi. Wniosek pana radnego Wojciechowskiego został przyjęty jednogłośnie.

Pani radna Ewa Wysocka zgłosiła wniosek o postawienie nowych tablic kierunkowych do posesji we wsi Międzylesie – wniosek został przyjęty jednogłośnie.

Kolejny wniosek dotyczył wymalowania kopert przy bloku nr 17 na ul. Czarnkowskiej przy wejściach do klatek schodowych. Wniosek zgłoszony przez pana radnego Romana Kinacha został przyjęty jednogłośnie.

Następny wniosek tego samego radnego dotyczył postawienia tabliczek informacyjnych na początku ulicy Leśnej, przy ostatniej nieruchomości tej ulicy, oraz odcinka drogi odchodzącej od ulicy Leśnej – wniosek radnego został przyjęty jednogłośnie.

Jako ostatni swój wniosek złożył pan przewodniczący Adam Nadolny. Wniosek dotyczył zakupienia i zamontowania 20 – 25 metrów rury odprowadzającej wode opadową od posesji pana Rozalczyka w dół drogi. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 10 Zakończenie.

Komisja zakończyła swoje posiedzenie o godz. 17:00, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf